357 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Thanks! Kleintje kan nog draaien en dat doet hij ook zeer regelmatig! Hij g ...
Jeetje sorry!! Ik ben helemaal vergeten te reageren. Hoe gaat het met je? Hebben we weer een nieuwe mijlpaal? Weet je wanneer de kleine zal komen? Je bent ook nog even een weekendje weg geweest, toch? Fijn gehad? Heb je het geboortekaartje naar wens kunnen vinden? Wij krijgen morgen de proefdruk binnen, ik ben benieuwd.. Leuk hoor dat de kinderen straks ook echt even tijd hebben om met de baby door te brengen voordat school weer start!! Ik hoop dat het goed met jullie gaat 😘

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Jeetje sorry!! Ik ben helemaal vergeten te reageren. Hoe gaat het met je? H ...
Hoihoi, 36w4d!! Kleine wordt volgende week geboren! Bevalling vanmorgen besproken met gynaecoloog. Nu de dagen aftellen! Zo spannend! Zijn idd nog even weg geweest met z'n tweetjes. Was heel fijn. Geboortekaartje inmiddels ook geregeld. Kinderwagen en commode binnen. Hoe is het met jou?

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hoihoi, 36w4d!! Kleine wordt volgende week geboren! Bevalling vanmorgen be ...
Hoi hoi! Wat fijn! Hoe gaat de groei? Nog steeds wel goed op de eigen groeicurve? Dat heeft jullie kleintje dan toch maar even mooi gedaan samen met jou! Ik ben hartstikke benieuwd en hoop dat alles goed gaat zodat hij snel aankomt en jullie naar huis mogen 🥰. Fijn hoor nog even weg samen! Wij hebben het helaas niet gedaan, ben echt wel gaar van de verhuizing. Ach misschien bij een volgende (als dat nog kan Ivm de knobbel in m’n borst). Je bent er helemaal klaar voor dus, fijn! Broer en zussen ook in spanning af aan het wachten? Met mij gaat het goed. Ik slaap alleen veel (vast door de termijn en deels ook de verhuizing). Merk wel dat ik rustiger wordt maar ik moet echt nog even.. 34+6 dus kan zomaar nog even duren 😅🤣. Manlief wil graag afspreken met vrienden om het huis te laten zien (en heeft denk ik last van nesteldrang want tegelijkertijd moet echt álles op orde) en ik wil juist steeds minder.. gewoon rustig aan dus dat is soms even zoeken naar de juiste weg 😉.

3 jaar geleden

Wij mogen een aantal keer naar het ziekenhuis ergens de komende week/weken voor aanvullende echo's en gesprekken over stuit en versie. Tot nu toe een heel voorspoedige zwangerschap, maar bij de 35 weken echo toch wel even geschrokken. Baby was de hele zwangerschap al klein, maar nu wel echt té klein, ongeveer 2100 gram (bij 35 w is rond de 2600 passend). Ook ligt de baby in stuit en is het hoofdje wat 'raar' gevormd. De oor tot oor afstand is erg klein, de hoofdomtrek is klein, maar in lijn met de rest van de afmetingen. Dus mogelijk zit het koppie een beetje klem vanwege de stuitligging. Met de groeiecho gaan ze eerst nog maar een keer wat nauwkeuriger kijken hoe groot het kindje is en of daar redenen voor zijn. Dus nu maar duimen dat het 'gewoon' een klein kindje is. Dat zou de kans op draaien voor de stuitligging dan ook weer verhogen.

3 jaar geleden

Reactie op LvG1992

Wij mogen een aantal keer naar het ziekenhuis ergens de komende week/weken ...
Hopelijk kun je snel terecht, al is het maar voor je eigen gemoedsrust maar komt vast helemaal goed! Ik kan me niet voorstellen dat ze nu pas een afwijking aan het hoofdje zouden opmerken.. hou je ons op de hoogte?

3 jaar geleden

Gelukkig heeft het ziekenhuis geregeld dat we alle afspraken bij dezelfde gynaecoloog hebben, dus vrijdag de echo en stuitconsult. Toch wel een beetje gespannen...

3 jaar geleden

Reactie op LvG1992

Gelukkig heeft het ziekenhuis geregeld dat we alle afspraken bij dezelfde g ...
Succes 🤞🏼!

3 jaar geleden

Reactie op LvG1992

Wij mogen een aantal keer naar het ziekenhuis ergens de komende week/weken ...
Spannend hoor. Maak je je veel zorgen? Onze kleine was 2200 gram bij 35 weken. En ook de doorsnede van het hoofdje te klein. Vraag me af hoe het hoofdje "klem" zit bij een stuit. Die van ons beweegt gewoon bovenin mijn buik links - rechts. Succes in het zhuis!!

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoi hoi! Wat fijn! Hoe gaat de groei? Nog steeds wel goed op de eigen groe ...
Groei laatste 2 weken niet meer gemeten. Ben nu 37 weken! Nog een weekje.... Maak je je veel zorgen over de knobbel? Vast wel... Zeggen bewust nog niks tegen de andere kids over de datum. Jij nu 35 weken? Gaat ook lekker opschieten. Kijk je er naar uit?

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Groei laatste 2 weken niet meer gemeten. Ben nu 37 weken! Nog een weekje... ...
Hoi! We kijken dus uit naar de geboorte, dan weet je het gewicht, toch? Maar wat goed!! Jullie hebben het ondanks de zware tijd zowaar gered tot 37 weken! Ik ben heel blij voor de baby, nog even lekker in mama’s buik blijven zitten 🥰. Ja deels maak ik me zorgen. Het is echt een plaat aan het worden, wijzigt vaak van vorm (is goed want wijst op goedaardig) maar lijkt toch ook veel te groeien. Maar ze kunnen dus nog niets. Afwachten is helaas dus toch de enige mogelijkheid 😔. Dat lijkt mij zo bijzonder aan een groter gezin dat moment dat je dan je broertje ontmoet. Maar snap wel dat je niets zegt. De baby mag gewoon geboren worden, toch? Of wordt het een keizersnede? Ja 35 weekjes 🥰. Sommige dagen zijn wat pittig door bekkenpijn en een milt die het bijna begeeft van alle stampjes (vooral in de nacht) 😂😂 maar verder gaat het best oké. Ik kijk echt uit naar de geboorte 😃. Kun je wel nog een beetje genieten van de zwangerschap? Van het getrappel in je buik? Fijne dag vandaag!

3 jaar geleden

Twee weken terug een groeiecho gehad, was alles helemaal goed. Bij de laatste controle leek mijn buik opeens te hard gegroeid, dus vandaag opnieuw een groeiecho. Blijkt dat ik opeens veel te veel vruchtwater heb... De kleine is wel gewoon mooi gemiddeld doorgegroeid. Volgende week opnieuw een suikertest (had ik halverwege de zwangerschap al gehad, was toen goed) en naar het ziekenhuis voor een uitgebreide echo. Controle op afwijkingen... Toch wel heel spannend...

3 jaar geleden

Reactie op MV93

Twee weken terug een groeiecho gehad, was alles helemaal goed. Bij de laats ...
Nou, inderdaad spannend!

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoi! We kijken dus uit naar de geboorte, dan weet je het gewicht, toch? Ma ...
Haha ja, bij de geboorte weten we het gewicht zeker 😅. Dat je je zorgen maakt snap ik. Logisch. Afwachten maar. Datum voor inleiding staat vast. Baby ligt de ene keer dwars, en de andere keer diagonaal. Dus zal, net als zn zussen, gedraaid worden voor de inleiding. Als je de mailtjes of feitjes leest over de groei e.d. van de baby, dan bewegen ze op het laatst minder. Maar dat is bij die van ons niet hoor hahaha. Wordt er soms zelfs misselijk van. En doet ook echt zeer. Ach, nog even!

3 jaar geleden

Groeiecho gehad vanmorgen. Meneer is z'n 3 kilo en ben 36.1 week zwanger. Hij zit dus al op 38 weekjes

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Haha ja, bij de geboorte weten we het gewicht zeker 😅. Dat je je zorgen m ...
Haha ja tja sorry ik lees van anderen dat ze kennelijk ook best er naast kunnen zitten bij het schatten van het geboortegewicht. Dus misschien is het kleintje toch wat zwaarder. Ik hoop vooral dat hij alles bij zich heeft voor een goede start 🥰. Ja rustig aan wachten, we zien het vanzelf.. Laat je wat weten als de baby is geboren? Niet gelijk hè.. maar gewoon ergens in de dagen erna. Heb je al enig idee of jullie moeten blijven in het ziekenhuis? Want je hebt in ieder geval de 37 weken gehaald! Echt knap van jullie na alle (toch wel stressvolle) weken!

3 jaar geleden

Reactie op Raquell90

Groeiecho gehad vanmorgen. Meneer is z'n 3 kilo en ben 36.1 week zwanger. H ...
Wordt de baby dan ook eerder gehaald als ze voor lopen op de groei? Ik weet het niet hè, dus ben gewoon nieuwsgierig ☺️

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wordt de baby dan ook eerder gehaald als ze voor lopen op de groei? Ik weet ...
Nee hoor, bij mij niet. Onze oudste ben ik wel ingeleid omdat ik op t laatst ineens diabetes had. 39.1 geboren 4260gram 53cm. Onze 2de man is thuisgeboren met 39.4wk 4270gram 57cm. En deze man mag ook gewoon thuis geboren worden. Mijn vlk is niet zo bang v grote kindjes bij ons haha. Grote baby's zit in de familie en zou mijzelf niet zo.aar door groot kind weer laten inleiden

3 jaar geleden

Reactie op Raquell90

Nee hoor, bij mij niet. Onze oudste ben ik wel ingeleid omdat ik op t laats ...
Haha, jij krijgt gewoon iets bollere baby's. Als deze baby ook met een week of 39 geboren wordt valt het nog mee, toch? Vraag me ineens af of je nog "gestoord" wordt tussen 12.00 en 14.00uur 😆

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Haha ja tja sorry ik lees van anderen dat ze kennelijk ook best er naast ku ...
Zou best kunnen dat hij zwaarder is omdat zn korte beentjes het gemiddelde gewicht omlaag haalt. Maak me er niet druk om. Zien het wel. Ja dat zal ik doen. Geen idee of en hoe lang we moeten blijven.

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Haha, jij krijgt gewoon iets bollere baby's. Als deze baby ook met een wee ...
Ja kan heel goed dat deze man weer rond de 39 weken komt. Maar overtijd lopen is ook niet zo erg. Beide Kids geen gekke complicaties met geboorte dus zwaarder kindjes komt ook wel goed. Hahaha nee ik word niet meer gestoord tussen die tijden. Kan heerlijk ff niksen of slapen whahaha