18 Reacties

9 maanden geleden

Herkenbaar hoor 🙈 Ik snap nu wat mensen bedoelen met dat ze hun kinderen af en toe achter het behang willen plakken. Om allerlei (kleine) dingen strijd, dit kost echt even een partij veel energie! Ik merk ook aan mezelf dat ik voor sommig gedrag vind dat ze daar te ‘oud’ voor is.. maar ja, ze is ook gewoon nog wel heel klein. En ik merk aan van alles dat ze echt even in de war is, ook met zichzelf. Hopelijk duurt dit niet te lang 🙄

9 maanden geleden

Het klinkt als een vermoeiende dag voor jullie beide. Met weinig slaap sta je gelijk 1-0 achter wat betekent voor mama nóg harder werken. Op zo'n dag maak ik het mezelf dan ook zo makkelijk mogelijk en troost ik mezelf met de gedachte dat hij of zij zichzelf waarschijnlijk vreselijk in de weg zit door het slaap te kort dus dat ik tot 20 moet tellen ipv tot 10. Goede keus om lekker voor de tv te zetten. Je kan niet elke dag shinen he :)

9 maanden geleden

Die opmerkingen van die vreemden.. grrrr. Die doen het hem voor mij vooral op zo'n dag hoor, die wil ik dan echt afsnauwen.. Vooral bejaarden zijn daar altijd goed in.. Kreeg ik zaterdag ook meerdere keren te horen, achhh arme jongen je zal wel koude handen hebben, kreeg je van mama geen handschoen aan.. Ehh jawel Gerda maar die heeft hij al 500 keer uitgedaan dus nu laat ik ze maar uit.. En nou smoel houden 😂😂

9 maanden geleden

Ik zag afgelopen weekend een moeder zwetend bij de kassa staan omdat haar zoontje zijn speelgoed niet wilde loslaten om te betalen. Hij boos en dikke tranen. Zegt een bejaarde vrouw tegen dat ventje "ooooh, wat kijk je lelijk" Ik dacht echt waar haal jij het lef vandaan om hier nog een schepje bovenop te doen 🙊 Sommige mensen 🤦‍♀️

9 maanden geleden

Ohhh die dagen!!! Lekker zonder muts en sjaal naar buiten. Is helemaal Montessori! Iedereen die het niet begrijpt kan de pot op. Ze hebben het af en toe super moeilijk in die koppies. Ik zou zeggen pick your battles en wees lief voor hem en jezelf. Je doet het goed!!

9 maanden geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik zag afgelopen weekend een moeder zwetend bij de kassa staan omdat haar z ...
O wauw😮‍💨 Ik had echt uit me stekker gegaan tegen dat mens🤭

9 maanden geleden

Ach lieve mama! Lastig he zulke dagen😔 Je doet het goed hoor♥️ Wees een beetje lief voor jezelf, je peuter heeft het lastig op zulke momenten, maar ouders ook!😘

9 maanden geleden

Herken zulke dagen helemaal. Dochter was gister om 5 uur wakker. Naar psz geweest. Maar middagdutje ho maar. Had ze echt geen zin in. Later dr broers van school halen. Dikke drama over wel of geen handschoenen. Ga zo maar door. Zat aardig te schreeuwen op schoolplein. Zag ook zo'n "oma" zitten te kijken ed. Later naar winkel kwam ik dat mens weer tegen. Toen was dochter wel even rustig. Zegt dat mens, ja zo is stuk beter dan in de kou he. Ik zo: nou dit dametje is heel erg moe, maar is 2 en zegt NEE en wil nix. Daarom schreeuwe ze zo. Niet omdat ze het koud had...

9 maanden geleden

Op zulke dagen gaat ze extra vroeg naar bed en heb ik de rest van de avond rust 🤭

9 maanden geleden

Ohhh overleven deze periode hé? Ken je de podcast van Lieve Moeders? Die geven soms goede tips. Wat hier helpt om zelf zinnig te blijven: - zelf vroeg naar bed - beseffen dat je 0.0 controle hebt over het gedrag van je kind en het dus maar te accepteren. - soms onverwachte dingen doen. Dus in plaats van continu in de 'nee dat mag je niet doen'-stand, meegaan en op zoek gaan naar verbinding. Bijvoorbeeld door haar aan het lachen te maken. Tijdens het verschonen met d'r beentjes schudden, of kietelen, of kiekeboe. - wanneer ze iets doet wat niet mag maar het is niet iets wat kwaad kan (niemand heeft pijn, het is niet gevaarlijk en er kan niks stuk) doen alsof je het niet ziet.

9 maanden geleden

Het is altijd hetzelfde met die oude dames. En als je om wat begrip vraagt dan hadden zij het vroeger nog veel zwaarder. Maar ze klaagden nooit want het hoorde er nou eenmaal bij! ☝🏼

9 maanden geleden

Hahaha ik moest heel hard lachen om “nu zit hij met z’n geraspte kaas voor de tv” 😂😂😂 zo herkenbaar wel

9 maanden geleden

Ik merk hier ook dat het de ene periode buiten de andere is. Die groeispurtjes/sprongetjes blijven komen. Hier zijn we net weer door eentje en is hij weer superbraaf. Ik herken volledig het gevoel dat je denkt "je kan je echt volwassener gedragen". Dat denk ik ook vaak tijdens zo'n sprongetje. Vaak lijkt het of ze het bloed vanonder je nagels willen halen, maar het is allemaal veel minder bewust dan we denken. Dikke knuffel zowel voor jou en de peuter. Wat ik doe is bij echte uitbarstingen soms verbinding zoeken. Maar nee blijft altijd nee. Dus in die verbinding ga ik gevoelens benoemen, knuffels geven, maar nooit toegeven als het nee was.

9 maanden geleden

Reactie op Lappenpopje

Die opmerkingen van die vreemden.. grrrr. Die doen het hem voor mij vooral ...
Ja echt altijd!😂

9 maanden geleden

Reactie op Joanna1988

Ohhh overleven deze periode hé? Ken je de podcast van Lieve Moeders? Die ge ...
Goeie die podcast ga ik eens opzoeken Dankje!

9 maanden geleden

Reactie op kkeller

Hahaha ik moest heel hard lachen om “nu zit hij met z’n geraspte kaas voor ...
Haha ja hij had ook echt alleen een bord met geraspte kaas😂 Lekker voedzaam avond eten haha

9 maanden geleden

Ik heb in een uitgeruste toestand tips gegeven. En nu ben ik moe en was de peuter om 5u wakker en wilde ze continu iets van me en nu heb ik man en peuter weggestuurd zodat ik éven niks aan mijn hoofd had maar het duurde eindeloos voordat ze gingen en ze waren nog geen 5 minuten de deur uit en toen werd onze baby weer wakker voor een voeding.

9 maanden geleden

Reactie op Joanna1988

Ik heb in een uitgeruste toestand tips gegeven. En nu ben ik moe en was de ...
Ah wat frusterend , dan denk je even rust te kunnen hebben 😢