8 Reacties

4 jaar geleden

Hooi, ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook en heb het toen bewust niet verteld omdat ik toch niet geloof dat ze me dan hadden aangenomen. Ligt misschien ook een beetje aan de werkplek. Ergens waar je vast gaat werken voor lange duur kan je het misschien wel vertellen. Ik solliciteerde toen hij de Hema, daar kunnen ze natuurlijk ook gewoon iemand anders aannemen.

4 jaar geleden

Ik heb er niet zo heel veel ervaring mee, maar ben wel net geswitcht van baan voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik begin straks met 8 weken zwangerschap aan een nieuwe baan. Ik voel me echt heel rot alsof ik die mensen daar voor de gek houden want er wordt super veel van mij verwacht in die nieuwe rol. hopelijk gaat dat allemaal goed maar ik krijg ook enkel een keer een jaarcontract in plaats van gelijk een vast contract.

4 jaar geleden

Hier een ww uitkering,ook geen idee hoe dat nu gaat lopen.. Vrijdag gesprek, zou ik het dan al moeten vertellen? Ik denk dat je gewoon kunt solliciteren, je hoeft het inderdaad niet te melden.

4 jaar geleden

Mijn contract loopt af per 1 maart.. krijg 3 maanden ww daarna. Er is een regeling dat als je binnen 10 weken na je laatste ww-dag bevalt of je uitgerekende datum is, je wazo krijgt 16 weken lang. Ik val hier helaas net buiten (3 weken later uitgerekende datum). Ik ga wel ziek (50%) uit dienst.. maar kan eigenlijk nergens een goed antwoord vinden of je dan meteen in de ziektewet gaat en niet de ww in.. iemand daar ervaring mee? Daarnaast snap ik je gevoel. Ik vind het zelf heel lastig om nu te gaan solliciteren. Je weet dat een werkgever meestal niet zit te wachten op iemand die zwanger is. Ik weet ook dat ik daarna mijn ouderschapsverlof er meteen achteraan wil plakken dus reken maar uit.. geen 1 werkgever die je een 1 jaarscontract geeft waarvan je er maar 4 maand bent 🙈

4 jaar geleden