29 Reacties

4 jaar geleden

Yes, hier met de kerst 100 ongevraagde tips gehad voor mijn huilerige oververmoeide overgeprikkelde dochter met Kerst... Nee, ze wil er gewoon bij zitten met gourmetten (nee oma, ze is overprikkeld) hoezo geef je nu al de fles, je moet het oprekken naar 3,5 of 4 uur (hoezo tante? Dat lukt ons niet, als ze honger heeft krijgt ze eten en dat is meestal om de 3uur) ons kindje bleef overstuur krijsen in het logeer bedje en wij gingen om ste beurt troosten en sussen; jullie kindje kan ook wel eens haar dag niet hebben, je kunt het niet altijd op een sprongetje of hoe je t ook wilt noemen gooien (nou mam, onze dochter huilt bijna nooit, alleen als er iets is en nu zit ze in de 4 maanden slaap regressie en het is hier heel druk, ze is overprikkeld en doodop) ja maar weet je wat je dan moet doen, laat haar maar 10 min. Huilen, niet gaan troosten (wat? Nee oma, wij hebben in onderzoeken gelezen dat zo jong je kindje zo lang laten krijsen echt niet goed is. Dan maakt ze een stress hormoon aan dat willen we niet) mag ik haar vast houden? (nee oma, overgroot oma, tantes etc. Dit mag zo, eerst wil ik dat ze even bij mij is, even aarden. Misschien valt ze even in slaap en we zijn net 1 min binnen) geloof mij, mijn dochters overgroot oma was zwaar gepikeerd 😩 uiteindelijk ons dochtertje in de wipper in slaap gekregen en in de armen van oma tóch laten slapen... Pfff.. Wij zijn zelf overprikkeld 😂ik denk dat we volgend jaar lekker in een huisje gaan zitten als gezin. Dus ja... Heel herkenbaar.. Gedateerde adviezen, mensen die te strak aan schema's vast willen houden en man o man die t allemaal wel even weten hoe ons kindje in elkaar steekt.

4 jaar geleden

Ja zeker, toen ik 17 weken zwanger was werd mij door mijn pleegvader verteld dat ik billen doekjes van neutral moest gebruiken en niet van Kruidvat want m’n zoontje kreeg luieruitslag van goedkope billen doekjes🤷‍♀️ (hij was nog niet eens geboren 😂) en toen ik was bevallen (was een vrij heftige bevalling en moest ook nog naar de ok omdat m’n placenta er nog niet helemaal uit was) heb ik een vriendin iedereen laten appen en hij was oprecht beledigd dat ik m niet gelijk heb gebeld en gevraagd of hij langs komt. Ik was nog kapot van de bevalling en de operatie erna maar dat kon hij echt niet begrijpen. Heb intussen het contact verbroken, ook omdat ze niet snappen dat t niet kan dat ze abortus voorstelden toen we met 17 weken in een moeilijke situatie zaten en hier niet hun excuses voor willen aanbieden aangezien ze dat normaal vinden.

4 jaar geleden

Ja super irritant ook commentaar waarom ik mijn bijna 4 maanden oude zoontje nog geen koekje geef?😂

4 jaar geleden

"Zo drinkt hij zo vaak?" Ja 's avonds drinkt hij heel vaak, dat heet clusteren, en voeden duurt gewoon best lang omdat er twee borsten zijn om op te drinken 😑

4 jaar geleden

Ja super irritant ook commentaar waarom ik mijn bijna 4 maanden oude zoontj ...
Haha Omg mijn schoonmoeder zei nog gisteren dat zei haar zoon koekje gaf toen hij 4 maanden oud was 🙄 ojaa en ook vla ☹

4 jaar geleden

Reactie op Amomb

Yes, hier met de kerst 100 ongevraagde tips gehad voor mijn huilerige overv ...
Aahh daar kan ik helemaal niet tegen, als mijn dochter onrustig en huillerig is en als iedereen wat te zeggen heeft, daar beginnen ze dan misschien heeft ze te warm of te koud” kan het zijn dat ze honger heeft of nee ze heeft denk ik volle luier..

4 jaar geleden

Omg zovaaak.. zijn nu over de kerstdagen nij mijn schoonfamilie in Italië.. en ik leg mevrouw altijd na 1 uur tot 1,5 uur weer neer (afhankelijk van haar slaapsignalen etc.),omdat ik weet dat ze dan zelf in slaap valt of iig makkelijk zinder theater in slaap valt.. En we krijgen zoo vaak de opmerking.."Moet ze nou alweer slapen? Ze is net wakker..." En idd altijd als ze huilt, heeft ze "waarschijnlijk honger".. nee, ze is nu al te lang wakker (een enkele keer 1:45 tegen 2 omdat t niet anders lukte) en dus te moe.. ugh.. ik ken mn dochter en ze huilt alleen als ze erg honger heeft of oververmoeid/-prikkeld is....

4 jaar geleden

Ja hier ook commentaar, ‘nee ik zou haar niet oppakken’. ‘Nee laat liggen ze kan zich toch wel even zelf vermaken’ ‘je moet haar nu eten geven’ zegt tegen mijn man terwijl ik met der bezig ben ‘ja je moet even bij Emma kijken’ en ook tegen mijn man ‘ ja bij jou zit ze wel rustig’ Ik sla helemaal dicht laat m’n man maar alles doen en voel me echt een slechte moeder terwijl ik weet dat t niet zo is.. kon wel janken

4 jaar geleden

Haha ja herkenbaar. Vooral het ‘laat maar even liggen/huilen’ of het advies om tijd tussen voedingen rekken om op een schema te komen… Nee, ik voed op verzoek, ik ga naar haar toe als ze aangeeft dat ze niet blij is. Prima dat mensen vroeger baby’s lieten huilen, dat is niet meer van deze tijd. Eeuwige discussie.

4 jaar geleden

Reactie op mamaincalifornie

Haha ja herkenbaar. Vooral het ‘laat maar even liggen/huilen’ of het advies ...
Oh écht dit helemaal!! Heel herkenbaar (& bloed irritant.)

4 jaar geleden

Ons zoontje van 11 weken was met kerst overprikkeld en moe. Maar nog steeds doet hij dan lachen. Het duurt dan heel lang voor we hem in slaap krijgen, want overprikkeld. In die tijd wisselden mijn man en ik elkaar af zodat het voor beide ook even gezellig was beneden te zitten. Komt mijn kinderloze schoonzusje: ik zei toch hij is helemaal niet moe. Ik word daar zo geïrriteerd van.

4 jaar geleden

Ik heb me hier ook mateloos aan geirriteerd afgelopen weekend. Ik heb vrij jonge zusjes en een broer en een oudere zus. Heel leuk allemaal en ik snap dat de baby schattig is maar als je met zijn 10en kerst viert kan ik haar maar beter zelf bij me houden en een wakkertijd van max 1.5 uur aanhouden. Eerste twee keer ging het goed maar Giulia was overprikkeld na het tweede slaapje en iedereen gelijk “mag ik haar vasthouden, zal ik met haar lopen, zal ik naast haar liggen”. “Ze moet juist door iedereen vastgehouden worden ondanks dat ze huilt want zo went ze eraan”. Lekker makkelijk praten allemaal maar wij zitten met een baby snachts die niet wil slapen. Of als ik even de luiertas van boven ging pakken en mijn zus gelijk de baby aan mijn jongste zusje geeft en als ik 2 min later terug kom heel kinderachtig haar snel weer terug leggen. Ook de vraag “moet ze nu alweer naar bed? Ze is er net?” Of “ga je haar nu weer voeden? Straks knapt ze uit elkaar”. Mijn jongste zusje is 12 en die vindt het zo saai als de kleine op bed ligt, dat ze (ik weet zeker expres) extra hard gaat praten en gillen. Er werd de hele eerste kerstdag gedaan alsof ik zomaar streng was. Ik word daar inmiddels al een paar weken echt ziek van, ik blijf steeds vaker gewoon thuis omdat ik niet de hele tijd de boosdoener wil zijn, aangezien mijn man er hetzelfde over denkt maar er niks van zegt, omdat het mijn familie is.

4 jaar geleden

Reactie op mamaincalifornie

Haha ja herkenbaar. Vooral het ‘laat maar even liggen/huilen’ of het advies ...
Precies dat. “Gewoon laten huilen, je verwend haar teveel”. “Je opa en oma zette de baby vroeger in de bijkeuken als ze teveel huilde, dan hadden ze alles al gedaan, de luier, voeden, dus dan moesten ze zichzelf maar in slaap huilen”, in de koude bijkeuken. Belachelijk.

4 jaar geleden

Oh ja zooooo vervelend... "Je kunt hem best wel even laten huilen, als we de deur dicht doen horen we hem toch niet" - oma van m'n vriend met kerst. "Ja reflux is lastig, maar vooral vervelend voor jullie als ouders. Hij heeft het zelf niet eens door dus ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was." - m'n schoonvader Of stiefvader van m'n vriend, die mij verteld hoe m'n zoontje in elkaar zit.. terwijl hij hem 1-2 uur per 2 weken ziet ofzo. M'n schoonmoeder die me verteld dat zij vroeger haar kids gewoon op bed legde, de deur dicht deed en ze liet gaan totdat ze sliepen en dat ik met een volgende baby daar vanzelf wel makkelijker in wordt. 😅 en dat het dochtertje van de achterbuurvrouw zooo makkelijk is, die kreeg met 3 maanden ook al vla. Zó leuk en goed. 🙄 Zucht... 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik maak btw ook andere kant mee.. Vriendin in Italië is begin september ook moeder geworden.. Nu zijn we hier en de kleine van haar huilt altijd... nou zijn mij een paar dingen opgevallen, waarvan ik denk dat het misschien daardoor kan komen, naar ik wil dus geen ongevraagd advies geven😣. Weet dat dat nl heel vervelend is... Ze vertelde bijv dat baby 's ochtends wakker werd om 0730 uur.. toen was ze heel gezellig en speelde heel leuk met mobiel boven stoel en alles, maar rond 10 uur sloeg stemming om..😅.. volgens mij houden ze haar dus te lang wakker.. ook toen wij er s avonds waren was ze 3 uur lang wakker.... en werd daarna steeds tijdens slapen, huilend wakker en viel niet goed in slaap.. Daarnaast hebben ze de airco in huis op 24 graden staan.. baby is echter gekleed met het volgende: - 2 luiers(ivm heupen) - 1 romper zonder mouw - 1 romper lange mouw - knielange sokken - lange mouwshirt - lange broek - met voeden in dikke deken gewikkeld.. Mn vriend en ik gingen dood van de hitte daarbinnen😅... en zo zijn er nog meer dingen waarvan k denk dat ze ertoe bijdragen aan overprikkeling enzo.... maar ja.. wil zo graag helpen, maar ook niet mee bemoeien😣..

4 jaar geleden

Ik maak btw ook andere kant mee.. Vriendin in Italië is begin september ook moeder geworden.. Nu zijn we hier en de kleine van haar huilt altijd... nou zijn mij een paar dingen opgevallen, waarvan ik denk dat het misschien daardoor kan komen, naar ik wil dus geen ongevraagd advies geven😣. Weet dat dat nl heel vervelend is... Ze vertelde bijv dat baby 's ochtends wakker werd om 0730 uur.. toen was ze heel gezellig en speelde heel leuk met mobiel boven stoel en alles, maar rond 10 uur sloeg stemming om..😅.. volgens mij houden ze haar dus te lang wakker.. ook toen wij er s avonds waren was ze 3 uur lang wakker.... en werd daarna steeds tijdens slapen, huilend wakker en viel niet goed in slaap.. Daarnaast hebben ze de airco in huis op 24 graden staan.. baby is echter gekleed met het volgende: - 2 luiers(ivm heupen) - 1 romper zonder mouw - 1 romper lange mouw - knielange sokken - lange mouwshirt - lange broek - met voeden in dikke deken gewikkeld.. Mn vriend en ik gingen dood van de hitte daarbinnen😅... en zo zijn er nog meer dingen waarvan k denk dat ze ertoe bijdragen aan overprikkeling enzo.... maar ja.. wil zo graag helpen, maar ook niet mee bemoeien😣..

4 jaar geleden

Reactie op Yerii66

Aahh daar kan ik helemaal niet tegen, als mijn dochter onrustig en huilleri ...
Heel erg vervelend inderdaad... En ergens lief bedoeld... Maar echt niet nodig😂 vraag liever of dat je kunt helpen..

4 jaar geleden

Reactie op Momo96

Ons zoontje van 11 weken was met kerst overprikkeld en moe. Maar nog steeds ...
Nou precies dit was bij ons ook het geval 🙄

4 jaar geleden

Reactie op Amomb

Nou precies dit was bij ons ook het geval 🙄
Ik vind het altijd knap dat mensen die hem dan wekelijks of eens per zoveel tijd zien het beter weten dan ouders die iedere dag voor hun kindje zorgen.

4 jaar geleden

Kerst zelfs moeten huilen vanwege het overrompeld worden door al het ongevraagde advies 😂 en na het huilen kreeg ik natuurlijk nog meer ongevraagd advies haha