40 Reacties

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Wij gebruiken de luchtbevochtiger van Young Living. Bij verkoudheden en hoe ...
Dit is eigenlijk echt niet aan te raden, wel zonder geurtje erin. Omdat je wil dat de lucht in de kamer vochtig blijft, geuren slaan juist op de longen omdat er geen ' schone ' lucht overblijft anders zouden huisartsen en kinderartsen dit wil aanraden. Hier een kind wat astmatisch is en bij iedere verkoudheid hoest, heel veel puffen, schone lucht, niet te warm kleden, hoofdeind wat omhoog, neusspray en ui bij het bed. Luuf onder de voeten kan wel, zit ver genoeg van de luchtwegen af ( gecheckt bij de huisarts ) . Flesje water bij het bed om haar ze te laten drinken mocht het extreem zijn en voor de rest helaas uitzitten. Beterschap ! 🍀

één jaar geleden

Hier ook een meisje wat heel veel hoest. Ik heb het idee dat ze vanaf de zomer vakantie af continue hoest (s’nachts). Ene keer wat erger dan de andere keer. Al paar keer bij huisarts geweest en die zegt ook iedere keer dat haar longen schoon zijn. Dus ja ook wij krijgen niets voor haar. Ik heb een keer luuv geprobeerd (had het op haar borst gesmeerd). Nou dat was vreselijk. Ze heeft uren lang gehuild. Daar had ze heel veel last van. Dit durf ik niet meer te gebruiken. Verder gebruiken wij neusspray, veel luchten, bedje wat omhoog. En meer dan dat kunnen we ook niet doen denk ik. Wel is het zo dat mijn man en ik allebei hooikoorts hebben. Dus mocht het hoesten blijven, wil ik wel laten onderzoeken of er wellicht sprake van astma is. Volgens de huisarts is dat nu nog te vroeg.

één jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Super bedankt voor de tip heb het gelijk gehaald 😁
Vannacht niet gehoest heb haar vsm gegeven voor het slapen 😁😁😁😁

één jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Vannacht niet gehoest heb haar vsm gegeven voor het slapen 😁😁😁😁
Hier ook VSM gehaald! Ben heeeel benieuwd vanavond 🙏🤭

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

Dit is eigenlijk echt niet aan te raden, wel zonder geurtje erin. Omdat je ...
Ik heb echt wel zeer goed rondgekeken voor ik dit aanschafte.

één jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Vannacht niet gehoest heb haar vsm gegeven voor het slapen 😁😁😁😁
Wat is Vsm 😇?

één jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Vannacht niet gehoest heb haar vsm gegeven voor het slapen 😁😁😁😁
Wauw wat goed!! 🙏🏻

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Wat is Vsm 😇?
VSM tussikind, homeopatisch hoestdrankje voor kleintjes :)

één jaar geleden

Mijn dochtertje heeft blijkbaar een allergie. Pediater stelde allergiemedicatie voor en dat gaf echt een ongelooflijke verbetering!

één jaar geleden

Hier gaat het helaas slechter en slechter 😢 moest net gewoon wat tranen laten! Voel me zo machteloos en schuldig dat ik haar niet kan helpen... vannacht weer geen oog dicht gedaan ondanks de tips die ik van jullie gehad heb 😔 huisarts neemt het niet serieus, mocht het zo aanhouden dan vanavond maar de hap bellen, misschien kunnen hun wat betekenen voor ons..

één jaar geleden

Reactie op kelly001

Hier gaat het helaas slechter en slechter 😢 moest net gewoon wat tranen la ...
Wat ontzettend naar. Ik zou echt blijven bellen en aangeven dat zij het niet serieus nemen en dat je er op staat om vandaag nog gezien te worden. Het gaat om zo’n mini mensje dat nog niks kan aangeven. En ja dan heb je inderdaad de HAP nog. Ik herken dit soort huisartsen niet maar wordt altijd zo boos als ik dit lees en ze de klachten niet serieus nemen vooral bij zo’n kleintje.

één jaar geleden

Reactie op kelly001

Hier gaat het helaas slechter en slechter 😢 moest net gewoon wat tranen la ...
Heb je altijd dezelfde artsen daar zitten? Bij ons wisselt het namelijk. Maandag en vrijdag sla ik over (die arts zou beter een andere baan gaan zoeken) en de andere dagen ga ik graag als ik echt geholpen wil worden omdat die artsen wel begrijpen dat we echt niet voor niets komen. Ga op je strepen staan. Zeg vooral dat je zo het weekend niet in kunt. Mijn zoontje heeft in april het rs virus gehad, kreeg ook niet goed adem. Ik heb toen 2,5 week rechtop met hem in m’n armen geslapen. Slopend hoor echt vreselijk. Je wordt gebroken wakker maar het heeft hem erdoor geholpen. Er zijn echt veel goede tips gegeven door allemaal. Ook juist wat druppels verdampen kan fantastisch werken, mits er niets aan de hand is waardoor het juist tegenwerkt. Hielp tussikind helemaal niet? En helpt thee met wat honing misschien? Dat drinkt ons zoontje nog wel eens. En soms probeer ik viburcol zetpil als ik denk dat het ook wat pijn veroorzaakt of een niet te onderdrukken ‘kriebel’. Voor ons hielp gisteren de viburcol. Hij is na ruim 2 weken er eindelijk bijna helemaal vanaf.. heel veel sterkte in ieder geval 💕 ik hoop echt dat je wordt gezien vandaag zodat je wat rustiger het weekend in kunt.

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Heb je altijd dezelfde artsen daar zitten? Bij ons wisselt het namelijk. Ma ...
Klopt, altijd dezelfde artsen! Is een getrouwd stel en delen veel dezelfde visie en kijk op dingen... Vanmiddag eindelijk een uurtje geslapen, wat kan een mens dan blij zijn zeg haha We zijn er nog lang niet, maar ik hoop dat dit weer even een stap in de goede richting is! Bedankt voor je reactie!

één jaar geleden

Reactie op Liona09

Wat ontzettend naar. Ik zou echt blijven bellen en aangeven dat zij het nie ...
Jaaa vrijdag nogmaals gebeld! Praktijk wegens omstandigheden niet bereikbaar 😢 vanmiddag uurtje geslapen! Super blij mee, hoop dat ze snel een beetje opknapt. Als ze vanmiddag weer zieker wordt gaan we naar de hap. En niet weg voordat ik iets heb voor haar! 😘

één jaar geleden

Hier een tijd geleden ook gehad. Met name in de nacht inderdaad. Luuf onder de voetjes gesmeerd, sokjes er overheen. Vsm hielp hier niet. Bisolvon hoestdrank was uiteindelijk onze redding!

één jaar geleden

Vernevelaar aan op de slaapkamer

één jaar geleden

Als de verwarming aan is, wordt de lucht erg droog

één jaar geleden

Onze zoon hoest ook vreselijk als hij verkouden is (en dat is nogal eens het geval…). Alle middeltjes van de drogist en alle tips zo’n beetje uitgeprobeerd, maar de gouden tip zat er niet bij. Deze week was het opnieuw raak en het hoesten was wederom extreem. Toen toch weer eens naar de huisarts gegaan en dit keer kreeg hij een puffertje voorgeschreven, aangezien zowel ik als mijn man licht atopisch zijn. Wat een verademing! Hij hoest nog steeds, maar met twee keer per dag puffen is het echt stukken beter. Hij vindt het puffen zelf niet leuk, maar meteen daarna is het weer goed, alsof hij ook direct verlichting merkt.

één jaar geleden

Reactie op Evi89

Onze zoon hoest ook vreselijk als hij verkouden is (en dat is nogal eens he ...
Wij hebben hier ook puffers voorgeschreven gekregen. Van een vrijdag ziek kindje met rsv en bijna opname was het zaterdag al plots heel veel beter. De slijmen komen goed los en door het spoelen ook wel goed weg te krijgen. Zo nu en dan nog een hoestbui nu. Oeeeeef !

één jaar geleden

Ooh heel herkenbaar! Zorgen dat haar neusje schoon is met de ampullen van Otrivin. Daarna nog neusspray eventueel. Bij ons rugslaper doen we het matras wat omhoog. Het is echt drama, maar er heersen zoveel virussen. Uitzitten, succes!