3 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben ook beide onregelmatige diensten (beide een baan in de zorg)Herken het probleem dus wel.
Wij hebben het nu zo dat partner bijna volledig in de nachtdienst werkt en ik voor het flexbureau ga werken bij mijn huidige werkgever. Zo kunnen we het beter plannen en is er veel minder oppas van oma en opa nodig. Dat heeft ons erg geholpen. Tips voor kinderdagverblijf of gastouder heb ik niet.
2 jaar geleden
hierom had ik een gastouder. Kdv betaal je vaak een hele dag en moet je vaste dagen afnemen, bij een gastouder neem je tijden en dagen af die jij telkens doorgeeft. Nadeel bij ziekte gastouder heb je gelijk een probleem. Ik werkte onregelmatig en had daarom een gastouder. Ga nu vaste dagen werken en ben over gegaan naar kdv nu omdat ik met ziekte van gastouder erg omhoog zat, zo ook met vakantie e.d.
2 jaar geleden
Ik werk zelf in de zorg en dus onregelmatig. Man werkt 2 ochtend, 2 middag,, 2 nachtdiensten en dan 4 dagen vrij. Ik mag op mn werk doorgeven wanneer ik wil werken en daar wordt tot nu toe goed rekening mee gehouden. Kleine man gaat naar het kdv, flexibel contract. Gaat eigenlijk heel goed qua planning, hebben 2 dagdelen per week gemiddeld, maar de ene week gaat ie niet. Andere week 2x bijvoorbeeld. We moeten het een maand van te voren doorgeven wanneer hij komt.. Ik zorg wel dat er s avonds nooit oppas moet zijn, kan ook niet bij ons kdv. Dus werkt mijn man een middag dienst, vraag ik een ochtend dienst aan. Soms is dat wat ongezellig want je lost elkaar echt af thuis, maar zo kunnen we wel ook dagen samen vrij zijn. Wanneer hij uit de nacht komt, vraag ik ook een ochtenddienst aan en gaat de kleine naar kdv. Kan hij slapen en ik werken.. Werkt goed voor ons! Je kan je kleine bv ook een halve dag brengen