7 Reacties

2 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Misschien kan een waterspeelmat (o.i.d.) het op de buik spelen leuker maken? Ons zoontje vindt het erg leuk! 😃 Of een boekje voor haar neerzetten zodat ze een boekje kan lezen terwijl ze op haar buik ligt. Je kunt ook speelgoed net iets buiten haar bereik leggen om het draaien te stimuleren. Sterkte! https://www.bol.com/nl/nl/p/baby-waterspeelmat-opblaasbaar-watermat-speelmat-waterspeelgoed-babyshower-cadeau-kraamcadeau-speelgoed-speelkleed-bab y/9300000005021095/?Referrer=ADVNLGOO002072-G-130792883658-S-1008091150212-9300000005021095&gclid=CjwKCAjwkMeUBhBuEiwA4hpqEIFSikWqYGLdHqv8n9CQm190fx7onMtminYqhXztAKjDfT886Es3MhoCPlsQAvD_BwE

2 jaar geleden

Herkenbaar en toch heb ik doorgezet. Hij zeurde veel, want hij kwam niet vooruit. Elke keer probeerde ik het weer tot hij echt huilde, dan oppakken en uiteindelijk weer neerleggen. Hij vond buikliggen ook niets en nu doet hij niet anders. Hij slaapt (!) zelfs op zn buik.

2 jaar geleden

Helaas zal ze door de frustratie heen moeten om te leren vooruit te komen. Heel vervelend, hebben wij nu ook. Dus laten hem zo veel mogelijk oefenen en proberen. Probeer de huiltjes van verdriet en frustratie te herkennen. Bij verdriet troosten, bij frustratie even laten gaan.

2 jaar geleden

Zooo herkenbaar dit, hier ook een dame van 9 maanden die opeens niet meer wilt spelen op buik, rolt ook minder en we merken duidelijk dat ze klaar is om te gaan tijgeren... Helaas veel frustratie als dit niet lukt tot huilend toe...

2 jaar geleden

Hier ook! Liggen op buik en rug is al heel snel protest op. Zitten vindt ze wel fijn.

2 jaar geleden

Voor ons zoontje leg ik een voedingskussen in zijn park en ik zet hem daarin. Zo kan hij al zittend spelen, dat vindt hij super 😀

2 jaar geleden

Reactie op J-G

Voor ons zoontje leg ik een voedingskussen in zijn park en ik zet hem daari ...
Schattig!🥰 Ik zou het alleen niet te lang doen. Kindjes ontwikkelen zich voornamelijk vanuit de lighouding en als ze nog niet zelf kunnen gaan zitten, dan zijn de spieren daar nog niet sterk genoeg voor. Ik zou vooral proberen het liggen leuk te maken. Door bij hem te liggen, dingen voor hem te zetten om naar te kijken enz.