18 Reacties

één jaar geleden

Bij ons werkt Inotyol zalf fantastisch!We gebruiken het alleen als het echt serieus mis is.

één jaar geleden

Juist geen sudo!!! Dit lijkt ook niet op luieruitslag maar eerder een schimmel. Heb je dat laten checken? Ohlief werkt goed. En wol tussen de billen doen. 👍👍

één jaar geleden

Lijkt inderdaad geen luieruitslag. Eczeem?

één jaar geleden

Ik zou hiermee naar de huisarts Sudo werkt als een barrière tegen vuil en vocht maar verzorgd niet.. niet gebruiken want je houdt hiermee de situatie in stand. Kokosolie (virgin en biologisch) Heilwolle idd Anders kun je nog Weleda bodycreme gebruiken maar geen dingen speciaal voor billen = vochtonttrekkend en dat wil je in deze situatie juist niet Blote billen, luchtdrogen is het best Alleen ecologische luiers gebruiken (kruitvat heeft eigen merk is budget anders bij Ekoplaza bamboozy oid kopen) in reguliere zit te veel vochtonttrekkende middelen én chemicaliën; allemaal naar voor deze situatie

één jaar geleden

Nee nog niet laten checken bij de huisarts. Ik lees het nu over sudo op het internet, heb altijd gedacht dat dit juist goed was. Maandag maar even een afspraak maken met de huisarts als het dan nog zo rood is.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Ik zou hiermee naar de huisarts Sudo werkt als een barrière tegen vuil en ...
Ah ja stom kokosolie van de Holland en barret heb ik gewoon in huis! Gebruikte ik altijd tijdens de borstvoeding. Ik ga ook kijken voor die Kruitvat luiers. Ze heeft nu Etos luiers en die zijn toch bijna op. Ze moet ook naar een maatje groter.

één jaar geleden

Reactie op Irisje123

Ah ja stom kokosolie van de Holland en barret heb ik gewoon in huis! Gebrui ...
Deze

één jaar geleden

Daktozin zalf is bij ons een wondermiddel als het erge uitslag/schimmel is. Kan je zo bij de apotheek verkrijgen.

één jaar geleden

Reactie op Irisje123

Deze
Ja top en dan even met billetjes bloot! Heb je niet nog ergens zakje borstvoeding achterin je vriezer slingeren 🤗.. Die eco soft&pure broekjes en luiers van kruitvat vind ik erg fijn, sommigen vinden ze stinken.. moet je maar even proberen. Etos heeft ook eco luiers in een papieren zak zitten die Ahhh zielig pijnlijk bibsje , sterkte ermee

één jaar geleden

dit is schimmel, daktarin kopen morgen en iets op doen wat het uitdroogt zonder parfum. Desnoods nu iets vettends op doen voor de pijn en jeuk en morgen zinkzalf halen en daktarin ( zinkzalf inkloppen en 2x daags dun laagje daktarin eerst erop doen ) ervaring in de zorg en dit doen we met smetvlekken/ schimmel zoals deze

één jaar geleden

Ja bv heb ik nog liggen! Gaat vanavond lekker in haar badje haha! Komt het toch nog van pas. Het is door de kokosolie al een stuk minder rood. Maandag maar huisarts bellen als het dan nog zo is. Ik durf geen anti shimmel cremes te smeren als ik t niet zeker weet. Ze heeft er geen pijn van maar wel wat jeuk.

één jaar geleden

Ik zou daktarin smeren en een gaasje erover leggen zodat het niet direct ook in de pamper drinkt..

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Ik zou daktarin smeren en een gaasje erover leggen zodat het niet direct oo ...
Dringt*

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Ik zou hiermee naar de huisarts Sudo werkt als een barrière tegen vuil en ...
Dit 😃! Wij gebruiken Muumi luiers. Duur maar leveren het dubbel en dwars op omdat ze veeeel meer opnemen dan andere luiers en omdat wij dus in 2 jaar nooit luieruitslag hebben gehad. Veel sterkte 🍀

één jaar geleden

La Roche-Posay Cicaplast Balsem B5 Gevoelige Huid

één jaar geleden

Dakrarin gehaald! We zijn bij de huisarts geweest die ons en jullie idee bevestigd heeft. 2x daags smeren en dan is ze er hopelijk snel vanaf

één jaar geleden

Bedankt voor het meedenken allemaal 😘

één jaar geleden

Hier is het weggegaan door goed te smeren met miconazol/daktarin tot een rand van 1cm erom heen en tussen door zinkzalf van 20% (van dokter Leenarts) te smeren dit heeft zeker wel 4/5 weken geduurd.