8 Reacties

één jaar geleden

Lastig… vertrouwen, tijd geven en blijven proberen. Weet dat een kindje zichzelf nooit zal uithongeren, dat hij het op de opvang wel eet geeft aan dat hij het gewoon kan maar jullie thuis misschien uittest? Als het ontbijt goed gaat kun je dat Misschien iets vergroten zodat hij wat meer voeding binnenkrijgt, maar inderdaad alternatieven aanbieden is niet de oplossing op lange termijn! Verschillende manieren van aanbieden kan helpen.. 1 voor 1 stukjes geven, zelf laten eten of helpen, spelletje ervan maken door stukjes verstoppen, zelf het goede voorbeeld geven. Om de dag pannenkoek/ei en dan brood bijv. Om jezelf gerust te stellen dat hij wat binnenkrijgt? Succes 🍀

één jaar geleden

Hier ook! Geen dwang en blijven aanbieden hoe gekmakend en frustrerend het soms ook is. :(

één jaar geleden

Volg Rolinde op de groei op insta! Zij geeft heel veel tips!! Heel belangrijk dat je je kindje niet bestempelt als moeilijke eter. Een kind is meer dan zijn eetgedrag. En heel normaal dat ze op de opvang meer eten. Is hier ook zo!

één jaar geleden

Ik zou vooral de nadruk liggen op gezellig samen aan tafel zitten en dus niet de frustratie zo hoog op laten lopen dat je zoontje helemaal overstuur is. Misschien kan je ‘s avonds iets aanbieden waarvan je zeker weet dat hij het lekker vindt en daarnaast iets nieuws of wat je zelf die avond eet. Wie weet proeft hij er wel wat van. En zo niet, ook niet erg, dan eet hij wat hij wel lekker vindt. Ei of pannenkoek voor de lunch lijkt me prima, daar zou ik geen strijd van maken om perse brood te geven. Wat maakt dat het eetgedrag van je zoontje je zo opbreekt? En is het echt een probleem of vind jij dat hij eigenlijk andere zou moeten eten? Mijn dochter heeft vanavond bijna niks gegeten. Toen heb ik nog wat druiven gepakt, want die vindt ze altijd wel lekker. Ik vind het belangrijker dat ze iets eet en niet met honger van tafel gaat, dan dat ze precies eet wat wij eten.

één jaar geleden

Heeft hij geen ontzettende honger en raakt hij daarvan overstuur? Als mijn dochter voor haar doen ‘te laat’ eet moet ik eerst een (klein) flesje geven voordat ze aanspreekbaar is of in staat is om echt te eten…

één jaar geleden

Reactie op 1909

Heeft hij geen ontzettende honger en raakt hij daarvan overstuur? Als mij ...
Dat denk ik niet, hij gaat huilen zodra hij ziet dat het groen is 😅 en af en toe eet ie wel een paar muizenhapjes, tussen het huilen door… Gister weer macaroni gegeven en dan gaat er 200 gr in + toetje zonder problemen

één jaar geleden

Ik zou vooral de nadruk liggen op gezellig samen aan tafel zitten en dus ni ...
Samen aan tafel is hier lastig, mn vriend werkt tot laat, en woon met mijn schoonouders, die ook graag laat eten… ik ben wel van plan meer samen met hem te eten! Hij is al overstuur als hij ziet dat zn hapje groen is. Ik heb dan nog geen hapje aangeboden 🙈 Het is inderdaad stress die ik mezelf aan doe, dus daar moet vooral ik aan werken denk ik! Dankjewel voor je feedback ❤️

één jaar geleden

Waarom die je geen boterham in een geklutsteitje dompelen en dan bakken? Wellicht pakt bij dan wel zijn boterham bij jou 😉. En als je pannenkoeken vanaf de basis zelf maakt is het eigenlijk een gebakken zachte boterham. Niet te druk om maken.