11 Reacties
2 jaar geleden
Ik kook in grote hoeveelheid en doe het dan in potjes of van die ijsblok dingen en dan in de diepvries.
Ik vind het niet waterachtig als ik het er dan weer uit haal 😛
Het is gewoon gemakkelijk omdat ik dan niet elke dag moet staan koken en ook makkelijk mee te geven als hij bij de oma gaat.
2 jaar geleden
Hier ligt de vriezer ook vol. Ik vries alles apart in in ijsblokvormpjes. 1 ijsblokje is ong 1 eetlepel. Ondertussen krijgt mijn dochter een volledige maaltijd van 4 blokjes groente, 2 blokjes koolhydraten en 1 blokje eiwitten 😄 zo kan ik iedere dag mixen en krijgt ze telkens andere combis te eten haha
2 jaar geleden
Ik ben ook begonnen met ijsblokjes groenten en fruit. Eerst koken/stomen en dan in de vormpjes met deksel. Eerst. 1 bokje.. dan 2.3. Etc. Na 1 maand overgegaan op 'maaltijden' in de bakjes van avent. 180ml gaat hierin, dus paar scheppen rijst of aardappelen gepureerd paar groente en klein stukje kip of witvis soms. En dan maak ik in 1x 14 bakjes en dan allemaal in de vriezer en per dag 1 in de magnetron.
2 jaar geleden
Reactie op Vera-S
2 blokjes koolhydraten en blokje eiwit? Wat bedoel je daarmee? Wat vries je ...
Rijst/pasta/aardappelen en vlees/vis
2 jaar geleden
Wij hebben deze in de vriezer, waar ik vanavond groentehapje in heb gedaan. Maar is, naar mijn weten, behoorlijk wat kleiner dan een "normale" ijsblokjeshouder. Is ongeveer 1 theelepel/toetjeslepel vol, iets meer gok ik
https://onderdelenhuis.nl/bosch-bakje-voor-ijsblokjes-kg33vvi31-kgn39ei45-kdv33vw32-11008387.htm?channable=013a4f6964003334353833353602&gclid=CjwKCAjw0a-SBhBkEiwApljU0sTRv60CnM0GOkaSrXstDdNyUd-kg7ys-Nz4gLYH5iLdK0OrF8_HBRoC5ckQAvD_BwE
2 jaar geleden
Ik probeer vooral hapjes te maken met (een deel van) wat we zelf eten. Ik heb net bijvoorbeeld een pasta gemaakt en heb daarvan voor haar wat pasta met gehakt en tomaat tot een hapje gemaakt. Zo hoef ik niet apart iets te koken. Ik doe het in babyvoeding potjes van de HEMA en daarin vries ik het ook in. Op de deksels kan je met een marker schrijven wat erin zit. Het kost op deze manier totaal geen moeite en zo leert ze veel smaken waarderen.
Vandaag at ze een potje met rijst, ewrten en witvis (grof gepureerd), een deel van het eten wat ik gisteren maakte. Soms gewoon aardappels met groente.
2 jaar geleden
Ik kook of stoom de groente eerst en daarna pureren. Vervolgens doe ik het in een ijsklontjeshouder en laat het invriezen. De volgende dag haal ik ze eruit en doe ze in vershoudzakjes. Maak meestal een paar soorten groenten en fruithapjes zodat ik voorraad heb voor een paar weken. Het blijft lekker van smaak en niet waterig. Ben begonnen met een ijsklontje en nu eet hij er 4.
Voor mij werkt dit heel fijn!
2 jaar geleden
Ik maak groentehapjes zelf, de ijsklontjesmakers van de Zeeman zijn onmisbaar hierbij! Met siliconen onderkant dus dan duw je de blokjes er makkelijk uit!
In 1 bakje gaat 300 gram groente, verdeeld in 12 blokjes. Dus ik haal 300 gram groente, kook het in een klein laagje water beetgaar en pureer het met de Nutribullet tot een glad papje. Aardappel kook ik ook en prak ik, doe ik ook in de vriezer.
Hij krijgt nu elke avond 4/5 blokjes groente en 1 blokje aardappel of rijst.
Soms ook het binnenste van een visstick er doorheen geprakt. Hij kan al goed kauwen, dus eet dit prima!
Voor de rest ben ik nog met vlees een beetje aan het zoeken hoe ik dat ga doen 🙈