8 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter van 13 maanden heeft ook precies hetzelfde. Ik snap er ook helemaal niks van, nu ook zwanger van de tweede en op de opvang lijkt ze dit niet te hebben😩

één jaar geleden

Toevallig last van sprong 9? Die is hier vandaag begonnen. Komt met 13.5 maanden na uitgerekende datum ongeveer.

één jaar geleden

Wat hier helpt als Ben in zo'n periode zit is veel naar buiten, schoentjes aan en aan de wandel. Als ze nog niet los loopt maar al wel met ondersteuning dan zou ik zo'n loopkarretje mee naar buiten pakken. Of zoek een monkeytown/ballorig/bungelland/ballebak op, een plek waar ze even hun energie kwijt kunnen buiten de gebruikelijke huiselijke kaders. Sprong 8 en 9 zijn pittig voor die kleine koppies. Bij het kdv voelen ze zich vaak toch iets minder vrij/veilig dan bij mama, dus bij mama komt de ellende er uit.

één jaar geleden

Hallo toevalig dat ik dit lees en precies het zelfde ervaar. Het is pas een aantal dagen. Maar behoorlijk pittig zo. Wat ik zelf ook doe is inderdaad veel naar buiten energie kwijt. Mijn dochter kan al best goed lopen ik denk als dat sneller en beter gaat ook buiten want dat vind ze soms nog lastig. Dan zal ze misschien sneller tevreden zijn en dus ook rustiger. Misschien geld dat voor jullie ook

één jaar geleden

Hele andere tip: Niet hele dagen je kindje entertainen. Een kindje mag zich prima even vervelen. Na 2 min klaar? Wegsmijten? Oke prima, gewoon even rustig op een afstandje kijken wat er gebeurt. Flint vindt inmiddels meestal vlot een andere afleiding. Het duurt wel even, zeker de eerste paar keer, maar kijk even toe. Niks aanbieden, niks zeggen. Lukt het de kleine echt niet? Dan stel ik Flint altijd voor dat hij mij een boekje komt brengen. Die gaan we dan lezen en daarna zit hij op schoot met het boekje te spelen en uiteindelijk vanzelf weer naar de grond.

één jaar geleden

Bij ons ook precies hetzelfde. Waar ik vorige week nog zei: goh ze kan voortaan zo mooi spelen. Is het nu helemaal omgekeerd. Idd maar 2 minuten met iets vermaken, snel boos, veel huilen. En ze heeft ons continue nodig. Ik vind dat ook vrij pittig. Ook bizar hoe snel zoiets om kan slaan. Maar goed waarschijnlijk gaat dit dan ook weer over 🤞🏼

één jaar geleden

Is er iets in haar eetpatroon veranderd? Krijgt ze bekers met koemelk? Want dan zou ik daar eens mee stoppen dan dan kijken wat er gebeurd. Mijn zoon is er allergisch voor, net als vele andere kinderen, en wordt ontzettend lastig als hij wel melk binnen krijgt. Ze voelen zich dan gewoon simpelweg niet lekker. Buikpijn etc.

één jaar geleden

Mijn dochter van 14 maanden kan zichzelf heel goed vermaken. Af en toe komt ze jammeren en wil ze aandacht. Ene keer spelen we dan mee, andere keer laten we haar gaan en pakt ze zelf weer iets. Ik heb vrij veel speelgoed hier voor haar en heb t idee dat dit beter helpt dan 3-4 dingen wat ze kan kiezen.