20 Reacties

2 jaar geleden

Heeft mijn kleine ook. Bijna 9 maanden. Lijkt wel erfelijk, want heb van alles geprobeerd en niks helpt. Heb van de huisarts vezels in poedervorm gekregen. Dat leek een tijdje te helpen..

2 jaar geleden

Hier ook! Al van alles geprobeerd, maar niks helpt..

2 jaar geleden

De darmen zijn in volle ontwikkeling. Vaak gaat het gelijk op met meer vaste voeding eten. Flint heeft er ook last van en regelmatig is het brullen bij poepen, zo zielig. Ik geef bv dus ik kan extra aanleggen en sneller van borst wisselen, zodat hij meer melksuiker binnen krijgt en minder vetten. Dat werkt laxerend. Drinken, vezels, beweging en ontspanning helpt. Het helpt Flint ook heel erg als we hem in hurkzit helpen als hij moet

2 jaar geleden

Hier ook met periodes moeilijke, harde ontlastig. Wat bij ons helpt is om haar te helpen in een soort hurkhouding, bijvoorbeeld op schoot tegen onze benen aan terwijl je de beentjes beetje tegendrukt. En het fietsen met de beentjes of in rondjes masseren van de buik (cirkelvormige bewegingen rond navel) leken ook te helpen.

2 jaar geleden

Ik geef zo af en toe een lepeltje lijnzaad door het eten. Verder veel producten geven die de darmen ondersteunen voor een goede stoelgang; wortelen, zoete aardappel krijgt ze geregeld en poept daar goed op.

2 jaar geleden

Pff ja hier ook.. ik ben langs de dokter geweest en heb lactulose gekregem.. dat werkt 1 dag en daarna weer niet

2 jaar geleden

Wij zijn overgestapt op omneo voeding van Nutrilon, wereld van verschil en kleine perst sindsdien nooit meer.

2 jaar geleden

Euhmmm ik heb potjes pruim vd AH eigen merk. Dat werkt hier goed maar dat pakt misschien de oorzaak niet aan?!

2 jaar geleden

Misschien een druppel olijfolie door de fles proberen?

2 jaar geleden

Bij ons werkte lactulose (op doktersrecept) wel, al was het even zoeken welke dosering. Huisarts zei 8 ml per dag maar pas bij 20 ml kwam het echt goed op gang. We gebruiken ook hero comfort als flesvoeding

2 jaar geleden

Hier helpt lijnzaadolie en pruim. We gebruiken altijd gewoon de potjes pruim maar verse pruim even koken en pureren is nog beter.

2 jaar geleden

Nectarine, pruim, peer, abrikoos, kruidenthee!

2 jaar geleden

Ook hier precies datzelfde probleem! Wij zijn de oplossing gaan zoeken in de houding (zoals hierboven genoemd) en zetten hem na elke voeding op het potje. Even wachten, boekje lezen en zowaar ging het ontzettend eenvoudig voor meneer. Probleem opgelost na een dag! Doordat het er makkelijker uit kan, houdt hij het niet op en droogt het niet uit. Zo blijft de ontlasting zacht (en scheelt een hoop poepluiers verschonen haha). Overigens merken we ook dat af en toe wat avocado/olijfolie door de avondmaaltijd het nog wat zachter maakt, banaan maakt juist weer wat harder. Hopelijk gaat het snel beter!

2 jaar geleden

ik geef mijn zoontje elke dag kamille thee!! propt 3-4 keer per dag

2 jaar geleden

Ik ben fan van kiwi bij haar ontbijt, zij trouwens ook😀 ze eet nu meestal halve of 3/4 kiwi dat helpt echt wel. Of pruimen mous van Olvarit… maar kiwi vind ik persoonlijk makkelijkst… ze eet vitamientjes en minder verstopt… win-winsituatie 😀

2 jaar geleden

Hier nu ook dat probleem. Hij heeft ook nog nooit "normale" stoelgang gehad. Dus weet nog niet hoe hij moet persen 🙄 hij begint dat te krijsen en hem volledig te overstrekken. Stoelgang lijkt op zich niet TE hard, eergisteren zijn eerste echte drol. Vandaag weer miserie 😕

2 jaar geleden

Reactie op Aeterna

Hier nu ook dat probleem. Hij heeft ook nog nooit "normale" stoelgang gehad ...
Dat was bij ons ook een aantal dagen. Ik denk 1,5 week krijsen bij ontlasting. Niet dat het nou erg hard was ofzo. Inmiddels lijkt hij beter te weten wat hij moet doen en gaat het nu zonder krijsen 😊

2 jaar geleden

Bij ons helpt een fruitpapje van kiwi+pruim + peer

2 jaar geleden

We hebben alle huismiddeltjes geprobeerd: extra water, druppel olijfolie, geen banaan meer etc. Na een laxeermiddel te hebben gekregen, zijn wij overgestapt naar Macrogol (speciale zouten die vocht naar de darmen brengt), omdat er in het laxeermiddel heel veel suiker zat en ik dat geen fijn idee vond. Toen dat stabiliseerde zijn wij overgestapt op Nutrilon Omneo kv en het gaat super. Momenteel doen we de helft Omneo en de helft normale kv. Succes!

2 jaar geleden

Hi! Ons zoontje is inmiddels 10 maanden maar heeft hier ook last van. Ik vind het erg sneu voor hem maar nog niet de oplossing gevonden. Voldoende drinken is belangrijk maar hij bepaald toch echt zelf of hij wel of niet wil drinken. Ik kan het er moeilijk ingieten en hem dwingen want dan doet hij toch z’n mond dicht 😅 Qua tips, op het voldoende drinken na ben ik zelf voorstander van natuurlijke opties. Beetje olijf olie door het eten en voeding die de stoelgang bevordert. Succes!