25 Reacties

2 jaar geleden

Wow dat is wel heftig! Hier helpt het sinds kort vaak als mijn vriend een speentje gaat brengen. Als ik het doe, dan wil ze erbij om te drinken. Vaak is dat tegen 23 uur. Nu komt ze al 3 dagen op rij daarna pas weer tegen het einde van de nacht.

2 jaar geleden

Hee :). Wow dat snap ik helemaal. Kan het zijn dat Ben overdag minder eet en dit inhaalt in de nacht?

2 jaar geleden

Misschien eens kijken of hij overdag voldoende eet? En heb je een vast ritueel voor de nacht? Ik deed elke voeding na 19.00 in de slaapkamer. En ik gaf snachts wat minder maar goed dit was kv. Misschien kun je wat kolven kijken wat hij echt dan drinkt snacht. En kan je zo wat meer in 1 of 2x geven dat scheelt dan Misschien al. En als hij uitgewening dan alsnog wakker word. Kun je ook altijd water aanbieden of eerst een speen proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Wow dat is wel heftig! Hier helpt het sinds kort vaak als mijn vriend een s ...
Zo deden wij het ook, het was bij Ted meer gewenning dan honger. Dus papa de speen geven. Paar nachtjes even pittig maar daarna een doorslaper! We begonnen eerst met checken of hij voldoende at overdag en of het honger was ja/nee, toen bleek het geen honger. Toen water gaan geven in de nacht als hij begon te huilen maar dat wilde hij niet 😂 toen dat gestopt en speentje en dat bleek de gouden greep. Succes!!

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Wow dat is wel heftig! Hier helpt het sinds kort vaak als mijn vriend een s ...
Zo deden wij het ook, het was bij Ted meer gewenning dan honger. Dus papa de speen geven. Paar nachtjes even pittig maar daarna een doorslaper! We begonnen eerst met checken of hij voldoende at overdag en of het honger was ja/nee, toen bleek het geen honger. Toen water gaan geven in de nacht als hij begon te huilen maar dat wilde hij niet 😂 toen dat gestopt en speentje en dat bleek de gouden greep. Succes!!

2 jaar geleden

Reactie op Ekeid

Hee :). Wow dat snap ik helemaal. Kan het zijn dat Ben overdag minder eet e ...
Hij wil overdag inderdaad minder vaak eten/drinken. Hij zit nu ook nog eens midden in sprong 8 wat het allemaal nog net iets lastiger maakt. Al heeft hij laatste dagen voor zijn doen, echt veel gegeten en gedronken bij mij (bij gastouder eet en drinkt hij soiezo meer dan thuis 🙄🤔), maarja zien eten doet eten.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien eens kijken of hij overdag voldoende eet? En heb je een vast rit ...
Meneer wil snachts absoluut geen speen of fles, dat hebben we inderdaad eerst geprobeerd. Helaas wordt hij als we toch een speen of fles aanbieden extreem boos en juist nog wakkerder 😮‍💨. Korter aanbieden werkt ook niet want ook dan zet hij het op een krijsen en is dan uren lang niet meer rustig te krijgen 😒.

2 jaar geleden

Wat eet je kindje zoal gedurende de dag?

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Meneer wil snachts absoluut geen speen of fles, dat hebben we inderdaad eer ...
Wij hebben dit precies hetzelfde, ook de borstvoeding tijden komen overeen... m’n zoontje eet volgens mij ook genoeg overdag want hij geeft zelf aan wanneer hij niet meer wilt. Wij zitten ook midden in sprong 8 en ik hoop dat het daarmee te maken heeft met geborgenheid willen. Mijn hoop is dus dat het vanzelf minder wordt na sprong 8

2 jaar geleden

Reactie op Lies lies 91

Wat eet je kindje zoal gedurende de dag?
100 gram yoghurt met 6 tot 10 gram granen en 90 gram knijpfruit. Een knijpzakje groente fruit van 90/120 gram 2 flessen borstvoeding a 180 ML + 350 ml thee (bij de opvang) + voor en na de opvang bv direct uit de borst net als savonds voor het slapen. Thuis mag hij tussen de middag en savonds van mijn bord mee-eten zoveel hij wil/ lust. Hij krijgt een heel stuk fruit/groente (in hapklare stukken) aan geboden en per dag verschillend hoeveel hij daar van opeet. Verder per dag verschillend wat er in huis is en waar hij trek in heeft. Koekjes en maispops krijgt hij geregeld aangeboden maar voert ze vervolgens aan de vogels in de kamer zie foto 😅. Ik probeer zoveel mogelijk een vast ritme aan te houden, maar ik heb zelf ADHD en daar dus enorm veel moeite mee.

2 jaar geleden

Reactie op Teona

Wij hebben dit precies hetzelfde, ook de borstvoeding tijden komen overeen. ...
Hier duurt het al vanaf de 4 maanden sprong 🤫.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

100 gram yoghurt met 6 tot 10 gram granen en 90 gram knijpfruit. Een knij ...
Eet hij verder wel brood? Ik bied soms tussen de middag nog een flesje aan van 120ml als ze het brood niet top eet en een cracker dat eet ze zobiso. En avond eten dat groente 120? Misschien kan je dat wat ophogen mijn dochter eet vaak 250/300 gram. Ik maak het nog wel vaak appart. Omdat ze nog niet altijd alles mee kan eten en ivm de opvang wel handig. Ik denk wel dat het gewenning is en lastig is vanaf te komen zonder wat tranen. Veel troosen en Misschien voor jezelf zolaat mogelijk op de avond wat aan bieden qua tijden wat rekken. Kijken of die van 01.15 kan rekken met alleen troosten. Ik denk helaas niet dat het lukt zonder tranen.. lastig dat hij geen speen wil. Succes inidergeval 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

100 gram yoghurt met 6 tot 10 gram granen en 90 gram knijpfruit. Een knij ...
Misschien kun je kijken of hij iets meer vast gaat eten door iets minder melk aan te bieden? Dat hielp hier qua verzadigd zijn :) ter inspiratie hier ons eetschema, mocht je er iets aan hebben: Ontbijt: 2 boterhammen of Banaan ei pannenkoekjes of Yoghurt met een banaan/ander fruit of pap of whatever we in huis hebben ;) Tussendoor: Fruit 1 a 2 stuks Lunch: Warme maaltijd 200/250 gr of 2/3 boterhammen Tussendoor: Groente of Fruit of Soepstengel of Maisvingers Diner: Maaltijd groente/koolhydraat/evt vis/vlees a 200/250 gr Af en toe een toetje; appelmoes 0% of ella’s kitchen cupje OF broodjes als ie ‘s middags warm heeft gegeten Slapen om 19.00: Fles 150+5 Gehele dag: water uit bekertjes

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Eet hij verder wel brood? Ik bied soms tussen de middag nog een flesje aan ...
Hij sabbelt alleen op brood, heel soms wil hij een stukje van mijn broodje maat eigenlijk alleen als er voor hem ongezonde keuzes opzitten zoals tonijnsalade of smeerworst. In de avond eet hij met de pot mee knijpfruit/groente is tussendoor. Ben benieuwd vandaag. Ik heb hem om 18 uur uit de opvang gehaald en een fles van 240 aangeboden. Die ging er voor 180/190ML in toen zijn we gaan eten ik had zalm met frietjes (waren uit eten 😅). Daar heeft hij flink van meegegeten en hij kreeg een flesje fristi (200ML) door zijn restje melk er zit nu nog een kleine bodempje van max 50ML in zijn fles. Dus sinds 18.00 uur heeft meneer ongeveer 380/400ML gedronken en goed gegeten 1/3e van mijn flinke stuk zalm en ook nog best wel wat frietjes en een dik stuk komkommer. Hij ligt nu aan de borst 🤣. Kleine hongerleier. En dan te bedenken dat de gastouder er voor haar gevoel de hele dag eten in geschoven heeft. Kind bleef eten zei ze.

2 jaar geleden

Wauw 😱! Respect!! Ongelofelijk… Eeh ja misschien zeg ik niet zo nuttige dingen maar zo is het bij ons afgenomen; Kleine man at ook de hele nacht. Vaak meerdere voedingen en ik ben na de maternale uitputting (bevalling) erg gevoelig voor te weinig slaap. Ik werd dus minimaal wakker (systeem schakelt gewoon uit, echt ellendig maar goed gelukkig zijn we vrijwel altijd samen thuis). Papa haalt de kleine altijd uit bed en legt hem bij mij. Dan leg ik hem zelf aan. Maar omdat ik zo extreem moe was wilde manlief mij laten slapen en heeft dus de kleine weer in slaap gewiegd.. en dat hielp oprecht extreem goed. Ook troost. Wel op z’n eigen slaapkamertje en mij niet zien want dan is alleen borstvoeding goed 😅. Hij slaapt de meeste nachten tot 5 uur. Dan wil hij nog een voeding en vervolgens slaapt hij weer verder. Soms maar oprecht maar heel soms wil hij er 2 in de nacht (omstreeks 2 uur en 5 uur). Eerdere voedingen (voor 5 uur) ervaar ik dat hij niet echt drinkt. Gewoon een beetje. Kleine heeft wel (denken wij) echt last van nachtmerries. Huilt vaker in z’n slaap. Soms lastig goed te bepalen 😕. Heel veel sterkte! Gun je écht snel wat meer nachtrust!

2 jaar geleden

Ha! Dit klinkt behoorlijk pittig voor je.. ik begrijp dat je dit wilt doorbreken. Misschien heb je wat aan ons verhaal. Ons zoontje kwam richting 1 jaar ook steeds vaker s nachts, tot vier keer (tussen 23u-7u). Het CB gaf toen aan dat hij het echt niet meer nodig had en het waarschijnlijk een slaapassociatie was geworden. Opvallend was dat hij ook niet altijd meer gelijk in slaap viel door een voeding, waardoor ik het gevoel kreeg dat hij er ook slechter door sliep (het altijd willen drinken in plaats van gewoon omdraaien en doorslapen zeg maar). We zijn begonnen met niet meer in de slaapkamer voeden voor het slapen om die associatie te doorbreken, maar dat hielp niet genoeg. Op een gegeven moment had ik een mega productie dip door menstruatie waardoor ik ineens niet meer aan zijn ‘nachtelijke vraag’ kon voldoen. Toen heeft mijn man twee nachten lang hem steeds getroost en terug in bed gelegd als hij kwam (niet laten huilen dus!). Sindsdien slaapt hij door en heeft hij nooit meer om een nachtvoeding gevraagd. Hij ging ook veel beter eten overdag. Ik zag er mega tegenop - vond het zo zielig om hem niet te voeden - maar uiteindelijk is iedereen er beter op geworden! En die twee nachten vielen best mee. Mijn dochtertje drinkt ook nog steeds in de nacht, dus hetzelfde verhaal weer. Ik heb nu alleen nog niet het gevoel dat we de voedingen in de nacht moeten stoppen, dus kijk het nog even aan. Succes, slaap is zo belangrijk voor je gemoedstoestand 😴

2 jaar geleden

Wat zwaar en knap dat je het volhoudt! Misschien heb je wat aan mijn ervaring: Mijn zoontje ging rond 10 maanden ook ineens weer heel veel drinken s nachts. Ik krijg hem zonder voeden (bv) niet stil. Nu is hij inmiddels 1 en zijn we sinds 2 weken begonnen met niet voeden tussen 0:00 en 6 uur. Mijn vriend moet dan naar hem toe om te troosten, dit lukt meestal heel goed met een aaitje. Als het echt niet gaat dan neemt hij ons zoontje bij hem in bed en slaap ik rest vd nacht op de logeerkamer. Inmiddels gaat het s nachts al een stuk beter! En nu heeft hij s ochtends in elk geval weet trek, want met al die nachtvoedingen wilde hij s ochtends bijna niks meer

2 jaar geleden

Heel veel tips heb ik niet voor je denk ik. Gelukkig heb je al wat tips van anderen gehad. Ik wil wel echt even zeggen, respect! Dat je dit al zo lang volhoudt. Super sterk van je. En snap ook zeker dat je er op van begint te raken. Zoiets is op lange termijn gewoon niet te doen, voor niemand niet. Hier is ze echt gaan doorslapen toen ik stopte met borstvoeding, dat deed ik tot ze 10 maanden oud was. Ze kwam toen nog ongeveer 1 x per nacht. Toen ik over ging op kunst voeding, sliep ze helemaal door. Maar dat kan mogelijk ook aan de leeftijd liggen en niet zozeer de overstap.

2 jaar geleden

Nog 1 aanvulling. Heb je al een geprobeerd om een stevige gekolfde fles te geven voor het slapen? Eventueel met wat pap. Dan weet je zeker wat erin is gegaan en dat het geen honger kan zijn en kan je oefenen met andere troosttechnieken (zet je partner hiervoor in, zodat de borst geen optie is).

2 jaar geleden

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik kijk alleen niet oo de klok ofzo om het bij te houden en doe het ook half slapend. Ik denk dat ze tussen de 4 en 6 keer komt en het lijkt niet van de honger. Soms pak ik ze bij mij en na 2 slokken valt ze terug in slaap. Als ik de borst niet geef, is er groot protest. Ze blijft haar speen eruit trekken en gaat met alle macht naar mijn borst om dan meteeen te kalmeren als ze die heeft. Ik heb gelijk de moed niet om te weigeren. De avond voordien heb ik goede voornemens en als de nacht er is, heb ik geen zin in de strijd en geef ik toe. Geen tips dus, slechts herkenning