5 Reacties

één jaar geleden

Hoe oud is je zoontje ?

één jaar geleden

Als hij het niet meer wil zou ik het niet forceren. Mijn dochter slaapt soms nog wel in de middag en soms slaan we hem over. Het verschilt per kind tot wanneer ze het dutje nodig hebben, ieder kind is anders. Zo sliep mijn zusje vanaf 1 jaar en 2 maanden niet meer ‘s middags. Ik bied het wel evengoed altijd aan. Leg haar dan gewoon in bed, als ze niet slaapt haal ik haar na een halfuurtje weer uit bed. Zodat ze toch even “rust” heeft gehad op haar kamer.

één jaar geleden

Toen mijn oudste dochter 15 maanden was, zijn we ook gestopt met dutjes doen. Ze had er absoluut geen zin in. Het duurde elke keer 45/60min voordat ze in slaapviel en was ook weer heel snel weer wakker. Aan alles was te merken dat ze geen dutjes meer wou doen. Echter vond ik haar ook nog veel te jong, maar toch gestopt. Vanaf toen deed ze het heel goed zonder dutje. Ze had t echt niet meer nodig. En mijn andere dochter van bijna 2, heeft echt nog wel elke dag een dutje nodig! Het verschilt dus enorm per kindje. Je kan de stap zetten om te stoppen. Kijk het even aan. Als je merkt dat alles goed gaat en hij niet 'vervelend' gaat doen zonder een dutje en goed wakker kan blijven, dan heeft hij geen behoefte meer aan een dutje!

één jaar geleden

Mijn kindje is 22 maanden en wil vaak ook geen middagdutje doen. Ik leg haar wel ieder middag in bed. Ene keer slaapt ze wel andere keer niet. Als ze niet slaapt merk ik wel dat ze aan t einde van de middag erg moe is en niet meer heel vrolijk is. Dan ligt ze om 7uur in bed en slaapt vrijwel direct.

één jaar geleden

Hoe lang wil hij al niet meer slapen en slaapt hij ook echt niet als je hem naar bed brengt? Want mijn dochter zegt nu ook elke middag 'wil niet lekker slapen' of 'wil niet naar bed', maar als ik haar breng, slaapt ze zeker 9 van de 10 keer een heerlijke dut. 2 dagen heeft ze 2 uur wakker in bed zitten oetelen, maar daarna ging ze gewoon weer slapen.