6 Reacties

2 jaar geleden

Je vraagt het aan bij je werkgever en die gaat naar het UWV.. Je krijgt inderdaad 70% van je salaris.

2 jaar geleden

Ik vind het ook onduidelijk, er staan verschillende dingen op internet

2 jaar geleden

Dit is afhankelijk van je Cao, sommige vullen aan tot 100%. Volgens de nieuwe regelening krijg je 70%vergoed van het maximale dagloon, als je een hoger loon hebt dan het dagloon dan krijg je dus minder dan 70% (dit is wanneer je loon op fulltime basis bijna 5k is). Stel dat je niet aangevuld wordt en je verdient minder dan het dagloon dan krijg je inderdaad 70% van je bruto loon betaald. Vaak is het netto loon iets hoger omdat je in een andere schaalt valt. Overigens kun je bij de meeste werkgevers een pro-forma berekening vragen zodat je precies kunt zien hoeveel je netto overhoudt. Jij vraagt het aan bij je werkgever em je werkgever dan dit achteraf aanvragen bij het uwv.

2 jaar geleden

Let er ook op dat je dit op tijd aanvraagt. Een werkgever mag van je vragen om dit bijv 2 maanden van te voren aan te vragen zodat zij vervanging kunnen regelen. Kijk niet raar op als je nu geen akkoord meer krijgt om de komende weken ouderschapsverlof op te nemen.

2 jaar geleden

Reactie op Few

Ik vind het ook onduidelijk, er staan verschillende dingen op internet
Dit stukje gaat specifiek over rijksambtenaren, dus lijkt me niet wat ts zoekt. Ik zou het gewoon bij personeelszaken navragen, want mogelijk zijn er aanvullingen op de basiswet in je cao. Hier is het 70% vergoeding max 9 weken en opgenomen voor je kindje 1 is. Dit is zoals de wet, omdat mijn cao dit niet verder aanvult.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Dit stukje gaat specifiek over rijksambtenaren, dus lijkt me niet wat ts zo ...
Oh ja en de werkgever vraagt het op!