5 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 3.5 maand laat er ook makkelijk 10 dagen tussen. Ik geef borstvoeding en ze lijkt er nooit echt last van te hebben. Mijn huisarts zei dat zeker bij borstvoeding dit vaker voorkomt en niet erg is. Liever niet langer dan 10 dagen, hierna adviseerde hij mij roosvisee laxo te gebruiken. Ik heb het nog niet hoeven gebruiken, dus heb er geen ervaring mee maar misschien heb je iets aan het advies. Succes, en wat ik ook ooit las en zelf ook geruststellend vond is dat dit komt doordat borstvoeding erg schoon is en makkelijk verteerd!

4 jaar geleden

Hier ook een zoontje die last heeft van constipatie maar niet zozeer door de voeding maar door ijzerdruppeltjes. Ik heb hier ook eentje die weigert te drinken als hij een dag geen stoelgang gemaakt heeft 🤦🏼‍♀️. Wij mogen om de 2-3dagen een glycerine suppo opsteken. Mij hebben ze telkens gezegd dat je hier geen kwaad mee doet (in kader van lakse of luie darmpjes)

4 jaar geleden

Ik kreeg lactulose, werkte super. Kan je gewoon bij t kruidvat kopen. Even navragen uiteraard maar werkt echt.

4 jaar geleden

Ons zoontje van 3 maanden heeft ook al van toen hij 7 weken was, problemen met stoelgang maken. Laat gemakkelijk een week tussen, maar heeft dan ook echt fel pijn. We steken een glycerine suppo, maar hij duwt deze (met stoelgang) er weer helemaal uit. De kinderarts heeft ons protectis en lactulose voorgesteld. Nu 1 week aan het geven, maar nog niet meteen effect. Blijkbaar is het ophouden van stoelgang, tot 10 dagen, geheel normaal bij borstvoeding! Kinderarts raadde ons aan zeker tot 4 maanden te wachten met groentepap en/of fruitpap. Dan pas zijn de darmpjes helemaal op punt daarvoor. Anders heeft hij misschien nog meer last ervan.

4 jaar geleden

Die van ons laat er makkelijk 2 weken tussen, soms zelfs langer, met borstvoeding is dat niet abnormaal. Ik zou me geen zorgen maken. Borstvoeding is nu eenmaal supergoed verteerbaar!