11 Reacties

één jaar geleden

Smoothie maken misschien? Fruit met wat yogurt en/of melk in de blender en dan met een klein rietje uit een glas drinken. Dat vindt onze dochter prachtig en lekker. In de zomer maken we zo ook "ijs" voor haar, met fruit uit de vriezer (van die zakken voorgesneden fruit) en dan ook met beetje yogurt en melk in de blender.

één jaar geleden

Wij zetten bakjes met verschillend soort fruit op tafel en eten daar dan alle 4 van. Zien eten doet eten in dit geval. Gewoon ieder een eigen vorkje en dan bijvoorbeeld een bakje banaan, een bakje aardbei, een bakje mango en een bakje appel. De banaan gaat altijd wel het eerste op, maar daarna gaan ook de aardbei, mango en appel eraan.

één jaar geleden

En als je hem laat kiezen? Mijn zoontje van 1,5 heeft tegenwoordig door dat ie ook zelf kan kiezen maar merk hier wel dat het werkt, ook qua broodbeleg laten we hem kiezen en heb ik het idee dat ie dan beter eet. Misschien helpt het 😊

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Wij zetten bakjes met verschillend soort fruit op tafel en eten daar dan al ...
probleem is dat ik zelf eigenlijk nooit fruit eet, ben voor veel allergisch namelijk toch probeert mijn vriend die wel fruit eet hem ook te motiveren maar helaas. Zal morgen weer eens kijken voor verschillende bakjes met fruit

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

probleem is dat ik zelf eigenlijk nooit fruit eet, ben voor veel allergisch ...
Tja dit is inderdaad een groot deel van zijn 'probleem' dan. Is het een optie dat de kleine op de vast tijdstip met je vriend verschillende soorten fruit uitprobeert? Combineer het wel altijd met banaan, dat hij dat sowieso kan pakken. Je kan ook samen knijpfruit maken, alsin samen met de kleine. Je hebt hele fijne herbruikbare knijpzakjes

één jaar geleden

Ik zit precies met hetzelfde dus ik lees graag mee.

één jaar geleden

al aardbeien geprobeerd? mijn dochter is er gek van, en appel geschild maar in zijn geheel, werkt hier ook

één jaar geleden

Reactie op Stof

al aardbeien geprobeerd? mijn dochter is er gek van, en appel geschild maar ...
haha die lust hij dus helemaal niet.. wat heeel bijzonder is omdat ik maar 1 craving had in mijn zwangerschap en dat waren aardbeien 😂

één jaar geleden

Reactie op ROF

Tja dit is inderdaad een groot deel van zijn 'probleem' dan. Is het een opt ...
Denk niet dat dit een "groot deel van het probleem" is.. ik eet zelf veel fruit, mijn man ook, bieden van alles aan op allerlei manieren en mijn kleine diva van 1,5 jaar weigert alsnog alles en eet alleen banaan. Ik hoor het overigens veel om mij heen, kleintjes die alleen banaan en knijpfruit willen. :) Blijven aanbieden van divers fruit en accepteren als ze alleen banaan eten. Zoals mijn oma tegen mij zei toen ik radeloos werd dat mijn dochter alleen maar elke keer het zelfde wilde en de rest weigerde: "ach kind, vroeger toen je ooms niet wilde eten vroeg de dokter of ze toetjes lusten en dat ik dat moest geven dan. Ze worden vanzelf groot en alle fases blijven doorgaan en veranderen." Niet teveel druk erop leggen en uiteindelijk zullen ze geinteresseerd raken in ander eten als je het blijft aanbieden. :)

één jaar geleden

Wilde die van mij ook niet, maar toen hij het op de opvang af keek van andere kindjes wilde hij het ineens wel :)

één jaar geleden

Raspen van de appel is hier een succes. Vooral als we het voor haar neus doen. Moet ik zeggen dat die van ons praktisch al het fruit in alle vormen en maten eet, dus verder niet helemaal representatief is voor jouw vraag.