17 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het gewoon doen ! Is voor jezelf ook even eruit , en gewoon je grenzen aan geven als je even ergens niet mee naar toe wil . Ieder kind is natuurlijk anders maar ik ben met me 1ste kindje ook altijd overal naar toe gegaan 😁

4 jaar geleden

Oehh nee ik zou dat écht niet zien zitten. Een dagje op bezoek gaan in het huisje, oke. Maar ik ben een heel introvert persoon dus krijg al buikpijn bij dat idee. Dan nog niet eens te spreken over corona, waarvoor ik dan niet ben ingeent wegens zwangerschap. Denk dat jijzelf het beste vlak voor je bezoek het kan bepalen, hoe jij de dan voelt met een newborn van 6 weken.

4 jaar geleden

Ik zou gewoon gaan. Dan op eigen gelegenheid. Zo klein passen ze zich vaak prima aan en als jij een plekje hebt waar je rustig kan voeden en het kindje een rustig plekje heeft om te slapen. Dan kan het prima. Mocht het toch niet gaan, dan kun je altijd weer besluiten om richting huis te gaan. Niet het gezelligste maar in geval van nood..... Tip: in een draagzak/draagdoek kunnen kindjes al veel prikkels verwerken en goed slapen. Dan kun jij er gewoon bij zijn en je kindje heerlijk tot rust komen.

4 jaar geleden

Moeilijk te voorspellen nu he. Kan je weg indien het niet aangenaam is? Ik zou het doen en een vluchtoptie nelen😉

4 jaar geleden

Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Als jij het ziet zitten moet je het doen. Niet? Zou ik het niet doen... dan is het alleen maar frustrerend. Misschien kun je overleggen met je partner. Hoe ziet hij dit? En misschien kun je er pas iets over zeggen een paar weken/dagen voor je weggaat. Nu valt nog wel moeilijk te beoordelen hoe het dan zal gaan. Het is natuurlijk ook wel weer heel gezellig zo'n familieweekend! Succes met je overweging.

4 jaar geleden

Ik zou het lekker doen! In mijn ervaringen is het het beste om zo jong mogelijk te beginnen met prikkels en andere omgevingen, des te 'makkelijker' wordt het kindje laten. Ik geloof niet zo in overprikkeld etc en ben van mening dat weer een hedendaags fenomeen is, waar de moeders van nu zich drum om maken ☺️ liever jong al gewend dat wat ouder en hoog sensitief achtig 😳

4 jaar geleden

Zal iedereen wel begrijpen toch? Dat het nu lastig in te schatten is? Anders kijken of je een los huisje erbij kunt boeken dat jullie iets meer een plekje voor jezelf hebben. Ik heb ook een vriendinnenweekend staan half november (zonder baby), dan is ons kindje ongeveer 2 maanden oud. Andere situatie natuurlijk maar vind het ook lastig om nu al in te schatten of ik dan 2 nachtjes weg wil zijn. Of dat ik gewoon op en neer kom. Dus houd het een beetje open.

4 jaar geleden

Inderdaad is misschien een apart huisje voor jouw gezin wel fijn. Ook voor jezelf om je even terug te trekken :)

4 jaar geleden

Wij hebben ook al weekendjes weg op de planning staan. Eerste met familie zou zijn het eerste weekend van oktober. Toevallig van de week gekeken en nu verplaatsen we het naar eind oktober dus 4 weken extra haha. Ik ga me er niet te druk over maken. We zijn met nog 3 moeders en 2 oma’s en opa’s - 8 kinderen tussen 10 jaar en 7 maanden. Mijn zusje oa heeft die kleine van 7 maanden, mijn nicht heeft er 4 dus ook genoeg ervaring en mijn ouders zijn er ook dus dat is natuurlijk ook mijn steun en toeverlaat. In mijn hoofd heb ik al gezegd als het niet gaat gaan we zaterdagochtend pas ipv vrijdagmiddag of we gaan zaterdagavond weg ipv zondagmiddag. Heel flexibel erover en hoe het loopt. Eerste weekend van december slaapt de kleine voor het eerst bij opa en oma voor 1 of 2 nachtjes. Ook hoe ik me dan voel beslis ik of ik met de vriendengroep mee ga voor 1 of 2 nachtjes. Maar streven is vooralsnog om lekker mee te gaan met alles ☺️

4 jaar geleden

Ik zou het gewoon doen! Uit eindelijk word je kindje (vaak) ook makkelijk als je zelf ook makkelijk bent! En als je time-out nodig heb, trek je je even terug.

4 jaar geleden

Lekker doen! Je kindje kan er zo goed aan wennen en zal juist makkelijker overal mee naar toe kunnen. Af en toe lekker zelf even een wandelingetje maken en de kleine geregeld laten slapen in bed us ook rustig in de slaapkamer.

4 jaar geleden

Ik been een boek aan het lezen, "hoe je je tweede kind eerst kunt krijgen". Daar staat o.a. Dat ouders bij hun tweede kind relaxter zijn dan bij 't eerste, dat het goed is om juist de baby mee te nemen op uitstapjes, maar nog belangrijker, dat je vóór je bevalling helemaal niet zeker kunt weten hoe je er na je bevalling over denkt. Hun advies in het boek is dus, zeg dat je "misschien" mee gaat. Dit kun je formuleren zoals je wil natuurlijk, ik kan mij voorstellen dat "als het gaat je graag mee wilt". En als jullie je er niet prettig of niet klaar voor voelen, zou ik zeggen lekker thuis blijven.

4 jaar geleden

Ik heb dit na de geboorte van de eerste gedaan en zoooo veel spijt van gehad. Mijn hormonen vlogen alle kanten op, geen tijd voor mezelf en wilde vooral rust en regelmaat voor mijn baby en dat lukte niet met al die gillende kinderen in huis. Mijn advies is om niet te gaan of heeeee duidelijk aan te geven ‘misschien’

4 jaar geleden

Wij gaan in december (hopelijk) 10 dagen naar Cran Canaria met mijn familie omdat m'n ouders 40 jaar zijn getrouwd. Ons kindje is dan wel al 3 maand oud ipv 6 weken... wil wel een eigen ruimte/slaapkamer voor mijn eigen gezinnetje zodat ik mij kan terug trekken met de baby. 6 weken is natuurlijk wel nog wel heel klein, ligt er misschien ook een beetje aan hoe jij je zelf op dat moment voelt, wil je t zien zitten of niet.

4 jaar geleden

Kun je niet proberen ? En als t niet gaat s nachts naar huis? ☺️

4 jaar geleden

Dank allen voor de reacties. Had idd net besloten dat we gewoon mee zouden gaan, met een kleine onder voorbehoud. Wil mijn schoonmoeder het toch graag verplaatsen naar het voorjaar 🤣

4 jaar geleden

Reactie op -Pip-

Dank allen voor de reacties. Had idd net besloten dat we gewoon mee zouden ...
Daar zou ik dan helemaal geen Nee tegen zeggen. Hahahaha schoonmoeders 😂😂😂