39 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Eettipsvoorbabys! Deze volg ik al heel lang op Instagram en laatst heeft zi ...
Ik heb thuis ook bordjes met 3/4 vakken en dan ook 2 of 3 bekende eten erin doen en iets nieuws. Maar helaas ..

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Misschien helpt het om na 3en bijvoorbeeld niks meer te geven qua eten? Ze ...
Ik ben dat ook gaan doen, ochtend 07:00 fles, 09;00 ontbijten; yoghurt, fruit en eitje ofzo, 12;00 brood en dan naar bed en daarna pas avond eten. Maar zelfs dat helpt niet. Tussendoortjes doe ik bijna niet en de avond fles ben ik zelfs gaan schrappen

één jaar geleden

Hier eet mijn zoon alles van mij bord. Zijn eigen eten weigert hij terwijl ...
Haha wat schattig 🥰

één jaar geleden

Ik snap je frustratie volkomen!! Hier een zoontje van 19 maanden die niks aan aardappels/vlees/groente eet/proeft. Het enige wat hij eet is komkommer, aardappelblokjes uit de oven en kale penne/fusilli met spinazie. Ik geef ook potjes, maar die moet ik nog pureren 🥲 Iedereen zegt dat het een fase is, maar deze fase duurt al meer dan een half jaar. Ik heb het opgegeven. Hoe vervelend ik dat ook nog steeds vind. Heb van alles uit de kast getrokken. Ik heb nu zo iets van: misschien is het over een jaar wel anders, lust hij van alles en lach ik hier om. Door het los te laten is het een stuk gezelliger aan tafel. We komen er ooit wel, maar het heeft héél véél tijd nodig ben ik bang 😊

één jaar geleden

Herkenbaar in iets mindere maten. Ik gooi het door de blender en doe het op brood. Dat helpt. Althans voor nu..

één jaar geleden

Hier ook al 2 of 3 maanden drama met avondeten. Alleen aardappelblokjes en sommige vleesjes. Ik ga er ook geen strijd meer van maken ookal baal ik wel dat ik vanavond ook de pasta weer kon weggooien en mevrouw zonder eten naar bed ging. Wel een fles gehad nog. Het schijnt een fase te zijn… net als de slaapregressie waar we al weken inzitten… ze at hiervoor bijna alles dus ik heb hoop dat het wel weer komt.

één jaar geleden

Reactie op LaraW

Ik snap je frustratie volkomen!! Hier een zoontje van 19 maanden die niks a ...
🤍

één jaar geleden

Reactie op Pippa90

Herkenbaar in iets mindere maten. Ik gooi het door de blender en doe het op ...
Was het maar zo..

één jaar geleden

Nou ja dan maar pasta penne toch? Plus gewoon alles wat je zelf eet ook als optie erbij geven Je kunt de picky Eaters guide even bekijken op solid starts Vb is eten op andere plek/andere setting. Dingen om te strooien, zelf laten eten, pakken=interesse=goed Mijn oplossing is overdag goed eten (bv soep) en savonds voor spek en bonen whatever hij dan eet is bonus

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Ik ben dat ook gaan doen, ochtend 07:00 fles, 09;00 ontbijten; yoghurt, fru ...
Zoals ik lees in je topic, denk ik dat je er echt alles aan probeert. Respect hoor! Snap je frustratie heel goed. Maar echt meer kan je niet doen.. het gaat zoals het gaat. Tuurlijk wil je dat ze meer gaat eten maar gelukkig eet ze wel lekker je groentesaus met penne zodat ze wel de nodige vitamines etc binnenkrijgt. En eet ze overdag goed. Gun jezelf wat meer acceptatie dat is miss het enige. Ik denk dat het best zou kunnen komen doordat ze maar 2 tandjes heeft, mijn dochter ging naarmate de tandjes toenamen steeds beter eten.

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Zoals ik lees in je topic, denk ik dat je er echt alles aan probeert. Respe ...
Thanks!! Super lief 🥰. Ik ga het maar eens los laten

één jaar geleden

Hier tijdje terug vergelijkbare situatie. Hebben het op een gegeven moment maar even gelaten. Geen frustratie, geen gehuil en gemopper meer. Hij wilde wel graag boterham en/of fruit ipv avondeten. En toen ineens begon hij uit zichzelf weer van ons bord mee te eten. Nu proeft hij alles en eet hij weer bijna volledig mee met de pot. Het is vast een fase…

één jaar geleden

Hi, ook mijn zoontje werd dramatisch met eten nadat hij 1 was geworden soms ging het goed en soms weigerde hij weer alles, zelfs dat wat hij lekker vindt (noedels en rijst) ik moet wel zeggen; dat al frustreerde het me echt heel erg dat hij soms niet at, ik het wel volledig los had gelaten. Als hij at was ik natuurlijk erg blij maar als dat niet t geval was, dan was dat ook prima. Zo werd het aan tafel ook gezelliger voor mij en mijn partner.. sinds kort eet hij gelukkig weer erg goed (hij is nu 20maanden dus ja deze “fase” heeft wel erg lang geduurd) ik heb 1 tip, en dat is gewoon maar lekker penne te geven met bijv fijn gemalen groente, kip/vlees/vis en flink wat olijf, kokos avocado olie voor de vetten en hierin dus te variëren.. en probeer elke dag ernaast weer wat anders neer te leggen (een worteltje wat boontjes, aardappeltje, stukje zalm het maakt niet uit wat, als t maar wat anders is dan haar vertrouwde penne) Zo krijgt ze toch wat eten binnen en voelt ze zich hopelijk ook veilig genoeg om een keertje wat “nieuws” te proberen. Succes mama

één jaar geleden

Ja, onze zoon ook. Om zelf een beetje sane te blijven probeer ik het los te laten. Welke volwassene ken jij die alleen penne eet? Precies. Het zal dus toch nog wel een keer komen...

één jaar geleden

Vraagje, eten jullie kindjes dan ‘s avonds (zo goed als niks)? En gaat dat ‘s nachts goed? Of geef je dan brood oid?

één jaar geleden

Reactie op September2109

Vraagje, eten jullie kindjes dan ‘s avonds (zo goed als niks)? En gaat dat ...
Door de waterpokken at mijn zoontje vrijwel niets, maar sliep de nachten wel door, werd iets eerder wakker 7 uur ipv 8 uur. Dan at hij bij het ontbijt 2 broodjes 😅

één jaar geleden

Ik doe er vaak wat fruit bij en ik merk dat hij dan wat minder druk ervaart met moeten eten en dan probeert hij bijna altijd ook het avond eten en soms eet hij alleen wat fruit maar dan heeft hij toch wat eten binnen. Het komt vanzelf wel goed denk ik dan maar

één jaar geleden

Reactie op September2109

Vraagje, eten jullie kindjes dan ‘s avonds (zo goed als niks)? En gaat dat ...
Soms zit ie te bunkeren als een malle en soms eet ie echt heel weinig tot niks Meestal nog wat kwark oid en altijd nog een fles melk voor t slapen 🙈 Gaat goed met slapen

één jaar geleden

Reactie op September2109

Vraagje, eten jullie kindjes dan ‘s avonds (zo goed als niks)? En gaat dat ...
Als hij slecht eet, dan geef ik hem een cracker en erna nog kwart met aardbeien. Meestal gaat dat er wel in. Soms niet, maar dan is hij meestal echt ziek. Qua slapen maakt het eigenlijk niks uit. Altijd tussen 6 en 7 wakker