35 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Fantast
Volgens mij zitten er in melk geen suikers of zuren die schadelijk zijn voo ...
Jawel! Zeker de opvolgmelk
2 jaar geleden
Ik kan ook echt de brush baby elektrische tandenborstel aanraden. Sindsdien doet onze dochter lachend haar mond open en laat al haar tanden poetsen. Zit een lampje in de borstel en het trillen vind ze erg grappig
2 jaar geleden
Reactie op Fantast
Ik bedoel melk zoals half volle
Ah oké! Sorry verkeerd begrepen. Ik heb ook wel eens begrepen dat we inderdaad niet teveel zuivel mogen. Waarom weet ik eventjes niet meer. Google weet vast het antwoord Hihi
2 jaar geleden
Ik ben zojuist op het cb geweest en heb daar ook de vraag gesteld over melk en de tandjes poetsen. Mijn dochter krijgt ook nog een laatste fles voor de nacht. Daarvoor poetsen wij de tandjes. Bij mij gaven ze aan dat het geen probleem is, omdat het ook nog vooral wennen is. Als het ranja is ipv melk is het natuurlijk wel een ander verhaal.
2 jaar geleden
Reactie op Belshel8
Ik ben zojuist op het cb geweest en heb daar ook de vraag gesteld over melk ...
En stel deze vraag nu is aan je tandarts 🙈! Consultatiebureau is geen tandarts hè ☺️. Tanden hoort echt bij de tandarts!
2 jaar geleden
Wij geven ‘s avonds de avondfles en poetsen daarna de tanden. Van de week bij de tandarts eens navraag gedaan ivm zuigflescaries, omdat hij ‘s nachts ook nog flessen krijgt. Hij gaf aan dat het poetsen na de avondfles wel heel belangrijk is, dan blijft de tandpasta het langst doorwerken in het mondje. Tandenpoetsen en daarna een fles dan blijven de zuren van het voedsel/drinken juist doorwerken waardoor dus die cariës ontstaan.
Hij valt wel eens in slaap tijdens de fles. We poetsen dan of in de nacht na de fles, of soms gewoon terwijl hij slaapt even snel zijn tandjes. Hij slaapt dan gewoon door.