35 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb qua 'taart' voor mijn zoontje bananenpannenkoekjes gemaakt (van banaan en ei) en daarvan 5 op elkaar gestapeld met blauwe besjes op de bovenkant. Was erg leuk en lekker! (En zonder suiker). Qua lekkers zou ik doen waar jullie je goed bij voelen. Je kunt ook iets gezonds qua taart bakken voor de familie en qua lekkers: komkommer, gevuld ei, paprika, snoeptomaatjes, humus, kaas, worst, quiche, zalmwraps en/of nootjes bijvoorbeeld. Het is jullie feestje en de visite mag blij zijn dat ze überhaupt iets krijgen 😜 Stel je krijgt wel opmerkingen dan zou ik iets zeggen als: dit is wat wij belangrijk vinden / graag willen (en dan niet verder discussiëren).
2 jaar geleden
Wij hebben de gasten wel gewoon taart gegeven maar onze dochter deze suikervrije taart. Ze heeft er ontzettend van genoten en heeft zeker niks gemist van een ‘slagroom’taart’
Ook ik kreeg stomme reacties van het bezoek
Ik heb ze vriendelijk verteld dat ik ook geen opmerkingen maak over hun opvoeding en dat iedereen uit eindelijk het beste doet voor zijn of haar kindje met welke opvoeding dan ook en dat dat juist zo mooi is omdat we het allemaal met liefde doen
2 jaar geleden
ik denk dat je gewoon moet doen wat jij/jullie fijn vind en als dat suikervrij is dan doe je dat!
Daarnaast.. een keer 'zondigen' verpest natuurlijk niet meteen alles, keertje slecht eten of een koekje is niet meteen een gewoonte.
Persoonlijk doe ik t zo: ik denk beter een keer een (stukje) koekje/chipje/frietje/ijsje zonder parade er verder om heen, dan is het ook niet iets aantrekkelijks.
Gewoon altijd goed en leuk eten.. Ik wil gewoon kwalitatief lekkere taart, zelfgemaakt of ergens gekocht vind ik niks mis mee.. maar geen vieze hema slagroommeuk. En ben ook geen fan van 'speciale gelegenheden' koppelen aan taart en zoete vieze troep.
2 jaar geleden
Misschien wel voor de visite? Hier hadden we ook echt van alles en m'n zoontje heeft eigenlijk alleen een deel van een cupcake gegeten (voornamelijk uitgesmeerd) en voor derest gewoon z'n normale eten fruit etc.
2 jaar geleden
Ik heb dit als snack plank gemaakt. We hadden een boerderij thema, dus vandaar het hekje eromheen haha. Allerlei gesneden groenten en in een kropsla een bakje heksenkaas gedaan. Iedereen vond het er fantastisch uit zien!
Verder hebben wij wel taart en wat andere ongezonde snacks geserveerd. Maar dit is misschien wel een leuke als je het wat gezonder maar toch gezellig wil maken!
2 jaar geleden
Lees ook even mee. Ik twijfel ook nog. Zoontje krijgt dus bij opa en oma ook zomaar taart als ik op z’n verjaardag een keer zou zondigen is het hek van de dam. Is nu al zo als ik zeg geen taart, geven ze het alsnog en dan kijken ze sneu als ik vriendelijk voor mn zoontje bedank. Ga zelf zorgen voor een gezond taartje qua cup cake met een kaarsje of een stukje bananenbrood bijv.
2 jaar geleden
Hier ook een banaan-amandelmeel taartje voor haar gemaakt. Buitenkant bekleed met wat Griekse yoghurt en besjes. Het bezoek heb ik vlaai geserveerd (Limburger hier) maar mijn dochter heeft daar niets van gegeten.
2 jaar geleden
'Gezond' taartje voor je kind en de rest gewoon "normaal"? Dat is wat wij doen. Alhoewel ik een stuk soepeler ben dan bij m'n dochter is het onzin een 1jarige vol te stoppen met suiker. Een hapje daarentegen kan natuurlijk ook niet echt kwaad. Gewoon doen waar je je goed bij voelt :)
2 jaar geleden
Ik heb mijn dochter een stukje slagroomgebak gegeven om eens te proberen. Ze vond er geen bal aan en at nog een stukje brood met pindakaas 😂
De dag ervoor had ik cupcakes gebakken met banaan, dadel en amandelmeel die een hit waren op het kdv. De juffen daar hebben allemaal het recept gevraagd en het thuis voor hun gezin gebakken. Je zou dus prima ook zoiets kunnen maken en er verder niet bij vertellen dat het suikervrij is. Uiteindelijk zijn ze te gast in jouw huis en serveer jij ze wat lekkers wat bij jullie past. Mensen komen ook niet voor het eten toch?
2 jaar geleden
Reactie op laura-sophie
Wij hebben de gasten wel gewoon taart gegeven maar onze dochter deze suiker ...
Hoi! Dat ziet eruit als een kwarktaartje, klopt dat? Ik wil dat graag maken voor onze dochter, maar ben nog op zoek naar iets van een suikervrije bodem. Heb jij tips?
Dankje!
2 jaar geleden
Reactie op Etaner1985
Hoi! Dat ziet eruit als een kwarktaartje, klopt dat? Ik wil dat graag maken ...
Het is hangop. De gelei is getrokken in babythee met wat mango en kokos.
De bodem is :
150gr amandelmeel
1 banaan
Scheut vanilla aroma
2 eieren
Kaneel
1tl bakpoeder
2 jaar geleden
Reactie op laura-sophie
Het is hangop. De gelei is getrokken in babythee met wat mango en kokos.
De ...
Dankjewel!
2 jaar geleden
Ik snap je helemaal, wij geven in principe ook geen suiker of zout aan onze dochter. Ze krijgt dat ook niet op de opvang of bij opa en oma. Die weten dat we dat niet willen en houden daar gelukkig rekening mee. Haar verjaardag was daarop een uitzondering. Wij hebben voor de 1e verjaardag een grote chocoladetaart laten maken. Deze was vooral bedoeld voor het bezoek, maar we hebben haar een heel klein stukje gegeven. Ze vond het wel lekker maar heeft het nieteens opgegeten. Dit was de eerste keer dat ze zoiets kreeg. Verder hebben we met het bezoek geluncht met allerlei broodjes en beleg en vers fruit. En heeft onze dochter lekker gezond meegeluncht.
VRIEND
2 jaar geleden
https://culi-sandra.nl/baby-1-jaar-gezonde-taart/
Wij hebben deze gemaakt. In plaats van kwark heb ik gewoon ongeklopte slagroom gekocht en deze zonder suiker opgeklopt. Alle kinderen vonden het heerlijk! Niemand maakte er een opmerking over ook. De overige heb ik in de vriezer gegooid als tussendoortje (zonder slagroom).
2 jaar geleden
Ik had deze suikervrije taart gemaakt, op basis van bananen, amandelmeel, eieren, een klein beetje Monchou en slagroom en rood fruit. Het fruit in het midden is diepvries fruit en de blauwe bessen op de rand zijn vers. Niet alleen mijn zoontje vond hem lekker, hij was na 2 uur vrijwel op omdat mijn gasten hem ook lekker vonden😂