9 Reacties

één jaar geleden

Wij geven sochtends door de yoghurt fruit, net na de lunch meestal nog 1 stuk. En dan rond uur of 4 klein tussendoortje zoals wat rozijntjes of een soepstengel. Ik zou na drie stukken fruit ook wel vol zitten!

één jaar geleden

Wij geven in de ochtend rond half 10-10 uur fruit. Meestal 2 stuks, soms 3 als ie er zin heeft. En soms na de boterham nog indien onze zoon dat zelf aangeeft. In de middag geven we na zijn dutje drinken en een cracker of iets dergelijks. En dan met avondeten eet hij gewoon mee.

één jaar geleden

Om 15:00 een hele banaan (of hele appel/peer) en vaak nog wat snackies rond avond eten (baby maiswafel en rozijnen) en eet om 17:30 een heel bakje eten leeg. Ik geef om 15:00 fruit in tegendeel tot sommige andere hier, maar dat is omdat hij bij ontbijt ook al rood fruit eet. Anders is het zoveel fruit achter elkaar. Misschien om half 3/ 3u geven ipv 4u? Direct na het slapen

één jaar geleden

Ik geef vaak 2 stukken fruit in de ochtend rond half 10 10uur. En in middag als ze wakker word rond half 3 3uur een cracker of ander koekje. Wij eten rond 5uur dus na 16.00 geef ik zobiso niks meer anders eet ze ook niet veel.

één jaar geleden

Wij geven s ochtends fruit en dan na het slapen een tussendoortje, zodat ze met avondeten weer genoeg honger heeft.

één jaar geleden

Hoe laat eten jullie? 3 stukken fruit is voor Maud echt te veel😂 die eet 1 banaan op of soms nog niet eens in de ochtend 😂 kiwi of een appel eet ze dan wel meer dan 1. Geven we aardbeien dan is ze boos dat t na 250 gram op is🙈 Wat is in jullie ogen weinig? Want wat wij eten is geen vergelijking met onze kinderen 😆

één jaar geleden

Ik denk dat het schema in België vaak anders is dan in NL, of toch regio gebonden. In de opvang van m'n zoontje eten ze allemaal 's ochtends thuis (bij ons boterham en melk),' s middags groentenpap, in de namiddag na hun dutje fruitpap/fruit en dan 's avonds weer thuis (bij ons wat afhankelijk wat wij eten). Soms eet hij 's avonds bijna niets van vaste voeding, maar bvb een yoghurtje en nog melk.

één jaar geleden

Reactie op Lorieee

Ik denk dat het schema in België vaak anders is dan in NL, of toch regio ge ...
Maar je kan toch zelf beslissen om het fruit moment te verschuiven als je thuis bent? Mijn dochter krijgt het ook s'ochtends tussen ontbijt en lunch in. Dat werkt goed

één jaar geleden

Om 16 uur geven we geen fruit meer, omdat ze anders geen honger heeft. Ze krijgt meestal rond 9 a 10 uur fruit en dan tegen 15 uur een soepstengeltje oid. Soms doen we dat andersom, maar mijn voorkeur is dat het gezonde eerst wordt gegeten en het snoeperige later. Als ze om 16/17 uur toch al honger heeft (bv als ze vd opvang komt en ik moet nog koken), geef ik vaak wat tomaat, komkommer of courgette, zodat er vast wat groenvoer in gaat. Is het weer minder erg als het eten wat minder gaat.