15 Reacties

4 jaar geleden

Jeetje! Wat een wachttijden! Heb er zelf geen ervaring mee. Maar schrik hier wel van, dat je een jaar of langer al ingeschreven moet staan voor er een plekje is. Nog even en je moet voor je überhaupt zwanger bent al inschrijven 😱. Ik woon dan wel in een dorp, dat scheelt wel maar hier in maart ingeschreven en direct bericht dat alle gewenste dagen beschikbaar zijn.

4 jaar geleden

Ik kamp met het zelfde probleem alleen zijn de wachttijden hier tot september 2022. Echt vreselijk

4 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde probleem. En het is nog lastiger omdat wij een tweeling hebben. We staan sinds april ingeschreven en hebben nu alleen de vrijdag toegewezen gekregen voor het eerste kwartaal 2022. We staan nog op de wachtlijst voor de tweede dag 😳 ook ik heb hier stress van. Mijn ouders passen al 1 dag op maar ik wil niet van ons probleem hun probleem maken

4 jaar geleden

Wat ik nog bedacht, hebben wij zelf ook gehad vroeger, is een oppas aan huis. Moet je maar net willen, iemand die heel de dag in je huis is, maar dan heb je zelf inspraak in wie er voor je kindje zorgt tot er plek is bij de opvang. Volgens mij heb je sites met betrouwbare oppassers.

4 jaar geleden

Ik ben zelf gastouder en zit vol en krijg enorm veel aanvragen dus bij die tak is het niet heel veel anders 🙈 belachelijk he!

4 jaar geleden

Misschien is een au pair ter overbrugging een optie. Moet je wel de ruimte voor hebben natuurlijk

4 jaar geleden

Jeetje wat heftig zeg! Wij hebben dan geluk gehad zo te lezen wij hebben kinderdagverblijf in Spijkenisse en konden gelukkig terecht!

4 jaar geleden

Ja het is bizar! Ik werk op een kinderdagverblijf en heb mij ingeschreven voor onze dochter toen ik 18 weken zwanger was. Dit was nog maar net optijd, de kinderdagverblijven zitten inderdaad heel erg vol. Als medewerker heb ik wel voorrang bij de organisatie maar alsnog moet onze dochter eerst 2 maandjes op een andere dag dan wij wilden.. Misschien kun je eens contact opnemen met een gastouderbureau en vragen wat zij voor jullie kunnen doen

4 jaar geleden

Je kan contact opnemen met een gastouderbureau daar zitten ook gastouders die aan huis komen maar ook gastouders waar je kindje naar toe gaat zij kunnen je informatie geven en een bijpassende gastouder voor je zoeken

4 jaar geleden

Hier ook uit Rotterdam. Wat wij hebben gedaan is opgegeven moment aangegeven dat we voor 2 dagen ook al iets willen, welke dag maakt niet uit. Dus nu aanbod gekregen van eentje op ma en vrij. Niet ideaal maar is iets om mee te beginnen. Uiteindelijk moet dit naar 4 dagen gaan.

4 jaar geleden

Wij wonen in Amsterdam en hier hetzelfde probleem. Inmiddels gelukkig opgelost. Ik heb werkelijk iedere opvang gemaild of ze een plekje hadden. Wat eerder ook is gezegd geen voorkeur opgeven voor aantal dagen of welke dag. Er zijn minder gewilde dagen waarbij je kortere wachttijden hebt. Al ben je eenmaal “binnen” is het vaak makkelijker om uit te breiden. Kijk ook naar opvang van een groter bedrijf of een net geopende locatie. Daar hadden wij uiteindelijk geluk. En blijven mailen/bellen helpt (helaas) ook… ik heb langer ouderschapsverlof genomen om de extra maand te overbruggen. Bij ons kon oma gelukkig wel extra inspringen mocht het niet lukken met de opvang. Andere tips (gastouder oid) zijn ook goede maar inderdaad het is overal vol/druk helaas :-(

4 jaar geleden

Gastouders kunnen aangesloten zijn bij ggd volgens mij. Hierin moeten ze voldoen aan bepaalde keurmerken. Zo kan je iig de objectieve kwaliteit beoordelen! Subjectief zal dan zijn door viavia eentje aangeraden te krijgen. Heel veel succes met deze puzzel. Hij is heel stressvol kan ik uit eigen ervaring zeggen…

4 jaar geleden

Heel herkenbaar ja... Wij staan al sinds januari ingeschreven bij 5 voorzieningen. Toen was ik achteraf 3 weken zwanger! En nog steeds geen zicht op een plek daar... Inmiddels voor vanaf januari een plekje gevonden bij een locatie die ik eigenlijk echt niet wil, en ook niet voor onze voorkeursdagen. Maar het is in ieder geval iets...

4 jaar geleden

Reactie op camri

Gastouders kunnen aangesloten zijn bij ggd volgens mij. Hierin moeten ze vo ...
Sterker nog, ze móeten geregistreerd staan als gastouder en dus toezicht ontvangen van de GGD. Je kunt de toezichtrapporten van alle kinderdagverblijven én gastouders inzien op www.landelijkregisterkinderopvang.nl

4 jaar geleden

Ik was 8 of 10 weken zwanger toen ik op jacht ging naar een gastouder in de wijk (Hoogvliet Rotterdam), na goed zoeken 2 gevonden met plek (2 dagen), helaas moest degene waar we ingeschreven staan toen ik 38 weken was, melden dat ze door ziekte ons kleintje niet kon opvangen. Gelukkig had onze 2e keus nog plek 😅. Maar is inderdaad hels. Mijn echte eerste keus had wachtlijst tot 2024 🤯. Doet dan wel 0 t/m 12 jaar opvangen, maar toch....