18 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochtertje is ook 19 maanden. Ons schema is ongeveer dit: 6.30 uur wakker 12.00-14.00/14.30 middagslaapje 19.00 uur naar boven, half 8 verlaat ik haar kamer en dan slaapt ze 99% van de tijd vrijwel direct. Huilt je zoontje als hij 's avonds in bed ligt? Of gewoon wakker om zich heen te kijken? Bij dat laatste zou ik mij geen zorgen maken. Ook met de ogen open rust hij wel 😉

één jaar geleden

Ja hoor heel herkenbaar! Het heeft hier 60 minuten geduurd vanavond.. 🙈 Niet huilen o.i.d, maar vooral veel kletsen. Dit gaat al ruim een week zo. En de nachten zijn ook niet heel denderend. Hoe zijn de nachten bij jullie? Ik denk dat het aan de slaapregressie van 18 maanden ligt, in combinatie met de klok die verzet is ofzo. Anders weet ik het ook niet. We doen niets anders dan anders 🤣

één jaar geleden

Reactie op L K

Mijn dochtertje is ook 19 maanden. Ons schema is ongeveer dit: 6.30 uur wa ...
Nee hij huilt niet. Hij ligt gewoon een uur een theekransje met zijn twee konijnen te houden. En alle woordjes die hij tot nu toe heeft geleerd komen langs: hij kletst er echt op los. 😂 Het is meer dat ik me dan ‘schuldig’ voel omdat hij dan net zo goed misschien nog gezellig bij ons beneden had kunnen zijn?

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ze kletst/speelt in bed tot ze in slaap valt, vind prima. Blijkbaar nog niet moe hihi.

één jaar geleden

Reactie op LaraW

Ja hoor heel herkenbaar! Het heeft hier 60 minuten geduurd vanavond.. 🙈 Ni ...
Hier ook, hij slaapt nét, 55 min vandaag! En hetzelfde: hij huilt niet maar kletst er op los en gaat heel zijn bed door. De nachten zijn gelukkig wel goed. Een tijdje geleden werd hij wel na 2/3 uur wakker en dan moest hij even bij ons in bed. Dan viel hij gelijk weer in slaap en konden we hem gelukkig overleggen.

één jaar geleden

Komt het ook niet door de zomertijd? Hier duurt het nl ook wat langer om in slaap te komen sindsdien

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Hier ook, hij slaapt nét, 55 min vandaag! En hetzelfde: hij huilt niet maar ...
Hier echt precies hetzelfde. Zie gelukkig veel herkenning bij andere. Dus het zal vast weer een fase zijn 🤞🏼

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde, eerst moet zijn interne cassettebandje helemaal afgespeeld zijn voordat hij gaat slapen. (Zingt dus allerlei liedjes). In de ochtend wanneer hij wakker word begint hij er weer mee🤣🥰

één jaar geleden

Sinds de zomertijd gaat ons zoontje om 19u45-20u naar bed. En dat gaat beter met in slaap vallen.

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Ligt soms nog een uur te spelen en te kletsen. Hij geeft wel heel duidelijk aan dat hij naar bed wil dus ik denk dat hij het fijn vind 😊

één jaar geleden

Helemaal herkenbaar! Mijn zoontje is ruim 18 maanden en hebben ongeveer hetzelfde schema als jullie. Sinds een week idd drama met gaan slapen savonds.. misschien een nieuwe fase/sprong ofzo? Duurt idd vaak een uur met heel veel mama roepen en steeds terug gaan. Terwijl hij eerst altijd gewoon ging liggen en binnen 5 min. Slieo

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ligt lekker te kletsen in bed en wacht vaak nog op een extra knuffel en kus van papa of mama🥰

één jaar geleden

Hier ook. Maar ik denk dat Maud echt last heeft van t verzetten van de klok. Ze valt tussen half 8 en 8 in slaap, even kijkend naar de wintertijd is dant half 7 a 7 uur haar normale bedtijd.... Ik vind t vooral heel irritant heel eerlijk want ik heb de rust in de korte avonden hard nodig nu🥺

één jaar geleden

Het zou ook een slaapregressie kunnen zijn, hetcritme zelf ziet er goed uit. Maar je hebt rond de 18 maanden weer een slaapregressie

één jaar geleden

Je kunt beter ongeveer 5,5 uur wakkertijd aanhouden voor bed gaan. En 5 uur wakkertijd in de ochtend voor de middag dutje. Het heeft geen zin om te vroeg naar bed te brengen, onze zoon slaapt pas weer rond 21 uur met de zomertijd.. maar wel binnen 5 min weg!

één jaar geleden

Heel normaal ritme, zo te zien. Kijk je ook naar signalen of alleen naar de klok? Mijn dochter slaapt bv vaak rond 12.30/13 uur, maar ligt er nu al in omdat ze aan het gapen en wrijven wat en een pipse snoet had. En is het een beetje babbelen en/of jengelen of echt over de rooie? Die eerste twee zijn helemaal niet erg, toch? Dan is dat zijn manier om tot rust te komen en in slaap te vallen.

één jaar geleden

Volgens mij slaapregressie. Mijn dochter komt ‘s avonds ook moeilijk in slaap de afgelopen twee weken. Duurt soms wel 1.5 uur 😬

één jaar geleden

Het ziet er uit als een normaal ritme. Onze dochter (nu ruim 19 maanden) wordt altijd rond 7u wakker, gaat tussen 12.15 en 12.45u slapen (soms een uur à 1,5 uur, soms twee of drie uur) en dan gaat ze tussen 19 en 19.30u weer naar bed. We hebben een vast bedritueel.