10 Reacties

één jaar geleden

Hier het zelfde. Ik maak al een lange tijd pannenkoekjes met verborgen groentes, deze eet hij wel!

één jaar geleden

Heel goed dat je het aan blijft bieden! Het in de hand nemen en het proberen is al een hele stap! Wij hebben dit in een fase gehad dat Maud niet meer veel interesse had in groenten maar is na 2 maanden hier wel over gegaan. Er vooral geen strijd van maken want dan wordt het weigeren wat je helemaal niet wil. Heb je ooit geprobeerd met een spelletje het te laten eten? Dus het extra leuk te maken? Voorbeeld een boekje of knuffel die vies mogen worden mee en dan vragen of die ook nog een hapje wil. Dingen benoemen die op het bord liggen en dan samen een hapje nemen (dat werkte hier het beste) Wij hebben ook een tijdje dingen in buffet vorm gegeven laatst voor een experiment en dan vond Maud ook reuze interessant! Iedere soort voeding in een apart schaaltje of bakje ipv alles op 1 bord. Maud vond het heel leuk om dan alles los te voelen en proeven en uiteindelijk belanden alle bakjes op t bordje en zat ze t weg te snacken (duurt alleen wel heel lang hier voor ze dan een keer klaar is met eten haha) Ik maak nu ook nog steeds regelmatig dingen met verborgen groentes. Pastasaus (niet alleen tomaten saus maar ook roomkaas saus met broccoli of bloemkool) groeten spreads voor op de wraps of gewoon lekker een goeie soep. Werkt ook nog steeds goed hier. Maud krijgt nu op de opvang warme maaltijden en ik zat laatst te denken dat ook gewoon n keer thuis te doen, dan is ze lang niet zo moe als in de avond en ze eet dan ook echt een stuk meer. Misschien is dat ook iets voor jullie om dan de nieuwe dingen te proberen?

één jaar geleden

hier vooral via soep en nasi sauzen mot ie niet 😂

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Heel goed dat je het aan blijft bieden! Het in de hand nemen en het probere ...
Tnx voor de tips! Daar kan ik wel wat mee 😊 Wat trouwens wel werkt is doen alsof ik ga eten en dat het niet voor hem is. Dan is hij er als de kippen bij om het te proeven haha. Ik ga denk ik ook meer verschillende dingen aanbieden zoals wraps en soep. Ik ga er al bijna vanuit dat hij het niet lust, dat is ook niet goed.

één jaar geleden

Reactie op anouk35

Hier het zelfde. Ik maak al een lange tijd pannenkoekjes met verborgen groe ...
Ja goeie! Zo verstop ik ook havermout in de pannenkoekjes.

één jaar geleden

Hier eet dochter ook weinig groenten echt los (alleen zoete aardappel frietjes, bloemkool en broccoli). Andere groentes enkel op een andere manier. Stamppotten zoals boerenkool en hutspot gaan goed. Soep gaat goed. Spinazie en wortel in pannenkoekjes. In de ochtend beetje wortel of courgette door de havermout raspen. Avocado bij de lunch vindt ze lekker. En sauzen met kleine stukjes groenten pureren we, dan eet ze t wel. Wat aanpassingen dus maar zo krijgt ze toch nog redelijk wat binnen!

één jaar geleden

Ja hier deed ik altijd door de spagethi macaroni rijst of pasta. Maar nu geef ik het appart omdat ze het juist er tussen uit haalt. Maar als ik een stronkje brocoli zo op haar bord leg of boontjes eet ze het wel zo op. Dus dan maar zo.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja hier deed ik altijd door de spagethi macaroni rijst of pasta. Maar nu ge ...
Ik kook niet appart voor haar ze krijgt wel wat wij eten op bord. Maar soms laat ik wat groente appart en dat leg ik er dan naast.

één jaar geleden

Reactie op anouk35

Hier het zelfde. Ik maak al een lange tijd pannenkoekjes met verborgen groe ...
Heb je een receptje hiervoor?

één jaar geleden

Ben ook benieuwd naar de groente-sauzen die jullie maken. Welke combinaties zijn lekker en wat doe je er verder bij?