35 Reacties

2 jaar geleden

Wij geven de fles, en daarna poetsen we de tandjes! Met onze zoon ook altijd gedaan, die kreeg tot 1.5 jaar nog een flesje warme melk (gewone melk).

2 jaar geleden

Hier krijgt ze ook nog een fles en daarna gaan wij pas poetsen, pyjama en slaapzak aan etc.

2 jaar geleden

Ik poets na elke fles ‘s avonds en ‘s nachts de tanden. Is inderdaad erg slecht voor de tanden.

2 jaar geleden

Ik doe hetzelfde als jij, hij wordt slaperig van het vlesje en na een kort boertje valt hij gelijk in slaap. Als hij weer helemaal wakker wordt is het een drama om hem in slaap te krijgen. Vind het idd lastig, zeker nu hij echt een mondje vol tandjes krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op mamatime

Ik doe hetzelfde als jij, hij wordt slaperig van het vlesje en na een kort ...
*Flesje. Wauw 🤦🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op mamatime

Ik doe hetzelfde als jij, hij wordt slaperig van het vlesje en na een kort ...
Altijd lastig! Misschien als tussen oplossing in de ochtend (erbij) gaan poetsen? Wij zagen het met een nachtfles wel door de vingers, maar structureel met avondfles waren we wel strikt.

2 jaar geleden

Ik snap het wel. Maar met mijn oudste ook nooit gedaan, na flesje tanden poetsen. En hij heeft een goed gebit. Persoonlijk, als zij/hij met flesje lekker al beetje indut, zal ik het tanden poetsen daarvoor gewoon laten. Is persoonlijk, en iedereen heeft daarin zijn/haar eigen mening. Nu met jongste ook voor flesje tanden poetsen en na flesje lekker naar bedje toe.

2 jaar geleden

Wij doen de laatste fles (19.15) in bed... pyjama al aan.. slaapzak ook. Dan doe ik tandenpoetsen. En dan mag hij even op de tandenborstel bijten.. en dan legt hij hem weg (langs hem neer ) En dan gaat die slapen . Ik pak de tandenborstel daarna uit bed

2 jaar geleden

Wij zijn wel van alle flessen af. Dat knus moment vind je echt wel ergens anders in, boekje lezen, even nog een klein filmpje kijken samen. Het is eventjes wennen. Hier heel blij van de flessen af te zijn (spugertje)! Maar vooral doen wat voor jullie goed voelt. Ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat flesje na tandenpoetsen niet goed voor de tandjes is. Wij doen echt tandenpoetsen en dan naar bed.

2 jaar geleden

Hier ook een papfles en daarna tandjes poetsen. Zonder fles slaapt ze een stuk slechter

2 jaar geleden

Met pyjama en slaapzak op schoot heerlijk kroelen en een flesje. 9 van de 10 keer is ze daarna nog wakker en poetsen we op schoot, dan boekje en lekker naar bed!

2 jaar geleden

Poetsen jullie zowel savonds als sochtends de tanden? Ik doe het eigenlijk alleen sochtends..

2 jaar geleden

S avonds voor zijn fles. Hij valt vaak tijdens zijn fles in slaap en maken hem dan niet wakker en 's ochtends na zijn fles en broodje. Dus 2 x maar meer omdat hij dus in slaap valt. Volgens mij is 1 x voldoende staat mij bij.

2 jaar geleden

Advies mondhygiënist dat ik kreeg was 1x per dag, na 2 jaar 2x per dag. En liefst vlak voor het slapen gaan, maar als het maar sowieso 1x per dag gebeurde was hij blij. Ik doe smorgens en savonds na het eten. Als dan een keer niet goed lukt hebben we nog een 2e moment 😂 Voor het slapen krijgt hij nog borstvoeding en snachts ook nog 1 of 2x, ik ga echt niet na elke keer poetsen. Heb ik elke keer een krijsend kind daar bedank ik voor

2 jaar geleden

Hier krijgt hij ook nog een flesje, vind ik zo'n lekker knuffelmomentje samen. Maar hij heeft nog geen tandjes dus nog geen probleem met poetsen 😂

2 jaar geleden

Dank jullie wel voor alle reacties lieve mama’s!!🙏🏻

2 jaar geleden

Hier ook alleen nog een fles voor de nacht, maar daarna poets ik wel haar tandjes en dan nog ff knuffelen 🥰

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

Poetsen jullie zowel savonds als sochtends de tanden? Ik doe het eigenlijk ...
sowieso in de avondroutine maar hier wordt tandenpoetsen erg enthousiast ontvangen dus hij mag ook onder de douche poetsen, na t ontbijt of lunch als we handen gaan wassen best ff met zn borstel in de weer haha 😂

2 jaar geleden

Volgens mij zitten er in melk geen suikers of zuren die schadelijk zijn voor je tanden. Ik heb het nu over melk uit n pak zoals half volle. Volgens mij is tandenpoetsen vlak na eten of drinken niet de beste keuze. Het glazuur schijnt dan zacht te zijn. Water en melk kan naar mijn weten gedronken worden zonder invloed op de tandjes. Behalve dan dat de calcium juist goed is.

2 jaar geleden

Hier krijgt ze in de avond een flesje van 100ml halfvolle melk. Dit heeft ze meestal wel op als een aflevering van tiktak net gedaan is. Dan poetsen we de tandjes en daarna zetten we nog een aflevering van tiktak op en kan ze met de tandenborstel spelen op schoot.