23 Reacties

één maand geleden

Wij hebben de strijd om te eten ook los gelaten en dit helpt. Tegenwoordig scheppen wij iets op haar lepel (met saus erbij) en dit bieden wij aan. Dit wordt altijd geweigerd dus leggen wij de lepel weer neer en gaan door met ons eigen eten. Dan wil zij het ineens wel en gaat boos zitten wijzen naar de lepel (wij moeten het haar dan aanbieden, terwijl zij prima zelf al kan eten). Ook eet zij tegenwoordig de broodkorsten op van onze jongste, haha. Ze eet niet veel, maar het avondeten gaat al beter dan een tijd geleden. Ook heeft het weleens geholpen om tijdens het koken soms haar alvast wat groente (rauw dus) te geven die wij aan het snijden waren. Dat was interessant omdat wij er mee bezig waren. Succes

24 dagen geleden

Reactie op Deallerbestedroom35

Hi lieve Meliss, Eten is iets waar we eigenlijk niet zo ons best voor zoud ...
Wauw.... nou ik wil ook niet hard overkomen. Maar jij hebt dus een prima eter en snapt er niks van. Nee de natuur zorgt daar niet voor. Mijn kind krijgt geen honger, had ik zelf ook niet als kind. En ja, juist wat gezonde snacks, kunnen de eetlust een boost geven. Onze dochter kent geen honger. Of tenminste, ze is nu 3 en het begint nu heel langzaam te komen. Tot nu toe at ze dus alleen voor het lekker. Ze is überhaupt pas een beetje gaan eten vanaf dat ze 1,5 was. Loslaten dat het alleen gezond moet zijn. Eten is eten. Hier werkt afleiding en chantage. Dus lekker boekjes voorlezen tijdens het eten en dan voeren. En ze is gèk op kroepoek, dus na iedere x aantal hapjes een kroepoek. En in ieder geval x hapjes en dan komt er een toetje. En ze eet steeds meer. Maar motivatie voor eten is nog steeds heel beperkt. Dus boekjes lezen om haar erbij te houden en zo min mogelijk mindfull te eten helpt. Pap voor het ontbijt ging lang redelijk, nu eet ze wel een boterham. Fruit eet ze vaak wel. Brood voor de lunch, maar het heeft me heel lang letterlijk een uur gekost om er 2 boterhammen in te krijgen. En ze is SLANK! En ze mag dus gewoon crackers, komkommers, wafels, druiven tussendoor. En elke dag een koekje of stukje chocolade oid. En als er gegeten is, juist wel gewoon dat toetje. Want eten moet leuk zijn. En een toetje kan ook yoghurt met fruit zijn. Of onze dochter verkiest momenteel een soepstengel boven een kinderyoghurtje. Laat je verder niet frustreren. Pommes duchesse uit de oven werkt hier ook. En broccoli ging altijd wel. En als er iets is dat hij wel eet, eet dat gerust 3x per week.

24 dagen geleden

Reactie op Deallerbestedroom35

Hi lieve Meliss, Eten is iets waar we eigenlijk niet zo ons best voor zoud ...
En ik heb zelf als kind echt ondergewicht en bloedarmoede gehad, omdat ik gewoon niet at. En onze kindjes komen ook echt enorm moeilijk aan. Dus creatief meebewegen is veel beter dan denken dat de natuur het wel oplost. Toen onze dochter 15 maanden was, kreeg ze dagelijks een roze koek. Van de pot gerukt, ik weet het, heb ik het eerder ook al eens gezegd. Ik had van tevoren nooit gedacht dat ik dat zou doen. Maar ze at Níets, en hiermee hebben we haar heel zachtjes toen wel aan het eten gekregen.