8 Reacties

4 jaar geleden

Wij hadden 2 gebreide dekens en 2 lakens, maar ons ventje werd dysmatuur geboren eind november. Moesten toen direct fleece dekens kopen. Nam die ook nog heel lang mee lekker in de kinderwagen en nu zn kroeldeken op de bank 😊 je hebt er nooit te veel 😅 hij sliep de eerste weken gewoon in zn kleertjes (zacht broekje en truitje over romper met lange mouwen), nooit een inbaker slaapzakje nodig gehad, dus dat weet ik niet.

4 jaar geleden

Ik vind dit wel een fijne richtlijn. Verder ga ik advies vragen aan de kraamhulp van zodra we thuis zijn. Maar ik denk dat het geen kwaad kan ook wat dikke dekentjes te voorzien, als dat dan te warm blijkt, kan je ze sowieso nog gebruiken in de winter. Ik heb een aantal lakentjes, dunne dekentjes en ook dikkere dekentjes van Jollein en Prénatal. De aantallen weet ik niet zeker, maar ik heb er sowieso best veel omdat wij een tweeling verwachten. Ik denk dat ik per baby 2 fleecedekentjes (speciaal voor baby's), 1 zomerdekentje, 3 gebreide dekentjes en 4 of 5 lakentjes heb. Op dit moment heb ik een laken + het zomerdekentje op de bedjes liggen, maar ik wou het ook gewoon al gedekt hebben. Ik beval waarschijnlijk eind augustus.

4 jaar geleden

Ik heb voor de wieg (en kinderwagen) 4 dekentjes en 4 lakentjes. Waarvan 2 winterdekens en 2 zomerdekens. Wat dat betreft is september dan ook net zo'n schakelperiode van zomer naar herfst he! Ik heb voor die periode geen slaapzak. Inbakerslaapzak kunnen we altijd nog aanschaffen mocht dat nodig zijn. Voor het ledikant een zomerdeken en mijn schoonmoeder gaat nog een dun dekentje breien. Ik verwacht dan ook dat ons kindje in een slaapzak slaapt, dus vandaar de dunne dekentjes.

4 jaar geleden

Hier 2 dekentjes voor in de wieg, een koeka teddy deken en een gebreide deken. Bij onze dochter ook op die manier gehad. Zij is van eind oktober en heeft in de wieg alleen met de koeka deken gelegen en in het ledikant de hele koude nachten toen eind januari/begin februari de gebreide daar nog overheen. Nu omdat het een wissel tussen zomer en winter is weer voor beide opties gekozen maar dan met het idee dat als het nog heel warm is, hij alleen onder de gebreide deken kan en als het fris is, hij onder de teddy kan. Voor het ledikant moeten we nog kijken welke dekens we aanschaffen. Denk of ook een koeka teddy en dan een grote gebreide deken of een koeka met flanel en een gebreide deken. Maar goed, de eerste tijd slaapt hij toch bij ons in de wieg en niet in het ledikant. Dus we wachten even af of het een koukleumpje is of een warmbloedig kind(gaat hij op zijn moeder of vader lijken 😂).

4 jaar geleden

Toevallig kwam ik net dit plaatje tegen, heel handig!