18 Reacties

2 jaar geleden

Ik stap altijd zijwaarts op 🤭 ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik schuif mijn been/bil over het zadel als ik op stap. Het went heel snel 🤭.

2 jaar geleden

Reactie op lkion

Ik stap altijd zijwaarts op 🤭 ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ...
Inderdaad met je andere voet opstappen. Of je zadel lager doen zodat je er op kan schuiven.

2 jaar geleden

ik heb weinig ruimte tussen t zitje en mijn zadel, ik doe mn stuur scheef en dan wurm ik me ertussen of ik zwaai mn been over t zadel als een vent

2 jaar geleden

Reactie op MamaMarjenne

Inderdaad met je andere voet opstappen. Of je zadel lager doen zodat je er ...
Jaaa, bedankt voor de tip! Dit werkt inderdaad, opstappen als een "dame". Super fijn 😊😊😊

2 jaar geleden

Ik dacht dat dit aan mij lag maar gelukkig niet 🤭 . Hele sport om erop te komen 😂😂

2 jaar geleden

Reactie op Noelleanne95

Ik dacht dat dit aan mij lag maar gelukkig niet 🤭 . Hele sport om erop te ...
Ja, erg hè. Dat idyllische plaatje is toch een stuk minder idyllisch geworden met dit gehannes 😂

2 jaar geleden

Hier een speciale mama fiets met een zitje voorop helaas niet elektrisch maar wel daardoor meer ruimte tussen het stuur en het zadel dus geen last van🙈

2 jaar geleden

Reactie op Goottju

Ja, erg hè. Dat idyllische plaatje is toch een stuk minder idyllisch geword ...
Ja dacht dat het echt veel soepelere zou verlopen zoals ik bij andere moeders zie.

2 jaar geleden

Wij hebben nog geen fiets maar de fietsenwinkel hier raadde een normale fiets (zoals die van jou) aan en dan een ander stuur erop laten zetten zodat je wel meer ruimte hebt. Tegen de tijd dat de kleine achterop gaat kan je weer het normale stuur erop zetten! Wij hebben het dus nog niet maar leek me wel heel handig!

2 jaar geleden

Toevallig heb ik dezelfde fiets en stoeltje. Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Bij mij hielp het om het stoeltje zo hoog als mogelijk te monteren, en het fietsenzadel naar achteren te plaatsen (als je de schroeven bij de zadelpen los draait is dit een stukje naar achteren te schuiven). Het is nog steeds 'anders' opstappen, maar ik voel me wel veilig (bij bijvoorbeeld noodstop). Ik moet wel echt zittend wegfietsen, wat ik voorheen met een soort aanloopje deed. Even andere manier van fietsen, is even wennen.

2 jaar geleden

Haha ik heb toevallig vandaag een “mamafiets” gekocht. En dan zegt die man; die fietsen zijn ook zo gemaakt dat je eventueel zwanger van een 2de (3de, 4de etc.) ook nog “makkelijk” op kan stappen. HAHAHA! Hoe dan? 😂! Een vriendin van mij heeft ook z’n fiets en ze zegt; het wendt echt 🤞🏻

2 jaar geleden

Ik gebruik sinds gister een fietsstoeltje op een niet mama elektrische fiets. Ik heb ruimte zat en ik ga gewoon op t zadel zitten en zet dan de "meeloop" hulp aan om net ff aan te zetten. Die hulp gebruik je normaal alleen om je fiets ergens omhoog te duwen als je een helling vanuit bijvoorbeeld een fietsenkelder komt. Vind t wel zwaar sturen haha maargoed dat went wel weer

2 jaar geleden

Mamastuur

2 jaar geleden

Heb ook een elektrische fiets, maar is idd een hele uitdaging om op en af te stappen😅

2 jaar geleden

Wauw wat ben ik blij dat ik toevallig vanochtend de app opende en de tip las om als 'oma ' op te stappen, als een dame. Ik heb een 2e hands mama fiets gekocht, niet electrisch en een Jipp stoeltje maar man man... eigenlijk moet m'n zadel hoger omdat ik tegen het stoeltje aan kom, maar dan kan ik niet veilig genoeg meer bij de grond. Het opstappen was een ramp maar net gefietst en het ging top! Thanks lady's!!!!

2 jaar geleden

Ik heb ook een elektrische cortina fiets, ik heb een fietsstoeltje van bobike en ervaar geen problemen met opstappen

2 jaar geleden

Ik ga in stilstand met mn been erover dan leun ik naar die knt en zet mn voet dan op de grond en dan kan ik goed gaan zitten en wegfietsen

2 jaar geleden

Vanaf de stoep ben ik vandaag achter gekomen😄 Dus de fiets op de straat, zodat ik net ietsjes hoger sta.