25 Reacties
4 jaar geleden
Wij moeten van onze kinderarts per 10 ml ophogen, niet meteen met 30 ml omhoog. Teveel voeding is ook niet goed. Wij maken nu meerdere flesjes tegelijkertijd om zo min mogelijk weg te hoeven gooien. De niet gebruikte flesjes gaan de koelkast in die je tot 8 uur daarna kan gebruiken.
4 jaar geleden
Reactie op CaiiZilla
Hoe schep je deze af voor de poeder?
Wij moeten nu 70 ml geven dus wat wij doen is: we nemen een grote fles en doen daar 210 ml water in en 7 schepjes: verdeel dit over 3 flesjes van 70 ml en we gooien een beetje weg, omdat je altijd wat meer krijgt door de voeding die je bij het water stopt.
4 jaar geleden
Het is één schepje op 30ml als je 100ml gaat geven maak je een fles klaar van 120 met 4 schepjes en de rest gietje eruit zo is het mij verteld bij het consultatiebureau ook is hier verteld per dag 10ml ophoog te gaan naar gewenste hoeveelheid, ook word er aan geraden de laatste avond fles altijd wat meer te geven zodat de kleine langer door slaapt. Hoe oud is jou kleine? Mijne is 6 weken die krijg 150 x 5 flessen en de laatste fles 170 wat ze niet op drinkt laten we staan soms drinkt ze wel alles op en soms niet van de fles van 170
4 jaar geleden
Reactie op GwendoRic
Wij moeten van onze kinderarts per 10 ml ophogen, niet meteen met 30 ml omh ...
Er is mij verteld dat je de voeding van tegenwoordig niet langer dan één keer kan gebruiken staat hier ook op de verpakking
4 jaar geleden
Hoe weet je eigenlijk hoeveel flesvoeding je moet geven. Mijn kleine is 6 weken( 5 weken e vroeg geboren) en krijgt 8x90 ml. Eigenlijk krijgt ze een combinatie van borstvoeding( dus geen idee hoeveel ze daar uit drinkt) en flesvoeding( dan krijgt ze 90 ml) ik heb geen goede productie maar probeer langzaam compleet live te voeden
4 jaar geleden
Reactie op Car1990
Wij deden 120 maken met 4 scheppen en dan weggooien tot 100
Dat is zonde. 90 ml water + 3 schepjes is ook 100 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Anney
Hoe weet je eigenlijk hoeveel flesvoeding je moet geven. Mijn kleine is 6 w ...
Je doet het gewicht van je kleintje x150. Dat is wat ze per 24 uur mogen drinken. Dat kan je dan delen door het aantal flesjes.
Mijn zoontje weegt 3,8kg x 150 = 570ml per 24uur
4 jaar geleden
Alleen wat ik echt geleerd heb is als je baby honger heeft geef ook. Mijn kinderarts zei zelf ze mogen echt wel wat meer als ze honger hebben het zijn maar richtlijnen en iedere baby is anders. Tuurlijk probeer 2 a 3 uur er tussen maar red je het niet met 90 ml geeft wat meer. Volg je gevoel. Niks zo erg als je hongerige baby hebt.
4 jaar geleden
Reactie op Debbyvrossum
Er is mij verteld dat je de voeding van tegenwoordig niet langer dan één ke ...
Het wordt ook niet herbruikt. Ik maak in een schone fles voeding aan voor 3 flesjes en de voeding wordt verdeeld over 3 schone flesjes. En aangemaakte voeding die niet gebruikt is kan je max 8 uur bewaren in de koelkast (staat op de website van voedingscentrum). Bij ons is dat dus max 6 uur.