14 Reacties

2 jaar geleden

Misschien kan je een preverbale logopedist inschakelen? Wij hebben een verwijzing via het CB gekregen omdat onze dochter heel slecht drinkt met de fles. Haar tips hebben bij ons geholpen. Ik begreep van onze logopedist dat ze vaak werkt met flesweigeraars en goede successen boekt. Volgens mij is het wennen aan de opvang wel lastiger als kindjes al groter zijn. Maar je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt want ik kan me voorstellen dat het heel lastig is je kindje zo vaak te moeten wegbrengen. Heel veel succes ermee!

2 jaar geleden

Reactie op KJS

Misschien kan je een preverbale logopedist inschakelen? Wij hebben een verw ...
We hebben al begeleiding gehad van een pre logopedist en een lactatiekundige. Helaas was hun conclusie dat onze zoon het echt niet gaat leren. 😅 Ik denk dat ik meer lotgenoten zoek. 🙊

2 jaar geleden

Mijn dochter wilt de fles ook niet alleen de borst. Nog geen begeleiding bij gehad (dit ga ik nog vragen aan CB). Want ik wil wel graag stoppen met bv, maar dat gaat niet als dat het enige is wat zij wilt (bijna 7mnd)

2 jaar geleden

Hier ook. Ik heb al mijn ouderschapsverlof opgenomen. Helaas is hierdoor mijn contract niet verlengd. Ik vind het ook pittig, ook omdat ze overdag nog niet in haar bedje kan slapen. Goed om te weten dat mijn dochter niet de enige is. Bij haar is haar tongriempje gekliefd toen ze 3 maanden was.. wat heb ik daar een spijt van.. Heeft jouw kindje wel een speen of gebruikt je kindje wel de duim? Mijn dochter doet dat ook niet. Ik merk dat ik veel lees over het moederschap in jager- verzamelaar culturen en dat de baby’tjes daar ook volledig borstvoeding kregen (en al hun zuigbehoefte aan de borst mochten doen). Het troost en sterkt me dat dit de meest natuurlijke manier is voor een baby om zich te voeden, vanuit de oertijd gezien. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat andere manieren slecht zijn ofzo, maar het helpt mij om ermee te dealen :) Ik was zelf sowieso al van plan lang borstvoeding te geven (dan wel met kolven). Ik heb van bekenden begrepen dat zij stopten met borstvoeding geven toen ze moesten gaan kolven, omdat dat niet zo lekker liep. Ik probeer het dan ook maar als voordeel te zien dat ik daar dan in ieder geval niet tegenaan hoef te lopen.

2 jaar geleden

Reactie op Layyehn

Mijn dochter wilt de fles ook niet alleen de borst. Nog geen begeleiding bi ...
Bij mij gaven ze aan dat ik het nu ook niet meer hoefde te proberen. Dat baby’s het nu ook niet meer leren om uit de fles te drinken. In plaats daarvan kon ik beter gaan oefenen met een beker of een tuit beker zonder anti-lek. Misschien heb je er ook wat aan 👍🏻

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje91

Hier ook. Ik heb al mijn ouderschapsverlof opgenomen. Helaas is hierdoor mi ...
Heftig is het hè! Ik heb ook al m’n ouderschapsverlof opgenomen. Ik denk idd ook dat het heel natuurlijk is maar wel heeeel onhandig. Ons kleintje pakt ook geen speen of duim. En alle slaapjes samen. Volg je liefde van een moeder al? Brengt voor mij wel meer rust. Waarom heb je spijt van het tongriempje? Ik ken dat niet!

2 jaar geleden

Hoi lieve mama’s, Ik had opeens een hersenspinsel die misschien goed is om te delen. Allereerst onwijs respect voor jullie! Ik geef ook al bijna 7 maanden bv maar juist alleen maar gekolfd omdat ze te onrustig dronk uit de borst en ik echt graag langer bv wilde geven. Ik ben voor die onrust bij een osteopaat geweest en die vertelde dat zij veel kindjes behandelde die hooggevoelig zijn. Nu klinkt het als ik jullie verhalen lees dat jullie kindjes ook veel behoefte hebben aan geborgenheid en wellicht daardoor ook veel behoefte hebben aan de borst. Misschien is het de moeite waard om dat nog eens te proberen. Het is helemaal niet uit eigen ervaring dus, maar wellicht is het nog een invalshoek die jullie niet bekeken hebben? 😊😘

2 jaar geleden

Reactie op kim144

Heftig is het hè! Ik heb ook al m’n ouderschapsverlof opgenomen. Ik denk id ...
Nee die volg ik nog niet, zal eens even kijken! Haar tongriempje was te kort waardoor ze niet goed uit een fles zou kunnen drinken en in de toekomst problemen zou kunnen krijgen met spraak en mondhygiëne. Dat klieven heeft haar heel veel pijn gedaan. We moesten een paar weken lang meerdere keren per dag oefeningen doen. De eerste periode heeft ze bij elke oefening gehuild. Uiteindelijk kan ze nog niet uit een flesje drinken. Ik hoop in ieder geval wel dat het toekomstige problemen heeft weten te voorkomen. Soms ben ik bang dat ze er iets aan over heeft gehouden, ook omdat ze nieuwe mensen eng vindt en dan snel moet huilen.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje91

Nee die volg ik nog niet, zal eens even kijken! Haar tongriempje was te ko ...
Oh jeetje wat heftig zeg. Lijkt me echt heel vervelend voor de kleine en jullie. Vooral dat oefenen 😩 oef dappere mamma!

2 jaar geleden

Wij hadden ook een flesweigeraar, dat was toen ze 3 maanden was en naar de opvang moest. Met hulp van een prelogopedist hebben we een (erg pittige) aanpak gehad: geen borst meer aanbieden, maar alleen de fles. Dat betekent dat ze veel huilde (want honger) en na 48 uur pakte ze toch de fles. Het waren 2 heel zware dagen voor mijn vriend en mij en je moet echt doorzetten. Maar bij ons heeft het echt geholpen! Succes

2 jaar geleden

Reactie op Loulou4

Wij hadden ook een flesweigeraar, dat was toen ze 3 maanden was en naar de ...
Oh pff respect dat jullie dit gedaan hebben. Zal wel heel pittig zijn geweest. Bij ons had dit volgens haar geen zin. Onze zoon had zijn kokhals reflex nog te ver voor in z’n mond. Hierdoor moest hij bij alles kokhalzen. En nu is de cruciale tijd al voorbij waarin kindjes de fles kunnen leren. Wij oefenen dus nu maar tuitbeker zonder anti lek en een gewone beker.

2 jaar geleden

Reactie op kim144

Bij mij gaven ze aan dat ik het nu ook niet meer hoefde te proberen. Dat ba ...
Bij mij zeiden ze ook dat het niet meer zou gaan lukken maar ik heb gewoon volgehouden en af en toe een flesje proberen te geven. Een paar weekjes terug pakte ze het ineens. (Net over 6 mnd) Maar nog steeds met moeite en ze drinkt niet veel maar ik hoef niet meer op en neer als ik moet werken. :-)

2 jaar geleden

Reactie op Stephanier86

Bij mij zeiden ze ook dat het niet meer zou gaan lukken maar ik heb gewoon ...
Wat goed zeg! Wij blijven ook aanbieden hoor. Je weet maar nooit 😉

2 jaar geleden

Reactie op kim144

Wat goed zeg! Wij blijven ook aanbieden hoor. Je weet maar nooit 😉
Hopelijk lukt het snel! Ik weet hoe pittig het kan zijn. Gelukkig was mijn dochter wel altijd vrolijk als ik weer weg ging. Ik ging trouwens wel naar de opvang om haar te voeden. Veel succes ermee!!