7 Reacties

8 maanden geleden

Mijn oudste dochter heeft dit een tijdje gehad toen ze net zindelijk was. Ze hield haar poep dan op omdat ze alleen thuis wilde poepen, vervolgens werd het dan te hard en wilde ze niet meer poepen en zo ging het cirkeltje rond. We hebben haar toen roosvice pruimen gegeven en gezegd dat haar poepies daar zacht van werden en ze dus rustig kon poepen. Misschien psychisch geweest maar daardoor ontspande ze en ging ze gewoon poepen als ze moest. Wie weet werkt dat voor jullie ook.

8 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Mijn oudste dochter heeft dit een tijdje gehad toen ze net zindelijk was. Z ...
En poepte ze later wel ook als ze ergens anders naar de wc moet? Onze dochter doet namelijk het zelfde. Thuis laat ik daarom de luier om ze kan prima alle plasjes op het potje of de wc doen op de opvang gaat ze zelf naar de wc alleen ze poept daar elke keer in het middag slaapje waardoor ze niet meer in slaap komt ik denk dat ze dan pas ontspannen is. Thuis poept ze in de luier. Op het potje vind ze denk ik nog te spannend geen idee. Ik weet niet hoe verder want plas betref kan ze prima een onderbroek aan. Dit hebben we ook al een gedaan tot ze ineens moest poepen en dan werd ze Panisch mocht geen luier geen onderbroek om helemaal niks op de grote wc probeert het potje. ik heb liever dat ze wel poept dan het ophoudt dus vandaar dat ze nog wel een luier om heeft. Ik dacht misschien komt het zo in een keer wel? Ik kan het niet afdwingen

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

En poepte ze later wel ook als ze ergens anders naar de wc moet? Onze docht ...
Zal later wat uitgebreider reageren maar na een paar maanden poepte ze overal. Inmiddels is ze 4 en heeft ze 1x in d'r broek gepoept. Dat was toen haar zusje net geboren was. Het was even spannend toen ze net op school was, toen poepte ze weet alleen thuis maar een paar maanden verder poept ze nu ook gewoon op school.

8 maanden geleden

Onze dochter poepte ook eigenlijk nooit op het potje. 1x gedaan, toen waren we op vakantie en hadden we het potje mee, toen zat ik zelf op de wc en wilde zij erbij op het potje omdat ze moest poepen, verder heeft ze het nooit gedaan. Uiteindelijk een week voor ze 3 was hebben we afgesproken een onderbroekje aan te doen. Ze plaste toen altijd wel al op het potje maar droeg een luier omdat ze het gevoel van een onderbroek heel gek vond en het niet wilde. Vanaf toen eigenlijk zindelijk. Wel durfde zij alleen op een potje en niet op de wc. Bij de opvang en thuis lekker een potje en als wij ergens op visite gingen, dan namen we het potje mee. Na 3 weken volledig zindelijk zijn, waren we zwemmen, toen ze moest plassen was er alleen een wc, sindsdien durft ze op de wc. Bij haar was het een kwestie van een beetje "dwang" door het gewoon te doen, zodat zij een goede ervaring kon opdoen en kon ervaren dat het oké is zonder luier. Nu ken ik mijn dochter en weet hoe ze met dit soort dingen omgaat, dus we wisten hoe we dit het beste aan konden pakken.

8 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Onze dochter poepte ook eigenlijk nooit op het potje. 1x gedaan, toen waren ...
En toen ging ze vanzelf ook poepen op het potje omdat je volledig overging op een onderbroek? Soort van doorzetten?

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

En toen ging ze vanzelf ook poepen op het potje omdat je volledig overging ...
Ja toen poepte ze ook gewoon op het potje. Had ze 's avonds met naar bed gaan nog wel een luier om en af en toe merkte we dat ze dan aan het wachten was op een luier, dat ze dan binnen een half uur gepoept had. Maar dat vonden we nog prima de eerste weken. Vanaf dat ze echt naar de wc ging hebben we wel gezegd dat ze nu echt op de wc moest poepen en heeft ze alleen als ze niet fit was nog in d'r luier gepoept 's avonds. Was ook wel gewoon een beetje gemakzucht van de jonge dame.

8 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Ja toen poepte ze ook gewoon op het potje. Had ze 's avonds met naar bed ga ...
Ah oke ja op die manier. Soort van afdwingen ja ik vind het zo zonde omdat ze het eigenlijk heel goed kan ik weet ook geen andere manier. Misschien toch maar gewoon eens door pakken met een onderbroek kijken hoe dat gaat🤷