12 Reacties

één jaar geleden

Ten eerste mag een gastouder dit helemaal niet doen! Vraag anders even tips bij je gastouderbureau, daar zijn ze voor! Ik zou het op zich geen probleem vinden, maar wij hebben zelf een hond dus hoe jij het inderdaad zegt, kijk je er heel anders naar! Maar spreek je gevoel uit naar de gastouder, als je het niet prettig vind mag je dit vertellen. Likken van honden vind in overigens ook vies! Vind ik van onze eigen hond al. Laat ik niet toe.

één jaar geleden

De gastouder mag de hond niet eens binnen laten!

één jaar geleden

Zeker niet overdreven! Wij hebben 2 honden (mechelse herder en een kruising Amerikaanse stafford mechelse herder ) En onze honden mogen niet bij vreemde kinderen komen. Als kinderen vaker komen en aan de honden gewend zijn dan mogen ze aaien. Onze honden mogen ten alle tijden niet bij een gezicht van een kind komen. Honden kunnen ow zo lief zijn en niet bijten. Maar als ze het doen.. is 1 keer teveel.

één jaar geleden

Hai! Nee hoor, helemaal herkenbaar! Voor jezelf opkomen, hondenliefhebbers beseffen niet altijd dat niet iedereen dat is. Dat ze hun eigen kinderen in het gezicht mogen slikken is hun keuze, het is jullie keuze dit niet te willen en daar mag je uiteraard voor opkomen! Daarnaast levert de gastouder zorg waar jullie je prettig/veilig bij moeten voelen. Jullie staan in je recht aan te geven dat dit in dit geval niet zo is. Ik kan me niet voorstellen dat de gastouder hier geen maatregelen voor neemt, zij wil haar ouders waarschijnlijk tevreden houden en dat iedereen zich thuis voelt bij haar :-)..

één jaar geleden

Nou ik heb zelf een hond en hou heel veel van dr, maar in dr gezicht mag ze absoluut niet likken.. ons ook niet trouwens! Geen idee wat de regels zijn mbt honden/huisdieren in huis die niet van de gastouder zijn! Daar zou je nog navraag over kunnen doen bij jouw gastouderbureau?

één jaar geleden

Nou ik heb zelf een hond en hou heel veel van dr, maar in dr gezicht mag ze ...
Nou dit inderdaad. Likken aan een gezicht vind ik wel ver gaan. Ik denk zelf dat ik mijn gastouder wel zou vertrouwen met dat ze een hond tussen de kinderen laat en al helemaal als het een hond is van een gezin van een van de kinderen. Maar goed als je er echt niet prettig bij voelt kan je altijd even kijken of het überhaupt wel mag. Ik kan het me ook wel voorstellen als je zelf angstig bent.

één jaar geleden

noemen bij gastouder dat je haar/zijn hond prima vind maar die andere niet zo prettig.. misschien kan die hond op de gamg/in de tuin wachten? als je t niet noemt dan weten ze t niet he, zij zijn hondenfans,

één jaar geleden

Ik heb zelf een hond maar ik vind het super onverstandig om honden los te laten lopen bij kinderen. Al helemaal een vreemde hond. Zelfs de allerallerliefste hond zal happen als er te hard aan te staart getrokken wordt. Ik zou er zeker wat van zeggen! En het klopt dat sommige hondeneigenaren soms echt een bord voor hun kop hebben hebben, thuis en op straat. Moet je ze gewoon op aanspreken.

één jaar geleden

Nou, hier zou ik ook niet blij van worden. Gewoon tegen de gastouder zeggen dat je dit liever niet hebt. Ik vind het niet alleen eng mbt het geval dat ze misschien zouden kunnen bijten, maar ook gewoon onhygiënisch. 😅

één jaar geleden

Ik heb zelf ook een hond maar ik vertrouw geen enkele andere hond bij mijn kindje. Je weet nooit hoe een hond reageert. Ik zou het dus ook niet fijn vinden!!

één jaar geleden

Dank allemaal voor jullie reacties, bevestigt mijn onderbuikgevoel. Ik ga erover in gesprek met de gastouder!

één jaar geleden

Ik ben een groot hondenliefhebber maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat een ander niets van mijn honden destijds moest hebben. Ze waren groot en lomp maar wel een hart van goud en super sociaal. Ik heb altijd zelf wel ervoor gezorgd dat de honden niet in de buurt van de kinderen kwamen tenzij de ouders aangaven dat t prima was. Misschien kun je tegen de hondeneigenaar zeggen dat je het niet zo fijn vind dat de hond bij je kindje in de buurt komt bijvoorbeeld en of ze daar rekening mee kunnen houden. Niet iedereen kan zomaar ruiken wat iemand wel of niet fijn vind en daarvoor hebben we ook een mond gekregen 😉 snapt de eigenaar van de hond dat niet dan kun je dat ook uitspreken. Maar houd ook wel in de gaten wat de interesse van je kindje is! Vind die de hond juist helemaal geweldig kun je er ook voor kiezen om het te laten varen en te denken dit is voor zijn ontwikkeling ook goed om sociaal met dieren om te gaan🥰 Bij katten.... Tja dat is een ander verhaal want die luisteren amper haha