4 Reacties

één jaar geleden

Ohhhhh zo herkenbaar. Mijn zoon ligt met regelmaat dramatisch op de grond te huilen omdat hij iets anders wil dan ik. Ik laat hem meestal even liggen, pak hem dan op en leg uit dat het echt even anders gaat dan hij wil. Dat we straks weer kunnen fietsen bijvoorbeeld. Hij mag best even boos zijn en dat laten blijken. Juist nu leren ze opkomen voor zichzelf en hun eigen mening vormen. Heel belangrijke fase. Maar oh zo lastig voor ons.

één jaar geleden

Oh haha vreselijk maar herkenbaar !hier geen fietsen lief hebber althans nog niet😂 Maar als iets niet mag is er duidelijk drama aanwezig gillen dramatisch huilen. Best pittig ik probeer dan zoveel mogelijk af te leiden maar goed dit werkt gewoon niet altijd. Tja dan is het accepteren en zelf bij nee blijven denk ik dan maar dan heb je het snelste de duidelijkheid voor je kindje ook. 🤷‍♀️

één jaar geleden

Hier helpt, zwaaien en doei zeggen tegen hetgene wat klaar is ook vaak. Bijvoorbeeld: zeg maar doei fiets! Tot de volgende keer! Bedankt voor het fietsen! (O.i.d.)

één jaar geleden

Ik bereid vast voor door te melden dat we zo naar de opvang gaat met de fiets en dat de fiets op de gang blijft. Volgens mij snappen ze dat al prima Als er 'nee nee nee nee nee' drama lama komt geef ik twee opties Bv tillen of zelf naar binnen ? Als er op de grond gelegen word vraag ik altijd of hij gaat slapen ik erken dat het heel leuk was op de fiets, echt een prachtige fiets, maar de fiets mag niet mee de klas in dus de fiets blijft hier op de gang. Inderdaad daag fiets tot straks! Nog een keer de opties: tillen of zelf lopen? Anders een keuze maken; oke dan ga ik je nu tillen.