Hi,
Ons zoontje van 10 maanden slaapt de laatste tijd niet of nauwelijks op de opvang.. Hij is in principe al vanaf het begin juist een hele makkelijke en goede slaper. Thuis slaapt hij overdag prima, maar ook bij familie in het campingbedje als zij oppassen. Kortom: overal gaat het goed behalve op het kdv.
Meestal slaapt hij daar echt heel kort, maar het is nu ook al een paar x gebeurd dat hij gewoon helemaal niet ging slapen. Vorige week belden ze me om half 3 dat hij nog steeds niet geslapen had, dus toen heb ik hem maar opgehaald en thuis in bed gelegd. Doodmoe natuurlijk dus hij was meteen vertrokken en heeft toen tot 17.00 uur geslapen.
Het is niet alleen maar dat hij kort slaapt of wakker blijft op de opvang, maar hij gaat daar ook echt hard huilen in bed of is gewoon heel boos en spant zich dan helemaal aan. Als hij toch eventjes heeft geslapen, wordt hij ook hard huilend wakker. Mede omdat de andere kindjes ook moeten slapen halen ze hem dan maar uit bed. Als hij dan weer op de groep zit is hij gewoon weer vrolijk zoals altijd, zelfs als hij niet of kort heeft geslapen.
Hij heeft dit trouwens pas sinds een paar maandjes, in het begin sliep hij daar juist heel erg goed. En sinds kort wordt het eigenlijk steeds erger en is het ook met het harde huilen/boos zijn erbij.
Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Hij is van zichzelf een heel relaxed en vrolijk ventje. Totaal geen huilbaby. Ik heb dit thuis dan ook echt nog nooit met hem gehad. Verder hebben we dus het geluk dat hij nooit echt merkbaar last heeft van te weinig slaap, hij blijft dan altijd gewoon vrolijk. Maar hij heeft zn slaap natuurlijk wel gewoon nog hard nodig en als ik hem van de opvang haal zie ik wel aan zijn oogjes dat hij erg moe is.
Herkent iemand dit? En zo ja, hebben jullie nog tips? Ik kan hem toch moeilijk iedere keer eerder gaan ophalen omdat hij niet wil slapen :(