Zijn er meer ouders met kinderen met eczeem en allergieën voor shampoo en wasgel?
Wat vinden jullie de fijnste (natuurlijke) producten om te gebruiken? Ik zie door de bomen het bos niet meer….
Mijn zoontje heeft eczeem. Wij gebruiken neutral. Ben er laatst achter gekomen dat de Jumbo ook eigen wasgel 0% heeft. Scheelt weer een beetje in de portemonnee 😆
Vind het stiekem soms wel jammer dat hij niet lekker naar Zwitsal ruikt na het badderen, hihi 🙈
Het is inderdaad zo erg zoeken naar de juiste producten. Soms is het ook gewoon een tijdje wat uitproberen voordat je weer wat past bij jouw kind.
Ik heb al mijn hele leven last van eczeem en allergieën voor cosmetica producten. Op aanrader van mijn dermatoloog gebruik ik sinds ong. 3 jaar de producten van La Roche-Posay. Dit gebruik ik dan naast mijn hormoonzalfjes en vette (30%vaseline)crème. Ik wou dat ik eerder deze producten was gaan gebruiken, heb de afgelopen 3 jaar nog nooit een erge uitbraak gehad, wat ik daarvoor wel vaak had.
Voor mijn zoontje van 9 maanden gebruik ik nu de ‘La Roche-Posay Lipikar Baume AP+M’ voor de droge plekjes op zijn armpjes/beentjes en gezichtje. Daarnaast heb ik de zonnebrand van La Roche-Posay. Er is zoveel keus aan producten van dit merk, ook shampoos ed.
Bij mijnhuidonline.nl hebben ze vaak aanbiedingen. Bij de product omschrijving wordt ook weergegeven of het geschikt voor kinderen/baby’s is.
Heel veel succes!
Wij gebruiken shampoo van Incia, hielp meteen bij mijn zoontje. Zonnebrand moet ik nog naar kijken want heb het idee dat mijn dochter daar ook op reageert. 🤔
Derma heeft ook hele fijne producten! Nordic swan label is een goede om op te letten.
Verder is het advies zo min mogelijk badderen en zonder zeep! Onze zoon is nog nooit met zeep in bad gegaan.
Incia via Hemnature de olie en luiercreme en gel. Graham’s badolie (wel duur) en sorion sensitive zalf om de eczeem plekjes direct te behandelen. Ik smeer trouw minimaal 1 keer per dag geheel in met olie en 1-2 maal daags de
plekken met de sorion creme. En een wereld van verschil!
Verder hebben wij ontlastingsonderzoek laten doen en is ze gediagnosticeerd met FPIES. Eczeem is een symptoom van iets van binnenuit dus wellicht kan het helpen om daar verder naar te kijken. Succes’
Ik gebruik voor mijzelf Zarqa, weet niet of die ook spul speciaal voor kinderen hebben, maar er zit niks geks in. Enige shampoo waar ik zelf tegen kan zonder binnen een paar dagen een geïrriteerde hoofdhuid te krijgen.
Hier gebruiken we neutral, zowel wasgel als wasmiddel. Die heeft jumbo eigen merk trouwens ook. Insmeren met bepanten babyzalf en eczeemcreme en shampoo van Lipkar. In een badje doen we altijd balneum. Het is even zoeken, maar zo fijn als het huidje weer rustig is.