357 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hm, nu maak ik me nóg meer zorgen. Moet naar de gynaecoloog omdat de baby t ...
O nee, ineens een andere wending, wat ontzettend vervelend! Kun je al snel terecht? Ik duim voor je 🤞🏼

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hm, nu maak ik me nóg meer zorgen. Moet naar de gynaecoloog omdat de baby t ...
O dat is wel andere wending. Kun je al snel te recht bij de gynaecoloog? Hopelijk blijft je baby’tje lekker bewegen en hoef je niet aan de bel te trekken. Hopelijk krijg je toch goed nieuws van je gynaecoloog en groeit je kleintje gewoon via een eigen lijntje🤞🤞

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hm, nu maak ik me nóg meer zorgen. Moet naar de gynaecoloog omdat de baby t ...
Hoe gaat het met je? Wanneer kun je bij de gynaecoloog terecht? Ik denk aan je 😘

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoe gaat het met je? Wanneer kun je bij de gynaecoloog terecht? Ik denk aan ...
Hey, heb absolute rust (wat moeilijk!). Moet volgende week wéér voor een echo. Ze meten ook de flow van de placenta. Als de groei nóg verder afwijkt of de placenta werkt niet goed genoeg, dan word ik opgenomen. Aan de hand van de echo's en ctg's wordt in de gaten gehouden tot wanneer het nog veilig voor de baby om in mijn buik te blijven. Ook wordt er nog gekeken of de placenta nog voor de uitgang ligt, en of baby nog in stuit ligt. De vraag is sowieso of hij een "normale" geboorte aan kan. Al met al een hoop zorgen. Ben ook weer aan het overgeven. Gelukkig is de baby levendig, wat een goed teken is. Lief dat je er naar vraagt 😘

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hey, heb absolute rust (wat moeilijk!). Moet volgende week wéér voor een ec ...
Hey, wat ontzettend naar! Zoveel zorgen, zoveel dat je zelfs bent gaan overgeven 😔. Het lichaam is helemaal van streek ervan. Goed dat je absolute rust neemt! Dat ken ik helaas maar bij mij voor mezelf en niet voor de baby. Na verloop van tijd gaat het wat wennen. Ik hoop dat je naasten je kunnen en willen helpen met de andere kindjes. Dat zou je misschien al wat ontzorgen. Ik duim echt voor je dat de rust jullie beiden goed doet en dat je ‘in alle rust’ thuis mag blijven. Vertel je de baby van mij dat hij/zij nog even rustig bij mama mag blijven, nog even tijd krijgt om te groeien en verder te ontwikkelen en dat het ontzettend welkom is, want dat blijkt duidelijk uit wat je met ons deelt ♥️. Hou in ieder geval hoop. Ook dit kleintje komt jullie leven straks nog veel mooier maken. Veel sterkte, rust maar goed. Ik hoop dat je snel een flow in de rust te pakken hebt 😘

3 jaar geleden

Vandaag de derde! Baby was bij 22 weken 2w kleiner, 24 weken leek ze heel mooi op haar lijn te groeien, dus hopelijk groeit ze vandaag ook heel mooi op de lijn. Wel spannend elke keer.

3 jaar geleden

Hier ook, omdat wij een eeneiige tweeling verwachten. Ze delen de placenta, dus er zijn sowieso wat risico's verbonden aan de zwangerschap. We hebben ook standaard elke 2 weken een echo, en worden in 2 ziekenhuizen opgevolgd (het lokale ziekenhuis hier in de buurt en het Universitair Ziekenhuis in Leuven).

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hey, wat ontzettend naar! Zoveel zorgen, zoveel dat je zelfs bent gaan over ...
Eergisteren op m'n verjaardag notabene, was ik de hele dag misselijk en aan het overgeven. Nu gaat t wel. Mijn naasten... dat zijn er niet zoveel. Mijn ouders zijn er niet meer en mijn zusje woont in Gelderland (ik in Zeeland). Mijn partner is echt mijn held! Hoe doe jij dat qua rust? Ik bedoel, hoe hou je het vol en wat doe je wél? Ik vind het echt heel lastig. Bedankt voor je lieve woorden...

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Eergisteren op m'n verjaardag notabene, was ik de hele dag misselijk en aan ...
Alsnog van harte Gefeliciteerd 🥳! Maar wat ontzettend naar om dan juist zo misselijk te zijn. Heb je misschien ook last van de warmte? Wat super naar voor je dat er zoveel afstand is tussen jou en je zusje en dat je ouders er niet meer zijn 😔.. mijn ouders zitten op 35 minuten rijden ongeveer en mijn zusjes op ruim een uur (ook Gelderland en de ander in Rotterdam) en ik zelf in Brabant. Komen dus ook niet zomaar maar de komende weken sowieso meer omdat we gaan verhuizen. Dat is meteen ook het lastige aan rust houden. Ik mag mijn buikspieren niet aanspannen. Ik lig dus veel op de bank en deels op bed. Ik kijk per dag wat ik wel kan en waar ik zin in heb. Ik spreek soms af met een vriendin om gewoon even bij te kletsen. Soms lees ik wat of kijk ik wat tv maar dat is maar weinig. Ik maak vooral lijstjes met wat nog te doen 😂 en probeer echt quality time met de baby in te lassen door er tegen te praten en rustig te gaan liggen als hij druk is om gewoon even te voelen wat hij aan het doen is ☺️. En verder gebruik ik veel m’n telefoon. Kennelijk saai leven maar dit is al vanaf begin maart.. ik ben normaal echt druk met van alles. Normaliter zou ik zelf verhuizen en ook alles zelf verven etc maar dat zit er dus even niet in. Gouden tip zou zijn om vooral te zoeken naar iets wat je leuk vindt en wat wel kan maar de eerste tijd is extreem lastig. Zeker als je (en zo schat ik je wel in) normaal ook veel onderneemt. Als ik iets voor je verzin laat ik het je meteen weten. Rustig aan 😘

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Alsnog van harte Gefeliciteerd 🥳! Maar wat ontzettend naar om dan juist zo ...
Dank je wel! Jammer dat hier geen mogelijkheid is voor privéberichten trouwens, maar dat terzijde. Last van de warmte? Ja vandaag nog al. M'n voeten doen echt zeer omdat het zo strak staat van het vocht. Jullie nog verhuizen joh, pfff... wij wachten tot na de geboorte. Wel fijn dat je familie je wat komt helpen met de verhuizing. Zeker nu je zelf niks mag doen. Mag ik vragen wat er met je buikspieren is? Ben wel bekend met een diastase (die heb ik namelijk zelf). Ik ben ook al vanaf maart thuis wegens bekkeninstabiliteit. Ook nog, hahaha. Je zult ondertussen wel een hoop lijstjes hebben 😆. Hoever ben jij nu?

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Dank je wel! Jammer dat hier geen mogelijkheid is voor privéberichten trou ...
Ja jammer hè? Was wel leuk geweest.. en misschien ook wat minder heftig om veel te vertellen.. Wat vervelend dat je zoveel last hebt! Helpt een koud voetenbadje misschien? Ik gebruik dat zelf wel vaker en doe daar wat magnesium zout in. Helpt voor mij ook wel wat tegen spierverkramping in de kuiten in de nacht. Ik heb zelf geen last van vocht vasthouden maar hou me wel rustig om te zorgen dat ik geen hoofdpijn krijg. Ja 🤣 hoe hebben we dat ooit kunnen verzinnen. Huis alleen al in januari gekocht dus gewoon heel lang moeten wachten. Gelukkig helpen anderen maar ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben meestal niet zo enorm goed in echt stil zitten als anderen om mij heen aan het werk zijn 😬. Hebben jullie al wat nieuws op het oog of gaan jullie na de bevalling op zoek? O Ja de diastase heb ik wat over gehoord! Is dat lastig? Ik begreep dat het soms ook verder geen last veroorzaakt vandaar m’n vraag. Ik ken het namelijk zelf verder niet. Ik heb helaas een buikzenuw bekneld zitten. Een is heel hevig, 2 andere (in totaal heb je er 3 links en 3 rechts) beginnen last te veroorzaken. Rust is eigenlijk de ‘enige’ wat helpt en waar het ziekenhuis de voorkeur aan geeft. In de zwangerschap ook een knobbel gekregen in m’n borst dus ziekenhuis onderzoeken lopen. Lijkt voor nu goedaardig maar kan kennelijk alle kanten op in de zwangerschap. Is je bekken instabiliteit nu wat minder erg met wat rust? Of maakt dat geen verschil? Hoe gaat het met de baby? Is hij nog een beetje druk vandaag? Ik ben 27(.1) weken en jij?

3 jaar geleden

Ik heb aanstaande maandag de groeiecho (29weken+1) de verloskundigepraktijk bied hem automatisch aan bij haar cliënten :) ik ben erg benieuwd naar mijn babyboy 😍

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ja jammer hè? Was wel leuk geweest.. en misschien ook wat minder heftig om ...
Ja, inderdaad. Zou wat makkelijker "praten". Magnesiumzout? Geen idee of dat ook helpt tegen vocht vasthouden. Spannend, maar ook leuk, een ander huis! Wij zijn al wel aan het rondkijken. Diastase is in die zin lastig: mijn rechte buikspieren zijn gescheurd. Dat geeft buiten de zwangerschap om, pijn. Nu mijn buik zwaar wordt merk ik weer dat overeind komen moeilijk lukt. Ook moet ik mn buik vasthouden omdat die spieren het niet doen. Na de bevalling kijken hoe groot het "gat" blijft. Beknelde buikzenuw lijkt me erg pijnlijk! En dan ook nog dat knobbeltje. Jeetje, je krijgt t ook niet voor niks... Bekkeninstabiliteit heb ik al ruim 15 jaar. Ruim 20 jaar geleden veroorzaakt door een val en bij/na mijn oudste kind nooit meer weg gegaan. Baby is nog erg druk. Heeft me vannacht weer wakker gehouden. Vraag me af of hij überhaupt wel eens slaapt 😅. Ik ben vandaag 29+1. 2 September uitgerekend.

3 jaar geleden

Reactie op parenttobe

Ik heb aanstaande maandag de groeiecho (29weken+1) de verloskundigepraktijk ...
Ik begreep dat er meerdere praktijken een groeiecho aanbieden. Wel fijn om weer even naar je baby te kijken!

3 jaar geleden

Hier gister gehad met 26 weken, volgende met 32. 😁

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Ja, inderdaad. Zou wat makkelijker "praten". Magnesiumzout? Geen idee of ...
Misschien komt de mogelijkheid nog eens voor een privé chat 😉. Ja geen idee eerlijk gezegd maar ik merk dat ik er geen last van heb en voor de rest lijkt ons leven volgens mij nu best wel op elkaar zo met al dat rusten 🤔. Hoe gaat het nu? Lukt het rusten een beetje? En gaat het met de andere kindjes oké? Slim hoor om alvast te kijken! Wij hebben maanden moeten wachten omdat de huidige bewoners hun kind niet wilde laten wisselen in het schooljaar. En wisselen lijkt nu makkelijker gezegd dan gedaan 🤔.. Au dat klinkt heel pijnlijk!! Heb je al zo’n band geprobeerd om je buik te ondersteunen? Al zei mijn huisarts ga zoeken naar zo’n doek om om je buik te binden, dat doen ze in vele landen (dat bleek alleen een lastige opgave want die doek heb ik dus niet gevonden 😂 maar de band wel en dat scheelt voor mij echt al wel wat). Hopelijk blijft het beperkt en neemt ook de pijn na de bevalling weer wat af! De zenuw kan heel pijnlijk worden als ik dus niet rust.. als ik voldoende rust houd valt het echt gelukkig erg mee (en dat wilde het ziekenhuis dus ook bereiken). Pff wat pittig zeg bekkeninstabiliteit door een val! Ik ben heel blij om te lezen dat de baby zo druk is. Alleen wat minder dat je er nauwelijks van slaapt 😕.. ben je voor nu een beetje meer gerustgesteld nu hij druk is en je wat rust houdt? Spannend begin september! Ik 15 september pas, maar hoop iets eerder 😅. Vandaag hebben wij ook de groei echo gehad. Loopt 3 dagen achter qua groei maar dat is al steeds dus wachten het maar af. Komende week suikertest 🤔

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Misschien komt de mogelijkheid nog eens voor een privé chat 😉. Ja geen id ...
Er zijn inderdaad wel wat overeenkomsten ja. Rusten... ik moet echt m'n best doen. Bedoel, met 5 meiden hier is het eigenlijk niet te doen. Eén dochter had 2 dagen vrij wegens studiedag. Oudste dochter moest naar nieuwe klas middelbare school. Meiden zijn 12, 10, 9, 7 en 6. M'n oudste (zoon) is 14. Dus dit keer geen kleintje meer in huis. Ik heb ook eens mijn kids van school laten wisselen. Ze startten toen na de meivakantie. Jij bedoeld zo'n sluitband? Die heb ik niet.. heb een buik/bekkenband. Maar mijn buik is zo groot dat ik het niet kan verdragen. Zal ook eens naar zo'n sluitband kijken. Ik ben 4x keer veeeel later bevallen, 2x eerder ingeleid. Deze baby zal eerder geboren worden. De vraag is alleen wanneer en hoe... Fijn dat je groeiecho goed was. 3 dagen, dat gaat nog. Wel mooi dat het zo blijft en dat er geen grotere achterstand is. Hopelijk blijft dat zo! Suikertest.. brrr... nog nooit gedaan. Lijkt me niet heel prettig. Hopelijk is de uitslag goed!

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Er zijn inderdaad wel wat overeenkomsten ja. Rusten... ik moet echt m'n bes ...
Sorry Ik bedoelde alleen qua rusten hè.. want ik begrijp echt dat het super zwaar is dat jullie kleintje nog niet voldoende mee groeit. Hopelijk gaat het na de rust beter! Ik hoop echt op goed nieuws voor jullie. Wanneer heb je de volgende controle? Wat een gezellige leeftijd hebben de kinderen 🥰! Maar tegelijk ook pittig door de nieuwe scholen, wel/niet les, zeker in deze tijden. Vervelend is dat!! Hoe ging de dag van je oudste dochter? Deze mensen wilde liever pas in de zomer hun dochter laten wisselen. Ik had verwacht dat ik makkelijk nog bijna alles zelf kon dus zag niet direct bezwaren 😅🤣. Ik heb een ‘verstelbare overbelly buikband’. Ik kan er alleen niet mee gaan zitten. Ik gebruik het dus voor wandelen en als ik ga liggen soms maar mag weer niet te veel kennelijk (in mijn geval zei de arts) om je spieren niet te moe te maken of zoiets raars. Ik duim met je mee dat je kleintje gewoon nog even rustig door groeit in je buik 😘. Gelukkig is het alleen een dagcurve dus ik moet 3x testen. Ook prima, even geen drankje dat vond mijn huisarts niet zo handig met alles wat er speelt. Hopelijk gaat het snel wat beter met je en horen jullie dat het kleintje lekker rustig doorgroeit en misschien ook al wat daagjes achterstand inhaalt 💋

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Sorry Ik bedoelde alleen qua rusten hè.. want ik begrijp echt dat het super ...
Haha geen sorry hoor, ik bedoelde hetzelfde! Volgende week vrijdag hebben we de volgende echo. Kennismaking van Lynn ging goed! Ze heeft er best wel zin in. Dean, mijn zoon, gaat al naar de 4e. Oeps... haha, maar dit wist je vooraf ook niet toen je het huis kocht. Komt vast goed. Zo'n band daar worden je spieren idd wat "lui" van. Zeggen ze. Helpt het wel wanneer je het draagt? Oh, fijn dat je geen drankje hoeft en dat er mee gedacht wordt. Hoop ook dat de kleine groeit. Of iig geen grotere achterstand krijgt. Fijn weekend eh!

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Haha geen sorry hoor, ik bedoelde hetzelfde! Volgende week vrijdag hebben w ...
Ik ga voor je duimen! Ik denk dat het positief is dat ze in ieder geval wel wat langer af willen wachten om te kijken hoe de rust voor jullie samen is. Het is echt mega saai maar merk wel dat het bij mij ook goed doet voor de baby. Hopelijk bij jou ook! Wat fijn dat het goed ging bij Lynn! En helemaal fijn als ze er al zin in heeft, dat klinkt enkel heel positief ☺️. Gaan Dean en Lynn naar dezelfde school straks of beiden ergens anders? Haha Nee dat wisten we niet. Er komen wat vrienden helpen en we hebben de laatste maanden echt al veel voorbereid (toen het wel nog ging). Voor mij helpt de band echt. Ik vond het duur maar het maakt dat de buik en rug goed worden ondersteund voor mijn gevoel. De zenuwpijn neemt daarmee goed af of blijft stabiel waardoor je gewoon kunt bewegen en dat is wel zo prettig ☺️. Ja heel blij mee dat het vieze drankje niet hoeft! Ik heb niet zo snel last van misselijkheid maar met rare smaakjes dus direct wel en ik gebruik zelf niet veel suiker. Ik duim met je mee voor een heel positieve echo vrijdag! Fijn weekend! 🌺