3 Reacties
11 dagen geleden
Vanuit mij de tip dat het niet veel uitmaakt wát erin zit, maar dat je hem samen maakt. Hier is het eigenlijk altijd een hit, ongeacht wat erin gaat omdat ze zelf de stukjes mag snijden, zelf de stukjes in de blender mag doen en zelf op het knopje mag drukken. Ik doe meestal gewoon wat (diepvries)fruit en water of melk voor vocht. En altijd wel iets van groenten erin, bijv avocado of spinazie of courgette. Als hij te saai van smaak is, meer fruit toevoegen, als hij te zoet is, meer groenten toevoegen. Beetje mee spelen, succes!
7 dagen geleden
Hoi! Ik maak elke dag verse smoothies voor de kids als ontbijt, en ik probeer steeds meer te experimenten. maar de lekkerste tot nu toe is avocado, spinazie, banaan, blauwe bes en yoghurt en volkoren granen. Heel vaak laat ik ook de spinazie weg omdat het natuurlijk erg nitraatrijk is dus dat doe ik niet te vaak. Maar ook zonder spinazie is die erg lekker en voedzaam.
Vandaag heb ik ook smoothie met bruine linzen avocado komkommer blauwe bes mango banaan gemaakt en die ging er ook goed in :) ik wil er binnenkort een proberen met wortel. Wat ik online had gelezen is dat je het beste 50/50 kan doen dus 50 procent groente en 50 procent fruit voor een goede balans. Ik gebruik elke dag standaard eigenlijk wel avocado in de smoothies omdat de textuur lekker romig wordt en het een goede bron van vezels en vitamines is. Verder probeer ik ook regelmatig fruit af te wisselen en doe ik er ook soms een handvol nootjes in :)
Groet!
Succes!