25 Reacties

één jaar geleden

Voor ons ook geen 2e, eigenlijk hadden we dit tijdens de zwangerschap al besloten en nu is het niet anders. Ons zoontje word bijna 2 en wij hebben het zo fijn met z’n 3e, dat we ons echt compleet voelen. Ook kunnen wij hem alles bieden wat ie nodig heeft, wij hebben een lastige start gehad maar hij is echt een makkelijk kind. Ik ben dus bang als er een 2e bij zou komen alles alleen maar moeilijker maakt, minder aandacht voor mijn zoontje, gedoe met opvang (geen plek). En stiekem toch wel bang dat ik een soort van ‘spijt’ krijg omdat nu alles zo goed gaat. Klinkt waarschijnlijk vet onaardig, maar dat is wel mijn gevoel 🙈.

één jaar geleden

Reactie op michelledd

Voor ons ook geen 2e, eigenlijk hadden we dit tijdens de zwangerschap al be ...
Nee hoor, niet onaardig 🤷 eerlijk en herkenbaar

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Ik heb zelf een oudere zus en heb dit als zeer onprettig ervaren. Tuurlijk ...
Wauw pardon... heb je serieus die reactie een keer gehad🙁 dat is echt zo brutaal! Het doet er juist toe wat jij wilt! Je moet het voor jezelf doen, omdat jij en je partner het graag zouden willen. En niet omdat er perse een broertje of zusje moet komen. Jeetje, mensen kunnen echt niet meer normaal omgaan met elkaar😅 Meid, doe vooral waar jij je goed bij voelt. En ik kan me voorstellen dat het voelt alsof jij je altijd moet verdedigen. Maar dat hoeft echt niet. Lekker bij jezelf blijven🍀

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Wauw pardon... heb je serieus die reactie een keer gehad🙁 dat is echt zo b ...
Dank voor je bericht. Ja, dat is echt tegen me gezegd. Ik kon het ook niet geloven..

één jaar geleden

Hier komt er naar alle waarschijnlijkheid ook geen tweede. Wij vinden het goed zo (ook vanwege leeftijd partner), maar ook omdat het compleet voelt zo. Toch merk ik bij mezelf wel enkele twijfel, maar dat komt vooral door de sociale ‘druk’. Alsof het niet klopt als je maar een kind hebt. En ik ben bang dat ik onze dochter tekort doe. Ik weet dat zijn mijn eigen irrationele gedachten. Maar toch knaagt dat wat. Dus kortom als ik bij mijn eigen gevoel blijf dan krijgen wij geen tweede. Maar vind dat wel een moeilijke keuze.