Hoi! Wat geven jullie je kinderen in dit seizoen qua fruit? Er is nu aanmerkelijk minder verkrijgbaar dan in de zomer. Onze 1-jarige heeft nog geen tanden. Hele stukken krijgt hij overigens goed weg maar een appel of peer is zonder tanden nog wat lastig haha (of we moeten deze even kort koken/stomen). Om hem nu iedere dag een banaan te geven vind ik ook niet zo'n topidee. Diepvriesfruit vind ik opzich ook een goed alternatief maar hoor jullie tips ook graag.
Onze dochter heeft wel al wat tanden maar dit is wat zij nu aan fruit eet. In stukjes gesneden mandarijn, dit is natuurlijk een stuk zachter dan appel of peer. En stukjes mango of rode vruchtjes uit het vriesvak (deze zijn ook zacht na het ontdooien).
Hier vooral op dit moment, kiwi, aardbeien (voor zolang ze die nog hebben), banaan, peer (wel helemaal rijp), en vandaag stukjes mango uit de diepvries geprobeerd, ze vond het heerlijk!
Hier wel veel banaan🙈 Is hij dol op! Maar ook druiven (zonder velletje en in 4en), peer, aardbei, mango, framboos, bramen, blauwe bessen, kiwi gold. En ik wil kijken op de markt. Hopelijk hebben ze daar net iets meer dan in de supermarkt🤔 En mijn zoontje heeft al wat tanden.
Hier idd; mango, rijpe peer, sinaasappel, mandarijn (probeer zoveel mogelijk velletjes eraf te halen) blauwe bessen (blijven mooi stevig uit de diepvries), pruimen.
Hier ook nog geen tanden.... Mandarijn (stukjes doormidden), druif in vieren, appel en peer geraspt, banaan, aardbei, sinaasappel in stukjes, pruim (eigenlijk alles wel....)
Hier zojuist de eerste mandarijn gegeten. Hij heeft wel tandjes maar gebruikte die niet volgens mij. Niet ontveld, ging prima, maar hij is wel vanaf 6 maanden gewent aan stukjes. Anders misschien kleiner snijden.
Mijn dochter heeft net 2 tandjes dus we geven ook vaak banaan😂 maar wel vaak met druifjes of aarbeien mandarijnen framboos Op de opvang geven ze haar vaak wel peer Geen idee hoe volgens mij gewoon helemaal en dan in de handjes zelf af laten sabbelen..
Peer, mango, galia meloen, banaan, pitloze druifjes, kiwi (gold), pruimen, nectarines, aardbeien vanalles dus.. word idd richting de winter wel wat meer beperkt
Wij zijn nu in Duitsland en daar leven ze echt veel meer met t seizoen. Appels, peren, pruimen, bramen, rood fruit, manderijnen en druiven zijn hier zo lekker en goedkoop! Heerlijk! Wij genieten helemaal van dit fruit, vandaag een heerlijke smoothie gemaakt met pruim kaneel en wat melk 😻 ze heeft zelfs t bekertje uitgelikt zo lekker vond ze t haha
Mijn dochter heeft ook 2 tanden en is dol op peer. Ze moet wel goed rijp zi ...
Ja mijn dochter is ook dol op peer. Ik durf het zelf nog niet aan om zo te geven. Maar misschien toch een keer proberen als het altijd zo goed gaat op de opvang.
Onze dochter heeft 2.5 tand (2 onder en een hoektandje komt net door) en ik geef haar nu veel mandarijn en sinaasappel in stukjes. Frambozen/bramen/blauwe bessen zijn op de markt nu ook nog goed te krijgen dus die krijgt ze ook.
Appel in dunne schijfjes kan ook prima. Of idd even gebakken maar das wel weer gedoe.