7 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb het een tijdje terug gehad. Je pompt nu een stuk meer bloed, dus het is niet gek dat je het voelt. Bij mij bleek het toen ook de combinatie met corona te zijn. Na quarantaine op controle geweest en alles was gewoon goed.
Goed je rust nemen en idd in de gaten houden
4 jaar geleden
Ik heb ook vanaf zaterdag weer erge last van hartkloppingen maar ook dat hij juist heel erg zakt. Ben er wel mee bekend heb een hartritme stoornis maar het voelt nu anders. Snachts lang wakker omdat hij niet wilde zakken en zodra ik rust nam ging hij alle kanten op. Gisteren toch maar de verloskundige gebeld en bloeddruk was wat laag maar merkte ook dat mn hartslag heel erg reageerd op de kleine. Als die heel actief word gaat mijn hart gek doen. Ben nu 39.6 dus zal wel met de voorbereiding te maken hebben. Maar ik snap je zorgen heel goed had ik ook.
Hoe was je bloedruk???
4 jaar geleden
Ik heb hier ook al een tijdje last van. Ene dag nergens last van. En andere dag meerdere keren op een dag. Lijkt niet te voorspellen. Als ik alleen maar rustig een trap op loop maar ook als ik rustig zit. Bij mij helpt het vaak om even op mijn zij te liggen en rustig in en uit te ademen via mijn mond. Maar helpt ook niet altijd. Laatste tijd word ik dan ook weleens een beetje licht in mijn hoofd erbij. Dit vind ik soms wel een beetje eng. Vandaag had ik dat voor het eerst met auto rijden.
Ik had hier tijdens mijn eerste zwangerschap ook last van. Hartslag zat een keer lange tijd op 200 p/m. Toen door huisarts naar cardioloog gestuurd. Die heeft alles nagekeken, maar alles was goed. Zou als ik er veel last van had medicijn voor in moge nemen zo nodig. Maar duurt even voordat het werkt en vaak is het met 15 min weer weg. Dus heb uiteindelijk toen nooit wat geslikt.
Vind het ook erg vervelend. Lijkt laatste weken wat erger te worden heb ik het idee. Ik zit nu op 36+5.
4 jaar geleden
Ik heb het ook! Vooral savonds na het eten als mijn maag vol zit. Ik heb het idee dat de druk in m’n buik dan wat hoger is, wat voor hartkloppingen zorgt.
Ook heb ik vaak ‘overslagen’. Die had ik ook in rust toen ik veel sportte, en tja zwangerschap is ook een soort sport voor je hart 😉😉
4 jaar geleden
Reactie op Jony
Ik heb ook vanaf zaterdag weer erge last van hartkloppingen maar ook dat hi ...
Mijn bloeddruk was 122/75 dus die was erg goed. M’n hartslag was 62. Dus daar zagen ze niks vreemds aan. Mijn baby is al vanaf week 28 ingedaald dus daar zou het ook niet vandaan kunnen komen. Vandaag ook nog naar de gyn geweest maar zij zei dat het toch een heel normaal, wel heel vervelende, kwaal is.
Ik kan verder gewoon nog sporten en noem het maar op, maar puur wanneer ik rust, wil m’n hart uit m’n borstkas springen 😥. Maar ben nu wel wat geruster maar het voelt in ieder geval wel erg naar 😬
4 jaar geleden
Mijn bloeddruk was 122/75 dus die was erg goed. M’n hartslag was 62. Dus da ...
Er staat zoveel druk op je lijf nu. Helemaal als het al zo snel ingedaald was. Zolang je nog kunt 'functioneren' is het goed. Bij mij zeiden ze ook dat het heel vervelend maar niet raar is. Bij mij heeft het bijna heel de zwangerschap overdwars gelegen en nu gaat het recht liggen dus komt er ook veel meer druk op je longen, maag en hart. Hopelijk kun je nog genieten tussendoor en heb je hopelijk snel je wonder vast en verdwijnen de kwalen