19 Reacties

4 jaar geleden

Geen ervaring, maar wel al vaker gelezen dat het geen garantie is voor langer slapen.

4 jaar geleden

Ik doe het! En idd.. wij slapen van 23 tot 5 a 6 uur.. Bv was hetzelfde

4 jaar geleden

Ik heb het een paar keer geprobeerd. Maar de kleine meid drinkt niet meer en komt ook niet later 😩 gewoon even geduld zullen we maar zeggen….

4 jaar geleden

Maakt volgens mij niets uit. Ik geef borstvoeding en laatste om 21.30 en vanochtend kwam die pas om 7 uur. Maar gisteren nog om 3 uur. Dus volgens mij gewoon als ze honger hebben 😂

4 jaar geleden

Reactie op Mmmilou

Maakt volgens mij niets uit. Ik geef borstvoeding en laatste om 21.30 en va ...
En hoeveel weken is dat? Ik ben ook zooo toe aan langer slapen dan 3uur 🙊

4 jaar geleden

Als ze van borstvoeding snel in slaap vallen en daardoor niet volledige maaltijd drinken, of als jij in slaap valt dan kan een flesje helpen. Maar persoonlijk zou ik dan een flesje gekolfde melk geven..vergeet niet, jij moet ook kolven snachts om je productie op pijl te houden. Als zal het vast geen kwaad kunnen als je een nacht niet kolft en een opa/oma/vriend/vriendin inschakelt voor een keer nachtvoeding met fles gekolfde melk en jij en je eventuele partner lekker een nacht kunnen doorslapen. Vanaf 7 a 8 weken gaat er wat meer tijd tussen de nacht voedingen zitten, 4uur, 5uur. Maar dat verschilt wel per kindje.

4 jaar geleden

Reactie op ROF

Als ze van borstvoeding snel in slaap vallen en daardoor niet volledige maa ...
Gekolft melk helpt niet hier helaas. Ook dan komt hij zo snel weer. Hij is 6 weken. Dan hoop ik dat het klopt tussen 7-8 weken wat je zegt. Duimen!

4 jaar geleden

Ik heb het weleens geprobeerd maar bij ons hielp het niet echt. Klinkt mschien heel vreemd maar ik geef ze laatste keer borstvoeding rond half9/9uur en dan komt ze vaak 1ste keer tussen half 4 en half 6. En als ik ze later 's avonds geef komt ze al een stuk eerder in de nacht, en dan vaak egt elke 3 uur. Ik kan begrijpen als je het vreemd vind kan ook niet verklaren hoe dit kan maar is bij ons egt zo.....🙈 misschien proberen waard!

4 jaar geleden

Ik heb het wel 2a 3 keer gedaan en toen sliep hij aanzienlijk langer door!

4 jaar geleden

Ik doe het nu al een aantal weken. Ik trok zijn nachtvoedingen namelijk niet meer. Onze zoon kwam namelijk 's nachts ieder uur soms 2 uur er tussen. Nadat hij ook in de avond de hele avond heeft liggen clusteren. Wij geven 1 flesje kunstvoeding voor de nacht. Sindsdien slaapt hij vaak van 00:30 tot een uurtje of 06:30. Soms korter soms langer. Flesje krijgt hij rond 23:00, en dan als we boven zijn krijgt hij soms nog een toetje borstvoeding. En valt hij tevreden in slaap. De rest van de dag geef ik bv op verzoek.

4 jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding, laatste voeding is vaak tussen 22-23 en dan komt ze om 5.00 weer. Vraag me af of het echt uitmaakt of meer te maken heeft met hoe groot of klein het maagje al is en hoeveel ze per keer drinken.

4 jaar geleden

Hier hielp het niet. Intussen volledig kv en komt nog 3x en is 6m

4 jaar geleden

Hier sinds een kleine week ook begonnen met een flesje kunstvoeding s avonds. Heeft al nachtjes gehad waarbij hij 5-6uur aan een stuk slaapt maar kan evengoed zijn dat hij er na 3u terug is ondanks het flesje van 135ml uit te drinken (7wkn3dagen). Kan misschien nu ook wel te maken hebben met sprong 2 🤷🏼‍♀️
Ik geef ook borstvoeding en geef de laatste fles afgekolfde melk (geen kunstvoeding). Sinds ik dat doe slaapt mijn dochter van 6 weken wel 6-7 uurtjes snachts. Ze wordt vaak dan vaak tussen 06:00-07:00 wakker, dan geef ik haar borstvoeding en slaapt ze nog verder tot 10:00-11:00. ze clustert vaak wel de hele avond maar drinkt wel alsnog haar laatste fles leeg, bij het clusteren aan de borst drinkt ze wat en valt ze daarna vaak in slaap. Zonder laatste fles sliep ze veel minder lang, dus bij ons helpt het wel.

4 jaar geleden

Hier krijgt ons meisje ook een fles afgekolfde melk voor het slapengaan…. Vannacht heeft ze geslapen van 22.30 tot 9u… Toen ben ik haar maar gaan wakker maken 🥴.

4 jaar geleden

Bij ons ook vaak fles gekolfde melk voor t slapen, maar slaapt van 19 tot 3 uur of vanaf 20. Wel geprobeerd op 22 of 23 een fles op ons verzoek aan te bieden, maar komt ie ook om 3 á 4 uur. Ik kolf wel altijd midden in de nacht als hij ook een fles krijgt of geef bv. Beide maakt ook geen verschil. Hij heeft altijd een beetje hetzelfde stramien.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 7 weken en geef volledig bv. En hij heeft afgelopen twee nachten doorgeslapen. Durf nog niet te juichen maar was al heel blij met twee nachten. Hij had de laatste voeding om 23:20 en werd smorgens om 6:20 wakker met honger.

4 jaar geleden

Reactie op BoysMom1992

Mijn zoontje is nu 7 weken en geef volledig bv. En hij heeft afgelopen twe ...
Hiervoor zou ik willen tekenen 🙂😱. Hier ook 7weken3dagen. Maar nu is de sprong 2 er..

4 jaar geleden

Reactie op Babynl

Ik heb het weleens geprobeerd maar bij ons hielp het niet echt. Klinkt msch ...
Dit klinkt zo bekend in de oren. Laatste BV tussen 21 en 22 uur en dan snurkt hij tot half 4 door. Doe ik het eerder of later dan komt hij al rond half 2 en daarna inderdaad om de paar uur 😱. Mijn vriend gaat nu vaak wel rond half 2 even checken, omdat Ben dan in een slaapcyclus wissel zit en dan naar zijn rug draait maar door het gewicht van het dekentje niet meer terugkomt op zijn zij. Door hem even te helpen slaapt ie beter door. We hebben een gehaakt dekentje bovenop een klein fleecedekentje, werkt als een soort verzwaringsdeken voor volwassenen. Ben slaapt er heerlijk onder 🥰. Wij gebruiken het incombinatie met een slaapzakje ipv inbakeren want daar heeft meneer een hekel aan. Het dekentje is gemaakt van speciaal babykatoen. Het patroon is afgeleid van duplo/legoblokken vanwege onze legohobby.