27 Reacties

vor einem Jahr

Hier het zelfde, gisteren brood van de Albert hijn gehaald met knapperige korst en nu eet ze het...🫣Hihihi

vor einem Jahr

Hier is het heel verschillend met korstjes eten.. ene brood eet hij wel de korstjes van, andere brood niet 🤷‍♀️

vor einem Jahr

Hahahaha ik dacht gadverdamme dat kind eet korstjes (van een wondje) en deze moeder wil het haar kind afleren 😂😂😂

vor einem Jahr

Hier eet hij de korstjes niet als je het broodje dubbel vouwt. Maar wanneer je het broodje in hapklare stukjes snijd dan wel 🤷🏼‍♀️

vor einem Jahr

Ik haal de korstjes er af en ga de struggle nog geeneens aan 😂. Dan maar geen korstjes

vor einem Jahr

Hier ook niet.. Al heel lang niet. En ook begonnen met korstjes en die gingen er zo in. Ze belanden op de grond als ik het er aan laat. Dus haal ze er zelf van te voren af🙈

vor einem Jahr

Hier eet ze altijd eerst de binnenkant. Dan wil ze uit de stoel en zet ik het bordje met korstjes op de lage tafel of grond en tijdens het spelen eet ze ze dan vaak alsnog op! Ik zou het zeker blijven aanbieden. Als je ze er af haalt gaan ze het sowieso niet eten haha

vor einem Jahr

gewoon geen korstjes of hij eet er zelfs langs heen af

vor einem Jahr

Hier eet ze het soms op maar meestal niet. Helpt soms om nog wat extra beleg op de korstjes te smeren (vooral bij zoet beleg ;))

vor einem Jahr

Eten in een andere setting werkt soms. Geef bijvoorbeeld eens een boterham in de kinderwagen tijdens een wandeling. Is het proberen waard.

vor einem Jahr

Waarom wil je zo graag dat hij korstjes eet?

vor einem Jahr

Smeer er soms extra beleg op en snijd het in stukjes (als dat al niet zo was). Was er in het begin makkelijker mee, maar vond al die korstjes zelf eten niet echt te doen en weggooien is zonde. Gewoon opeten. Ik vertel er bij de oudste (bijna 4) bij dat het gewoon de buitenkant van het brood is dat een beetje knapperig wordt in de oven. 'Korstjes' is ook een vies woord 😜

vor einem Jahr

Hier ook een dreumes die altijd korstjes weigert. Behalve als ik het brood rooster. Dan gaat het hele broodje wel naar binnen. Tsjah peuters?!?! Snap er soms niks van. Maar wij proberen niet te veel strijd om eten te voeren. Ze gaat vast op een dag die korstjes wel eten.

vor einem Jahr

Reactie op Bruin21

Waarom wil je zo graag dat hij korstjes eet?
Als ik voor mezelf spreek: ik kan niet tegen eten weggooien. En het altijd zelf opeten vind ik ook zo wat en aan dieren voeren lukt ook niet elke dag. Dus hier om verspilling tegen te gaan!

vor einem Jahr

Hier is t af en toe wel af en toe niet. Wij smeren het beleg wel echt tot aan t uiterste randje haha Dus dan eet ze wel eerder de korstjes op. Vandaag is t een nee bedankt mama voor de korstjes dag haha er liggen nu tot t naadje afgekauwde korstjes op haar bord haha

vor einem Jahr

Wij snijden het brood zo dat er maar 2 stukjes zonder korst zijn. Ook krijgt ze pas de volgende als de eerste op is. Geen problemen dus hier.

vor einem Jahr

We snijden de boterham in vieren en geven 1 stuk tegelijk. Ze krijgt pas een nieuwe als het voorgaande stuk in zijn geheel op is. Dit is overigens niet altijd nodig, dus doen we alleen als het even wat minder gaat met brood eten. Soms smeer ik de korsten nog los nadat ze de binnenkant op heeft met bv smeerkaas of stroop (dan mag ze uit 2 smaken kiezen).

vor einem Jahr

Reactie op Mara21

We snijden de boterham in vieren en geven 1 stuk tegelijk. Ze krijgt pas ee ...
Oh ja en de korst lang laten als een slurf van de olifant heeft hier ook een poosje gewerkt. En als ze dat niet wilde, scheurde ik ze en maakte ik er babyslurfjes van en dan wilde ze die 🙈. Dan zong ik het soms ook dat lied over grote oren en een slurf van voren bij. En nog een paar andere opties die bij ons wel eens succes opleveren bij maaltijden waarbij het niet vanzelf gaat: Heel overdreven juichen bij ieder stuk dat erin gaat Een vorkje geven om te prikken Een lepel overdreven vol doen en dan zeggen dat het niet past in haar mond en het dan toch proberen

vor einem Jahr

Reactie op Jurst

Wij snijden het brood zo dat er maar 2 stukjes zonder korst zijn. Ook krijg ...
Oh en hier eten we ook brood met een vorkje en is het inderdaad wel lekker brood met een goede korst van de AH wat ik ook lees bij iemand anders.

vor einem Jahr

Reactie op EllaBabyNr1

Hahahaha ik dacht gadverdamme dat kind eet korstjes (van een wondje) en dez ...
Hahah, ook mijn eerste gedachte toen ik de titel las🤣🤣