26 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft 4 kleintjes. Zijn in ziekenhuis geweest voor onderzoek. Als ze: niet op een vervelende plek zitten, of niet in exact het midden van je buik, of 5+ stuks...dan doen ze er bij ons niets aan. Zou met een paar jaar weer moeten verdwijnen.. ben benieuwd

4 jaar geleden

Reactie op Tan2021

Mijn dochter heeft 4 kleintjes. Zijn in ziekenhuis geweest voor onderzoek. ...
Dat werd hier inderdaad ook gezegd. Heel eerlijk hoop ik ook niet dat ze een behandeling aanraden, een baby en bètablokkers klinkt niet goed… Als het nodig is doen we het natuurlijk wel maar wel echt alleen als het nodig is. Waar zitten de plekjes van jouw dochter als ik vragen mag? Hoe groot zijn ze ongeveer?

4 jaar geleden

Onze dochter heeft twee plekjes ter grote van een euro. Een op haar voet en op haar achterhoofd. Arts zei dat er geen verder onderzoek nodig was. Plek op haar voet is al bijna weggetrokken. Veel minder rood dan paar maanden geleden.

4 jaar geleden

Ik heb er zelf 1. Toen ik klein was was hij heel groot en rood. Ik heb hem op mijn linker zij zitten. Ik ben nu 22 en de kleur is volledig weg en hij is iets kleiner maar er zit nog wel littekenweefsel. Mijn dochter heeft hem ook maar dan tussen haar oksel en schouder aan de achter kant. Bij sommige mensen trekt het helemaal weg en bij andere niet. Ik ben er nooit voor behandeld en mijn dochter tot nu toe ook niet. Ik heb er nooit echt last van gehad. Misschien tijdens mijn middelbare schooltijd omdat je dan heel erg onzeker bent. Het heeft wel eens pijn gedaan als je erop drukte of als ik me ergens tegen aan stootte en het heeft ook wel eens gejeukt maar dat kwam denk ik omdat het aan het genezen was. Dit was op een iets latere leeftijd. Ik zou het laten voor wat het is maar dat is mijn mening. Lijkt me dat bètablokkers ook niet erg goed zijn voor een baby en zolang je baby er geen last van heeft is het ook geen probleem.

4 jaar geleden

Mijn zoon heeft een kleintje op zijn rug. De jeugdarts van het cb gaf aan dat er niets aan gedaan hoeft te worden zolang het niet erg hard groeit of open gaat. Ik ben benieuwd of het ooit wegtrekt.

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft hem op haar hand zitten. Zolang ze er geen last van heeft en haar hand gewoon kan gebruiken is er geen probleem. De arts zei dat het na de leeftijd van 6 maanden meestal weg trekt.

4 jaar geleden

Dit is de plek nu. Hij is 4x4,5 cm ongeveer en er zitten korsten op. Het is nooit open geweest/bloed zichtbaar, dus waarom het zo aan het korsten is snap ik niet helemaal…

4 jaar geleden

Reactie op Romy-Racquel00

Ik heb er zelf 1. Toen ik klein was was hij heel groot en rood. Ik heb hem ...
Ja die onzekerheid in de pubertijd kan ik me voorstellen! Fijn dat je er geen last van hebt. Hopelijk heeft jouw dochter er ook geen last van 😇

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Ja die onzekerheid in de pubertijd kan ik me voorstellen! Fijn dat je er ge ...
Ik hoop dat jou dochter er ook geen last van heeft of krijgt! Vooral goed in de gaten houden dan komt het wel goed met onze kleintjes.

4 jaar geleden

Ik hoop dat jou dochter er ook geen last van heeft of krijgt! Vooral goed i ...
Lief van je! Op dit moment lijkt ze er geen last van te hebben gelukkig. Maar inderdaad puberteit en meiden.. Zeker om een been kan best wel wat onzekerheid met zich mee brengen. En al helemaal omdat het best wel een grote plek is.. Maar dat duurt gelukkig nog erg lang haha!

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Lief van je! Op dit moment lijkt ze er geen last van te hebben gelukkig. Ma ...
Ja misschien als je haar leert dat het iets moois is en bij haar hoort. Dat ze er dan beter mee omgaat als dat ik deed. Ga ik bij mijn dochter wel proberen.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft er twee op zijn hoofd. Een aan de zijkant en een bovenop. Ongeveer zo groot als een 5 cent munt, best wel opgezwollen. Sommige mensen schrikken er erg van. Ik ben het helemaal met jullie eens dat we liever geen bètablokkers geven als het niet nodig is. Helaas laat het wel een litteken achter dus laten we hopen dat hij niet zoals zijn vader kaal wordt later 🤭

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Dit is de plek nu. Hij is 4x4,5 cm ongeveer en er zitten korsten op. Het is ...
Bij mijn zoon zit er ook een korst op. Ik vond in zijn bed een spoortje bloed, niet veel gelukkig!

4 jaar geleden

Ja misschien als je haar leert dat het iets moois is en bij haar hoort. Dat ...
Ja inderdaad! En het is ook iets wat bij haar hoort, iedereen is anders. Dat willen wij haar ook zeker meegeven! Zo belangrijk

4 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Mijn zoontje heeft er twee op zijn hoofd. Een aan de zijkant en een bovenop ...
Ja mensen schrikken snel van zoiets! Kan me voorstellen dat het bij jullie vaker gebeurd. Vervelend soms hoe mensen erop reageren terwijl het vrij onschuldig is! Hahaha ik duim voor jullie mee 😋.

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft twee kleintjes, een op haar bovenarm en een op haar hoofd (net onder haar haar). Die op haar arm begint al weg te trekken en die op haar hoofd lijkt nu niet groter te worden. Zolang ze er geen last van heeft doen we er niks aan.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft er wel 40 (no joke). De helft zijn kleine puntjes, de andere zijn groter (op zijn hoofdje, buikje, billetjes), maar lang niet zo groot als die van je dochter. Ze groeiden erg snel en kwamen ook in 1x veel opzetten rond zijn uitgerekende datum. Het werd ook wat rood om de vlekjes heen. Er is een buik foto gemaakt om te kijken of hij ze ook op zijn organen heeft zitten en gelukkig daar niet! Groei lijkt wel wat te stoppen, maar zeker niet minder te worden. Ik moest er van de dermatoloog sudocreme opsmeren en dat lijkt wel te helpen de groei wat af te remmen. Verder geen behandeling zolang ze niet op zijn stuitje zitten of vlakbij zijn ogen. Hij lijkt er verder geen last van te hebben. Ik heb ook de werkgroep voor hemangiomen (Hecovan) een mail gestuurd en ook zij raadde aan om niet te behandelen, zolang ze niet inwendig zitten of hij er geen last van heeft.

4 jaar geleden

Kleine heeft er hier 1 in zijn nek, vriend heeft er een aantal in zijn haar, ik heb heel veel aardbeien gegeten toen ik zwanger was dus dit gebruik ik altijd als grap. Hoop dat hij weg trekt, vooral vervelend om telkens uit te leggen wat het is. Ik moet hem van het bureau in de gaten houden maar tot nu toe groeit hij niet.

4 jaar geleden

Onze dochter heeft er 3, 2 kleine puntjes en een vlekje. Ze hoeven niet behandeld te worden zolang ze binnen een bepaalde maat blijven. Ik heb er zelf ook een paar en die kunnen ook geen kwaad😌

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Mijn zoontje heeft er wel 40 (no joke). De helft zijn kleine puntjes, de an ...
Jeetje wat veel zeg! Gelukkig zit het niet op organen… Dan Ben je verder van huis.. Hopelijk trekt het in de loop van de tijd weg!