35 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Liefgupje

Ik had deze suikervrije taart gemaakt, op basis van bananen, amandelmeel, e ...
Leuk, heb je een recept?

2 jaar geleden

Deze heb ik gemaakt toen mijn dochter 1 werd. Bodem was iets met dadels en daar bovenop kwark met fruit erdoor gemixt. Ipv gelatine heb ik agar agar gebruikt (vind gelatine een 'vies' idee omdat het uit beenderen wordt gewonnen). Ging prima en was lekker :)

2 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Hele jaar gezond en dan je kind een hele taart kapot laten slaan en opeten. Dat zou voor mij ook niet goed voelen. Wel ga ik gewoon taart en hapjes halen voor de gasten. Misschien dan iets van een gezonde cupcake voor haar, maar dat zou eigenlijk alleen voor ons gevoel zijn dan. Want ze taalt helemaal nog niet naar dat soort dingen. Watermeloen is haar favoriet, dus zo'n watermeloentaart is ook een leuk idee!

2 jaar geleden

Reactie op wave

Deze heb ik gemaakt toen mijn dochter 1 werd. Bodem was iets met dadels en ...
Wouw, heb je een recept?

2 jaar geleden

Gisteren werd onze meid 1. Ik had voor haar een taartje gemaakt van brood en hangop met roodfruit. Iedereen blij.

2 jaar geleden

Reactie op Mooi Anne

Gisteren werd onze meid 1. Ik had voor haar een taartje gemaakt van brood e ...
Heb je een recept?

2 jaar geleden

Je kan toch wel taart en chips voor de visite halen? En hem dan gewoon zijn normale eten geven wat hij altijd krijgt. Eventueel een gezond taartje voor de cake smash.

2 jaar geleden

Geen oordeel, maar een oprechte vraag. Wat maakt dat het niet oké voelt om je kindje heel incidenteel suiker/anderzins ongezond te laten eten? Ik geeft normaliter ook alles heel gezond, maar met zijn verjaardag heeft hij ipv een rijstwafel een stuk cake met slagroom gehad. Verder weer in eigen patroon. Ik begrijp niet zo wat het achterliggende idee is van dat niet te doen.

2 jaar geleden

Reactie op DS1610

Geen oordeel, maar een oprechte vraag. Wat maakt dat het niet oké voelt om ...
Dit is niet mijn topic maar kan wel antwoord geven waarom ik geen stuk taart wilde geven; mijn kindje heeft nog niks met veel suiker gehad (naast fruit) haar darmen en maag zijn hier nog helemaal niet aan gewend. Stel je voor ze vindt het super lekker en eet een groot stuk taart, ik ben dan bang dat ze last krijgt van buikpijn / krampen of zou moeten spugen. Daarom voor gekozen om een gezond taartje aan haar te geven, en ze heeft het helemaal opgepeuzeld en vond het super lekker. Ben niet zozeer bang dat die suikers (zeker eenmalig) anders echt nadelige gevolgen heeft oid

2 jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Dit is niet mijn topic maar kan wel antwoord geven waarom ik geen stuk taar ...
Kleine aanvulling erop. Is ook niet mijn topic namelijk 🙈. Maar kleine heeft rs virus gehad en toen zeiden de artsen. Maakt niet uit hoe, zorg maar dat hij drinkt. Dus uiteindelijk van ellende ranja gegeven. Wij zijn nog altijd aan het afbouwen. Omdat het echt niet goed is voor z’n tandjes en hij oprecht ook wel last van buikpijn ervan krijgt. Voordat ik tips krijg… we hebben zelfs gewoon niets te drinken gegeven maar dan drinkt hij gewoon niet. Sinds een paar dagen staat hij op kamille thee en dat drinkt hij wonderbaarlijk genoeg maar niet heel veel en hij is stik chagrijnig van geen suiker 🤣

2 jaar geleden

Reactie op DS1610

Geen oordeel, maar een oprechte vraag. Wat maakt dat het niet oké voelt om ...
Naast dat het gewoon niet gezond is, vraag ik me af wat de meerwaarde is. Als hij er zelf om vraagt prima, maar er zijn zoveel gezondere opties die hij lekker vindt (en misschien wel lekkerder). Hij heeft laatst van zijn overgrootoma aardbeien gekregen en ze had er stiekem toch wat suiker over gedaan om hem te 'verwennen'. Vervolgens zaten wij met een huilend kind in de auto die bij thuiskomst niet kon slapen omdat hij zich niet lekker voelde. Zodoende ben ik blij om andere opties te zien waarmee ik hem ook kan verwennen :)

2 jaar geleden

Reactie op wave

Leuk, heb je een recept?
Uhm ik kan proberen het uit te schrijven: - Verwarm de over voor op 180° - Doe 4,5 banaan (geef ondertussen een halve banaan aan je kleintje 😂), 250 gr amandelmeel, 4 eieren en 2 theelepels bakpoeder in een beslagkom. - Mix het tot een glad beslag - Giet het beslag in een ingevette springvorm (mijn springvorm is 28 cm maar iets kleiner zou denk ik mooier zijn) - Zet het in de oven tot het bruin is en de binnenkant gaar (ca 50 minuten) - Leg voldoende diepvriesfruit op een bord om de taart mee te versieren en laat het ontdooien. - Klop in de tussentijd ca 150 ml slagroom op en voeg 150 gr Monchou toe. - Laat de cake even afkoelen en snijd hem dan in de breedte doormidden, zodat je 2 schijven krijgt. - Smeer een dikke laag Monchou mengsel op de eerste helft van de cake en leg de andere helft erop. (- variatietip: doe er ook nog een laagje biologische appelmoes zonder toegevoegde suikers bij) - Smeer ook de buitenkant in met het mengsel en versier hem met het rode fruit. (Uiteraard kun je ook ander fruit gebruiken of het diepvries fruit voor vers fruit vervangen, als je ronde bessen gebruikt eerst even door midden snijden vanwege stikgevaar) -

2 jaar geleden

Wij hebben enkele muffins laten maken voor ons dochtertje door een bakker, met allemaal ingrediënten die we oké vonden. Ik denk dat er banaan, bloem, ei, en geplette dadel en bosbessen in zaten, maar ben niet meer zeker of dat alles was. Ze vond het fijn dat ze iets speciaals had en iedereen zong voor haar toen we er eentje gaven, dus de andere taarten voor de gasten interesseerden haar helemaal niet :) Vervelend dat jullie wensen qua eten voor hem niet gevolgd worden door iedereen. Wij moeten onszelf wel heel veel herhalen en boeman spelen om het in stand te houden en dat is soms vermoeiend :p

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Kleine aanvulling erop. Is ook niet mijn topic namelijk 🙈. Maar kleine hee ...
Oh waaw, wist niet dat het zo'n impact kon hebben. Wat fijn dat hij nu over is op thee, hopelijk is zijn humeur ook snel opgeknapt

2 jaar geleden

Reactie op DS1610

Oh waaw, wist niet dat het zo'n impact kon hebben. Wat fijn dat hij nu over ...
Haha thanks! Ik hoop het ook 🤣. Mensen kijken nu extreem vreemd op als ik suiker afwijs maar echt ik vind het voorlopig wel prima na het ‘afkicken’ 😅.