27 Reacties

4 jaar geleden

Geen app. Zag toevallig deze voorbij komen https://www.instagram.com/reel/CaAtdnzJsI8/?utm_medium=share_sheet

4 jaar geleden

Ik ben begonnen met 4 maanden, ongeveer 10 meestvoorkomende woordjes zoals eten, drinken, mama, papa etc

4 jaar geleden

Wij hebben dit boek wat we gaan gebruiken. Onze kleine is nog geen 6 maanden maar ik gebruik al wel 2 gebaren voordat ik hem oppak en voordat ik een flesje klaar maak. Thuis merk je dat hij het al wel herkent, echt in z'n eigen omgeving. Als ik het gebaar voor oppakken doe, gaat hij vaak al met z'n rug omhoog🤭 leuk om te zien

4 jaar geleden

Ik heb dit boek gekocht: https://www.bol.com/nl/nl/p/babygebaren-kindergebaren-iedereen-kan-gebaren/9200000126129441/?bltgh=rfallRmFRL5G1er5LBZLjg.2_13.16.ProductPageUrl Moet er nog in beginnen😅. Maar de gebaren zijn wel duidelijk aangegeven in plaatjes.

4 jaar geleden

Ik het boek wordt de app Kwebl aangeraden. Deze kost 3,49.

4 jaar geleden

Beginnen met de meest voorkomende gebaren idd. Het gebaar van melk is nog steeds favoriet bij mijn oudste, zij is nu 2,5 en kijkt naar de dvd's van Lotte en Max.

4 jaar geleden

Ik het boek wordt de app Kwebl aangeraden. Deze kost 3,49.
Staan daar ook de gebaren in?

4 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Staan daar ook de gebaren in?
Ik heb de app zelf niet. Er staat dat er videos in zitten waarin de gebaren worden voorgedaan.

4 jaar geleden

Reactie op BabySA

Ik ben begonnen met 4 maanden, ongeveer 10 meestvoorkomende woordjes zoals ...
Merk je dat je kindje de gebaren al begrijpt of zelfs iets uitbeeld?

4 jaar geleden

Jazeker. Wij gebruiken melk, papa, mama, oma, opa, slapen, optillen, badderen, douchen en de F voor Flint. Melk kan hij inmiddels nadoen en bij het gebaar voor optillen gaan de armen omhoog en spant hij zijn spieren aan. De F is nieuw, die wordt zeer geïnteresseerd bekeken

4 jaar geleden

Ik heb de app zelf niet. Er staat dat er videos in zitten waarin de gebaren ...
Ik vind de app erg fijn. De opa's en oma's hebben hem ook, zodoende gebruikt iedereen dezelfde gebaren. De favoriete lijst gebruiken we voor de gebaren die in gebruik zijn

4 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik vind de app erg fijn. De opa's en oma's hebben hem ook, zodoende gebruik ...
Handig😁

4 jaar geleden

Even wat onwetendheid vanuit mijn kant: waarom is dit handig/belangrijk om te doen bij een baby? Even los van als een kindje slecht/geen gehoor heeft?

4 jaar geleden

Even wat onwetendheid vanuit mijn kant: waarom is dit handig/belangrijk om ...
Kinderen begrijpen al eerder dingen en weten al eerder dat ze iets willen, dan dat ze de woorden hebben om het ons te vertellen. Door gebaren te gebruiken kunnen ze dus eerder kenbaar maken wat hun behoeften zijn. Ik zag het bij m'n nichtje dat het erg handig kan zijn. En bovenal leuk denk ik

4 jaar geleden

Even wat onwetendheid vanuit mijn kant: waarom is dit handig/belangrijk om ...
Je kindje begrijpt dingen al voor dat die kan praten en gebaren zijn dan een makkelijke overbrugging. Het kan heel veel frustratie wegnemen als je een manier hebt om te communiceren.

4 jaar geleden

Je kindje begrijpt dingen al voor dat die kan praten en gebaren zijn dan ee ...
Het zorgt er tevens voor dat de gesproken taal sneller en beter ontwikkeld en je kan afstanden overbruggen. Het bevordert de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de kind. Versterkt de band met de verzorger. Kan frustratie voorkomen of weghalen. Even wat voorbeelden: Een kind kan hulp vragen in de zandbak zonder te schreeuwen of naar moeder te rennen. Een kind kan pijn gebaren boven een zere plek ipv dat je de onrust van het kind misschien niet snapt of dat je op de verkeerde plek kijkt. Je kind kan duidelijk aangeven wat hij of zij wil drinken of eten, zonder dat je tiental opties moet noemen of gokken wat ze willen.

4 jaar geleden

Reactie op ROF

Jazeker. Wij gebruiken melk, papa, mama, oma, opa, slapen, optillen, badder ...
Welke app gebruik je?

4 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Welke app gebruik je?
De Kwebl Gebaren App. Er staan veel woorden op en de gebaren zijn kindvriendelijk en in filmpjes heel goed uitgebeeld.

4 jaar geleden

Reactie op ROF

De Kwebl Gebaren App. Er staan veel woorden op en de gebaren zijn kindvrien ...
Thanks voor de tip. Deed jij vanaf het begin al meerdere gebaren of deed je per week 1 gebaar. En dan voor de activiteit en na de activiteit het gebaar? Leer je het kindje het gebaar ook te maken door bv met haar/zijn handjes het te doen of doe je het vooral gewoon zelf

4 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Thanks voor de tip. Deed jij vanaf het begin al meerdere gebaren of deed je ...
Voor de activiteit en tijdens de activiteit. En als we tussendoor de woorden gebruiken, zoals bij papa en mama enzo. Ook als we met elkaar praten. Het nadoen gaan ze vanzelf doen..althans dat merken we nu met 'melk' ik neem rustig de tijd om te vragen. Flint (+gebaar F) wil je melk(+gebaar)? Melk (+gebaar) zeg maar melk (+gebaar) en nu gaat hij het dan na doen. Dan reageer ik heel enthousiast; jaaaaa melk (+gebaar). Dan leg ik aan ; hmmmm melk (+gebaar)