9 Reacties

één jaar geleden

Zelfde probleem hier dus wij koken de avond ervoor, als de kinderen al in hun bedje liggen. Dan is na het werk gewoon opwarmen en meteen aan tafel.

één jaar geleden

Ik herken dit, onze dochter wordt heel druk en onhandelbaar als ze honger heeft. Soms echt hysterisch en als we dan te lang wachten met eten wordt het eten zelf een drama omdat ze al te erg honger heeft. Wij zijn hierdoor steeds vroeger gaan eten, liefst gelijk na thuiskomst van de opvang om 17.30/17.45 uur. Dit lukt bij ons vaak alleen als we van tevoren koken. Op dagen dat ik thuis werk kan ik om 17.00 uur gaan koken terwijl mijn man haar haalt. En op mama of papa dag kookt diegene tijdens het dutje bijvoorbeeld. Of we koken de dag van tevoren. Onderhand ben ik dit wel gewend en het avondeten gaat nu veel relaxter.

één jaar geleden

Hij kijkt een tv terwijl ik kook. Enige oplossing hier 😂.

één jaar geleden

TV helpt niet. Vanaf hij een geluid hoort in de keuken staat hij er. Op voorhand koken lukt ook niet altijd dus zal het doorbijten worden

één jaar geleden

Er staat altijd een ukken reserve bordje in de koelkast of diepvries die zo klaar is. Zo heeft hij altijd alvast groente en aardappel oid en kan aan tafel dat eten terwijl ik kook. Wij merken ook dat het half uur thuiskomen en koken te veel is en te lang duurt. Hij heeft honger en wil eten NU! Niet zo.. ik herken dat volledig en pas me hier op aan.

één jaar geleden

Hangry is dat (hungry+angry) Ik heb het zelf ook Er zit maar 1 ding op; preppen!

één jaar geleden

Daarjuist om 17u avondeten gegeven. Een vol bord met aardappelen, bloemkool en hamburger. Nu een uur later terug drama. Hij staat in de keuken en wil meer eten.

één jaar geleden

Reactie op Tinekeb

Daarjuist om 17u avondeten gegeven. Een vol bord met aardappelen, bloemkool ...
Ja hier is dat ook zo. Avond eten op + yoghurt . Even tv voor het slapen daarna en dan vraagt ze meteen alweer om iets te eten. Wij hebben altijd soepstengels of crackottes in huis . Die mag ze inprecipe altijd pakken omdat ze goed eet dus geen vervanging maar voor dat soort momenten mag ze geen lekker koekje maar wel een gezond alternatief. Ze zullen het misschien wel even nodig hebben. Ik moet wel zeggen dat ze dat vaker nu heeft dan voor heen dus misschien de leeftijd. En zou je hem bijv voor het thuiskomen niet iets kunnen geven in de auto of iets te drinken? Zou dat iets schelen als je nog moet koken? Even tv aan hier werkt dat vaak wel. De trek begint echt al wel om 16.00 we eten vaak tegen 17.00 dus dan geef ik haar bijv rond 16.00 een bakje paprika stengels of komkommer iets anders mag ze niet en daarna is het klaar maar het stilt de ergste "honger"