5 Reacties

één jaar geleden

(nog) Niet herkenbaar. Wel grove stukjes wordt hier minder gegeten. Ik maak soms "ijs" als toetje. Doe dan bevroren banaan met een groente erdoor en wat fruit en soms wat yoghurt en dadel. Bijvoorbeeld wortel, pompoen, spinazie doen het wel goed. Hij denkt echt dat het ijs is😒😬 Doe ik dan voornamelijk op dagen dat hij weinig groenten heeft gegeten.

één jaar geleden

Reactie op Anouksurf

(nog) Niet herkenbaar. Wel grove stukjes wordt hier minder gegeten. Ik maak ...
Slim! Wij hebben hetzelfde probleem sinds zijn eerste verjaardag. Helaas geen oplossing voor je maar wel herkenning.

één jaar geleden

Ik geef de laatste tijd tussen de middag naast het brood ook wel eens wat soep. Bijv. Tomaten soep laatst brocoli soep gemaakt . Dus dat werkt ook goed. Door de dag heen geven of tijdens het koken.

één jaar geleden

Herkenbaar! Van een super goede eter naar pitser eerste klas😅 zelfs aardappelen en rijst wil meneer momenteel niet meer. Ik geef hem extra (gepureerde) soep waar alleen verse groenten in zitten. Zo krijgt hij toch wat binnen. En verder proberen we ons niet te druk te maken, zo blijft het toch gezellig aan tafel. Alles is een fase, toch?🫠

één jaar geleden

Bij ons af en toe ook! Ik pureer nu sauzen, bijv tomaten, courgette, wortel, spinazie, en daar maak ik dan een pasta saus van. Dan heeft ie in 1x een hele hoop groente binnen zonder dat hij het door heeft. Ik leg er wel altijd een heel stukje naast, om het blijven te proberen. Wat hier ook helpt is yoghurt erbij te doen om groente in te dippen, dat vind hij heel leuk om te doen en daardoor eet hij het op! Bijv komkommer, Brocolli of bloemkool. Niet bijzonder lekker met yoghurt maar ach, wat werkt dat werkt denk ik altijd 😂 Op geven moment wilde hij ook ineens geen rijst meer 🤷🏼‍♀️ toen heb ik balletjes gedraaid van gekookte rijst en toen at hij alles op. En ja als hij niks wilt eten, dan toch lekker niet. Wij negeren het gedrag een beetje aan tafel en vaak gaat hij dan uiteindelijk wel eten. Maar snap je frustratie heel goed hoor 😘