20 Reacties

4 jaar geleden

Ik kolf partime. Ivm slechte drinken aan de borst. Ik haalde er in t begin ook te weinig uit en was terug gelopen door slechte drinken. 3 dagen powerkolven en productie is flink omhoog. Dus zou dat proberen. Ik kolf nu 200 cc makkelijk uit 2 borsten.

4 jaar geleden

Reactie op Raquell90

Ik kolf partime. Ivm slechte drinken aan de borst. Ik haalde er in t begin ...
Hoe heb ej dit aangepakt. Ik wil ook graag powerkolven

4 jaar geleden

Reactie op Raquell90

Ik kolf partime. Ivm slechte drinken aan de borst. Ik haalde er in t begin ...
Dat doe ik nu elke dag, ben gister weer begonnen, dus straks weer een uurtje power kolven.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Naima

Ik heb zelf een enkele kolf. Per borst 3x 10 min kolven. Dus in totaal een uur. Mag volgens mij maar 1x per dag.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Naima

https://moedermelknetwerk.nl/kolven-stap-voor-stap/clusterkolven-power-pumping Heb deze methodes gebruikt. Ben begonnen met een uur elke 10 min kolven. Dag erop vanaf middag tot avond uur elk uur kolven. Met power kolven gaat het niet om de opbrengst die je op dat moment kolf maar het stimuleren van. Ook naast het power kolven kolfde ik elke 3u ook in de nachten. Voor nood een pot kunstvoeding gehaald. Deze niet nodig gehad en staat nog dicht. Maar gaf wel de rust als ik niet genoeg voorraad had ik wat achter de hand had.

4 jaar geleden

Ik kolf ook fulltime. Onze dame wil niet vanuit mijn borsten zelf drinken. Ik heb zelf altijd een verschil per borst van 10 tot 15ml (ik heb alleen wel echt een overproductie 😅 waar ik bang van wordt) meestal kolf ik links 80 tot 90ml en rechts tussen de 70 en de 80. Onze dame wil niet meer drinken dan 80 dus dan heb ik heel snel al voorraad om in de vriezer te doen haha. Ik merk wel dat ik van te voren goed moet masseren om de verstopte klieren vrij te maken anders heb ik echt een stuk minder productie! Weet niet of jij daar last van hebt anders zou je dat ook kunnen proberen?

4 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik kolf ook fulltime. Onze dame wil niet vanuit mijn borsten zelf drinken. ...
Hoe ervaar jij het dat je kindje niet uit je borst wil drinken? Probeer je het nog af en toe? Hier dus ook een fulltime kolver want ons dochtertje weigert ook mijn borst al probeer ik haar nog wel elke dag aan te leggen en met tepelhoedje pakt ze wel maar ze sabbelt alleen en drinkt niet. Verder raakt ze gewoon overstuur en wil niet. Ik kolf ook echt ruim, heb een hele vriezer vol liggen. Verschilt wel heel erg de ene keer kolf ik 200ml en de andere keer 120. Ik vindt het erg zwaar en vooral snachts heb ik echt zin om te stoppen, maar ik wil haar zo graag m’n eigen melk geven. Ik kolf nu overdag om de 4 uur en snachts wel elke 3 uur als zij ook wil drinken. Ik krijg ook altijd een heel naar onbestemd gevoel bij het kolven. Hoe houden jullie t vol? Ik masseer ook op t eind tijdens het kolven om goed te legen. Ik lees ook wel eens dat een goed passend borst schild er ook invloed op kan hebben.

4 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik kolf ook fulltime. Onze dame wil niet vanuit mijn borsten zelf drinken. ...
Heb geen last van verstopte klieren, heb wel nu een grotere schild besteld hopelijk werkt dat. Ik had in het begin overproductie en kreeg toen de tip om van 15 naar 14 min te kolven en dan elke dag 1 minut eraf tot 10 min. Had ik nooit moeten doen..

4 jaar geleden

Reactie op babybe2021

Hoe ervaar jij het dat je kindje niet uit je borst wil drinken? Probeer je ...
Mijn dochtertje wil wel uit de borst drinken alleen het kost haar heel veel energie en krijgt er niet genoeg uit helaas.Ze heeft haar eerste week in het zh gelegen. Ik sla de nachten wel over. Max 6 uur. Ik vind het ook pittig worden vooral dat ik ook een dochter van 3 jaar heb lopen. En vraagt altijd aandacht wanneer ik aan het kolven ben.🙈

4 jaar geleden

Reactie op mamavansarah

Heb geen last van verstopte klieren, heb wel nu een grotere schild besteld ...
Ah balen zeg 😟 mijn productie loopt ook iets achteruit omdat ik ook wat laks was omdat ik toch zoveel produceer. Gelukkig nog steeds genoeg maar nu let ik wel op. Hoop dat een ander borst schilt verschil gaat maken! Pf met nog een van 3 erbij maakt t nog pittiger, respect!

4 jaar geleden

Reactie op babybe2021

Hoe ervaar jij het dat je kindje niet uit je borst wil drinken? Probeer je ...
Ik vind het helemaal prima om te kolven. Onze dame is echt een driftkikker en ze raakte zo over de zeik dat ze niet snel genoeg kon drinken dat ik zelf echt stress kreeg bij t idee dat ze dus aan de borst moest! Dus voor mij is de beslissing heel snel gemaakt dat we van live voeden af gestapt zijn (ook al was t de eerste dag ff hormonaal wennen) en zijn gaan voeden met gekolvde melk in de fles. Geen stress meer voor mij en voor madame is t ook rustiger. Ik probeer t ook niet meer en de lactatie kundige heeft ook gezegd dat ik dat dan in dit geval als t mij stress geeft ook beter niet kan doen omdat zij daar natuurlijk ook stress van krijgt... Ik heb wel last van de verstopte klieren vooral rechts en daar kolf ik wel minder vaak... Mja dat boeit niet zo heel veel als je toch ruim n voeding per keer kolft. Ik kolf verschillend qua tijd. Ik kolf soms 10 min soms zelfs maar 5 om de spanning er af te halen en als ik echt ff de tijd heb n kwartier. Ook doe ik om de 2 dagen de stimulatie stand n Keer om t een beetje af te wisselen en extra te stimuleren om meer aan te maken 😌 ik heb een Philips Avent dubbele kolf waarbij siliconen schelpen zitten dus altijd perfect om mijn tepels heen zitten. Al had ik gister wel n keer Fristi omdat ik met afdrogen mijn tepel n beetje beschadigd had en daarna was gaan kolven 😂 tja shit happens

4 jaar geleden

Wat voor kolf hebben jullie? Ik ben enorm in dubio. Heb nog een kolf van 4 jaar geleden. Maar twijfel of deze nog wel helemaal goed is aangezien je vaak leest dat je toch na zoveel tijd onderdelen moet vervangen. Ik ben nu op dag 5 van kolven en komt nog maar 20cc totaal uit per keer. Hou wel gespannen borsten, dus zou zeggen dat er meer uit moet komen. Leg baby ook regelmatig aan. Maar er komt dus te weinig uit. Dus we voeden met kv bij. Ik heb echt een hekel aan mijn kolf omdat ik dan niks anders kan doen en 20 minuten aan de stoel vast zit. De kraamzorg en mijn man laten al een beetje doorschemeren dat ik misschien moet accepteren dat het niet op gang komt. Maar ik wil nog niet opgeven. Zou heel graag de Elvie willen aanschaffen zodat ik misschien meer en makkelijker in het kolven kan investeren om hopelijk toch de productie te verhogen. En wellicht makkelijk power kolven. Maar wat als het daar ook bij uit blijft. Dan is het toch wel veel geld. Help..

4 jaar geleden

Reactie op Brinkly

Wat voor kolf hebben jullie? Ik ben enorm in dubio. Heb nog een kolf van 4 ...
Ik leen op het moment de medela freestyle. Moet zeggen dat je daar redelijk mobiel bent als in je kunt bijv. De was ondertussen opvouwen. Opzich ben ik daar dus zeer tevreden over. Maar ik ga dinsdag voor een kolfconsult of er misschien een andere kolf is dat beter bij me past. Ik zat namelijk ook te kijken naar een volledig draadloze kolf zoals Elvie (of goedkoper, de youha the ins), maar het schijnt dat die door een minder krachtige motor je borst niet altijd goed legen waardoor je verstoppingen kunt krijgen. Miss is het combineren van een gewone kolf en een draadloze dan wel een optie. We gaan het dinsdag meemaken iig!

4 jaar geleden

Reactie op mamavansarah

Ik heb zelf een enkele kolf. Per borst 3x 10 min kolven. Dus in totaal een ...
Ene keer per dag

4 jaar geleden

Reactie op Brinkly

Ik heb zo'n dubbele elektrische kolf van Medela. Ik ben er tevreden over, maar heb verder geen vergelijkingsmateriaal. Die van Medela doet het in ieder geval goed, ik krijg er voldoende meer uit en ben nog tegen rare dingen of mankementen aangelopen tot op heden.

4 jaar geleden

Reactie op Brinkly

Ik heb zelf de medela freestyle en die leegt m’n borsten goed ben er erg tevreden over. Ik lees dat anderen veel minder opbrengt hebben bij een elvie dus daar moet je even goed op letten!

4 jaar geleden

Ik kolf fulltime overdag maar de nachten sla ik helaas over. Omdat ik ook slaap nodig heb en anders echt te vermoeiend wordt.. Ik moet namelijk echt alles zelf doen en heb niemand om me heen die me helpt. Kleine wordt om de 3 uur wakker. Kolven, fles geven, verschonen, troosten, in slaap laten vallen duurt me 1 soms 1,5 uur. Blijft voor mij vaak maar 1 of 1,5 uur nog over om te slapen voordat de volgende ronde begint. Dus heb ik maar kolven overgeslagen in de nacht en krijgt ze dan kunstvoeding. Mijn productie is helaas niet hoog genoeg. Dus heb vaak net genoeg of net niet. Vandaar geef ik kv erbij. Maar alles bijelkaar vind ik kolven echt heel vermoeiend. Heb namelijk binnen 4 weken tijd 2 keer borstontsteking opgelopen. Bij een derde borstontsteking ga ik echt afbouwen en stoppen. Maar voor nu geef ik t nog een laatste kans. Iedereen heel veel succes!!

4 jaar geleden

Ik heb besloten om te stoppen. Heb van alles geprobeerd, krijg nog maar 50cc uit beide borsten.

4 jaar geleden

Voel je vooral niet schuldig hè!

4 jaar geleden

Reactie op Raeven

Voel je vooral niet schuldig hè!
Het is wel jammer maar ik heb mijn best gedaan, sowieso al 3 weken bv kunnen geven. En we bouwen het rustig af dus ze krijgt nog sowieso de bv wat in de vriezer ligt.