14 Reacties

4 jaar geleden

Hier nog een bezorgde moeder.. met 3 maanden echo gehad vabwege grote vermoeden van heupdysplasie, bleek niet zo te zijn. En nu moet ik opnieuw naar t ziekenhuis voor onderzoeken hiernaar..

4 jaar geleden

Helaas is dit bij ons ook geconstateerd in de linkerheup toen ze 3 maanden was. Pavlik bandage heeft niet geholpen voor 7 weken dus we zitten nu al een hele week in het ziekenhuis waar onze kleine meid in tractie ligt 24/7 om de heupkop weer in de kom te duwen. Hierna krijgt zij 12 weken een gipsbroek. Ik hoop voor jullie dat dit allemaal niet nodig is! En anders halen wij veel tips en steun uit se facebook groep; heupdysplasie bij jonge kinderen. Wat wel heel fijn is, die kleintjes zijn zo snel gewend aan de nieuwe omstandigheden dat er bij ons qua slapen/huilen niets veranderd is. Ze is nog steeds een blij meisje! Succes en sterkte! 🍀

4 jaar geleden

Reactie op xxet

Helaas is dit bij ons ook geconstateerd in de linkerheup toen ze 3 maanden ...
Jeetje wel heftig!! Heel veel beterschap en sterkte ermee

4 jaar geleden

Bij ons meisje is heupdysplasie en luxatie geconstateerd. Pavlik heeft niks geholpen nu dr visser spreider. Verwachting is echter dat dit ook niet gaat helpen en 'operatie' staat voor over 4 weken gepland. Facebook groep die genoemd werd is idd echt een aanrader! Veel tips en ervaringen!

4 jaar geleden

Hier ook een zoontje van bijna 6 maanden met dysplasie en luxatie. Eerst 6 weken een pavlik gehad wat niet veel heeft geholpen. En nu sinds 2 weken in het gips met een kleine ingreep vooraf. 💙

4 jaar geleden

Reactie op xxet

Helaas is dit bij ons ook geconstateerd in de linkerheup toen ze 3 maanden ...
Heel veel beterschap voor jullie dochtertje. Ik probeer ook te vertrouwen op de veerkracht van ons kleintje. Moet ze heel de dag op haar rugje liggen? Ook tijdens het voeden bijvoorbeeld.

4 jaar geleden

Reactie op Timosh

Hier nog een bezorgde moeder.. met 3 maanden echo gehad vabwege grote vermo ...
Hopelijk hebben jullie snel antwoord op jullie vragen. Die onwetendheid is vreselijk.

4 jaar geleden

Reactie op MomSilver

Hier ook een zoontje van bijna 6 maanden met dysplasie en luxatie. Eerst 6 ...
Wende hij snel aan zijn gipsbroekje en de pavlik? Kan hij bijvoorbeeld nog rollen?

4 jaar geleden

Reactie op Maëlle

Heel veel beterschap voor jullie dochtertje. Ik probeer ook te vertrouwen o ...
Jaa ze ligt inderdaad continu op haar rug. Dus ook met voeden. Was ook mijn eerste zorg, verslikt ze zich dan niet? Hoe moet ze dan boeren? Maar dat gaat gelukkig allemaal heel goed. Ze laat de lucht nu via de andere kant ontsnappen 🤣

4 jaar geleden

Reactie op xxet

Jaa ze ligt inderdaad continu op haar rug. Dus ook met voeden. Was ook mijn ...
Dankjewel trouwens!

4 jaar geleden

Reactie op MomSilver

Hier ook een zoontje van bijna 6 maanden met dysplasie en luxatie. Eerst 6 ...
Even wellicht domme vraag, maar hoe doe je dan nu een luier om? En wat gebeurd er als hij een spuitbroek heeft?

4 jaar geleden

Reactie op Maëlle

Wende hij snel aan zijn gipsbroekje en de pavlik? Kan hij bijvoorbeeld nog ...
Hij is heel snel gewend! De eerste paar dagen met de gipsbroek kon ik wel merken dat hij zich wat ongemakkelijk voelde. Nu moet mama alleen nog wennen… het ziet er zo zielig uit! 🤦‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op MomSilver

Hij is heel snel gewend! De eerste paar dagen met de gipsbroek kon ik wel m ...
Rollen heeft hij nog niet gedaan. Hij probeert nu zijn boven lichaam wat te verschuiven. Maar volgens de dokter is het mogelijk en moeten we hem lekker zijn gang laten gaan

4 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Even wellicht domme vraag, maar hoe doe je dan nu een luier om? En wat gebe ...
Er zit een luier tussen het gips geschoven en een grotere maat erom heen. Verschonen is nu wel een vak apart, maar je wordt er steeds handiger in. Ook veel spuitluiers gehad. De luier steeds een stukje meer weg schuiven en een kilo aan doekjes gebruiken 😅